Hei, For en stund tilbake siden skrudde jeg av automatisk overføring fra Trumf til SAS EB da jeg hadde større behov for pengene enn poengene. Nå har jeg 590 KR på Trumf-kontoen og tenker å sette opp en automatisk overføring igjen. Jeg ser du får 13.5p/kr for automatiske overføringer og 10 p/kr ved manuell overføring. Er det verdt å 391 KR til SAS for 10 poeng per krone og deretter sette opp automatisk overføring, eller bør jeg heller overføre de pengene til kontoen?
Jeg kan ikke hjelpe deg med noen analyse, men du har et tredje alternativ. Om du legger Trumfen ut for salg får du nok mer enn 1 krone for 10 poeng. Da hjelper du samtidig noen som ville måtte ha kjøpt poengene direkte fra SAS til en langt høyere pris.
Men er det ikke også et betydelig "verditap" ved overføring av poeng? Da må i så fall prisen fakturere dette inn.
Du tenker på overføring av poeng fra én EB-konto til en annen. Det koster 500 svenske kroner per 10K EB-poeng. Det er ingen transaksjonskostnad for overføring av Trumf til EB.
Tenker du bare kan overføre til min EB konto .. du skal ikke bli påført gebyrer elle andre skjulte kostnader ..