Heisann kjære multi plat senator diamant presidenter Jeg har nå funnet noen hyggelige billetter med sas fp4 til og fra Shanghai neste år som jeg har booket med flying premium 4 til en ekstremt hyggelig pris. Det er bare et lite problem. Jeg tenker å reise til Tokyo. Finnes det noen måte å legge dette opp uten å måtte ta en layover og bruke nye poeng på ruten Shanghai til Tokyo? Kan jeg kjøpe pengebilletter eller legge til en ny award billett for poeng til samme reise via tlf uten at jeg mister fp4 rabatten?
Nei, FP4 lar seg ikke kombinere med annet enn SAS flyvninger. Du må enten beholde FP4 og kjøpe en separat reise PVG-TYO for poeng eller penger. Evt booke om turen du har til en *A reise, men da mister du som sagt FP4 fordelen
Ok, det jeg fryktet Men hvis jeg da finner en pvg tyo som korresponderer greit, er det da mulig å få satt de sammen? Enten på tlf eller flyplass?
Book en separat *A-reise er nok den enkleste løsningen. Om du evt. har en CT som kan brukes, kan du alltid prøve å spørre om å endre destinasjon, noe som jeg gjorde en gang, dog pga. irops. og book om reisen til en *A-reise. Jeg tror ikke noen agenter eller backoffice vil akseptere det. Men om du har tid og orker, kan du jo alltid prøve en liten runde med agentrulett.
Det blir uansett to ulike bookinger, så da må du også ha visum til Kina siden du må ut av transit for å sjekke inn igjen til den andre flighten.
Jeg bare nevte at en må huske på at det er nødvending med visum om en må sjekke inn igjen. Hvilke visa en kan få til Kina nå aner jeg ikke. Men om en planlegger får en det meste til.
Man får 24 timers transit visum ved arrival i Kina. Jeg har gjort de to ganger, hhvs PEK og TSN. Ved en anledning tok det en evighet og litt til, var stor bekymring rundt at jeg hadde vært i Tyrkia.. Og ikke bare hadde jeg vært i Tyrkia, men jeg var der ikke mer enn 20 timer .... Tok vel en time med frem og tilbake, vedkommende agent løp mellom flere forskjellige kontor med passet vårt i hånda, kom flere ganger og spurte på en meget agressiv måte hva er dette for noe og pekte på det tyrkiske stempelet.. Verd å merke at jeg har fyllt de fleste sider i passet fra mange land på flere kontinent, men det var kun Tyrkia som de hang seg opp i... Andre gangen var det relativt smooth sailing og stempel stempel ha en god transit...