Er det lønn eller tarifforhandlinger på gang?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Eddie47, 01. juni 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,748
    Bonuspoeng:
    293
    Det er veldig rart, men nesten samtlige avganger fra OSL til BGO i kveld var sterkt forsinket. ... men Kjoseren sine røde neser gikk på rute ..

    Ikke vet jeg .. mitt kall er kun at spørge
     
    tommy777 liker dette
  2. Er det litt onsdagsvin innabords, eller lurer du i all seriøsitet på om streik utføres ved å kronisk forsinke alle flights?
    I så fall; nei. Når man streiker så
    a) Varsles det om dette
    b) Utføres det ikke ved "gå sakte-aksjon", men ved å legge ned arbeidet, eller nekte enkelte deler av arbeidet.

    For det andre så er alle ganske forsinket i kveld, bare å ta en kikk på osl.no... Norwegian gikk 1,5 time forsinka til London, 1 time og kvart sein til Praha... Etc etc.
     
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Haha, han nevnte jo ikke streik engang! Litt for mye rektifisert spiritus i laben lillelørdag?
     
    tommy777 and Shyneno like this.
  4. Lønn og tarifforhandlinger = streik, eller hur? Mulig jeg la for mye godvilje i tolkninga mi, men om det sitter igjen noen slags holdning fra eldgammelt av at folk gjorde en dårlig jobb med vilje MENS man gjør forhandlinger på bakrommet, så kan jeg jo forsåvidt også bekrefte: nei. Det finnes ikke noen slik kultur i luftfarten i dag.
     
  5. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Tolka Eddies tråd som at den var skrevet med glimt i øyet ;) Så no biggie :)
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,748
    Bonuspoeng:
    293
    Rart med det ... det blir en form for déjà vu fra den gang det viktigste var å unngå CPH fordi det "alltid" var umulig å nå connections fordi det alltid var en av de noen og 40 gruppene var misfornøyd med noe ..

    SK273 var 1 t 29 mim sen
    SK277 var 1 t 07 min sen
    SK281 var 12 min sen
    SK279 var 34 min sen
    SK283 var 35 min sen
    SK287 var 18 min sen
    SK291 var 60 min sen
    SK2291 var 33 min sen

    Ikke et vondt ord om de ansatte i bolaget ... da blir det smekk på lanken .....
     
  7. Så er alle trådene på dette forumet bare vås, eller? Jeg tar utgangspunkt i at folk mener det de skriver når de ikke har noen smileys eller overdreven ironi.

    Ja, det har vært issues med teknisk i dag Eddie. Litt som at serverparken til internettforum kan være dritt noen dager, så har det i dag vært en del rusk i maskineriet.

    12 minutter sen er - for å være jæskla pertentlig - ikke en forsinkelse per definisjon.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nå ble det mye arbeid i luftfarten i dag..

    Rimelig bastant synes jeg. At fagforeninger ikke følger spillereglene er noe som skjer i alle bransjer, også i luftfarten. CAU er ett godt eksempel, det samme er cowboyene som jobbet på CPH. At det er mindre slikt kan jeg være enig i, men at det ikke finner er å ta litt hardt i
     
  9. Med andre ord: dansker. Kom gjerne tilbake når du har eksempler som ikke inkluderer jalladansker :D
     
  10. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Så setter vi strek her før dette tar helt av.
    For å gjenta meg selv: Lønnsforhold og arbeid i flybransjen finnes det egne forum andre steder for de som vil diskutere. Her snakker vi om reiseglede og reiseforhold knyttet til fly.
    Så det så.
     
    mariusbb, Petter B-C, Kjakan and 2 others like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden