Er det mulig å få sas til å slå sammen flere bookinger på samme fly. F.eks sas go ligt med sas g

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 02. jan 2024.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det mulig å få SAS til å slå sammen flere bookinger på samme fly.
    F.eks sas go ligt med go smart. Spør da jeg er EBG og ønsker å ikke betale for setereservasjon.
    Mener det var mulig, tror også noen har sagt at plus og go også har fått samme bookingsref.

2. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,654
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke mulig å slå sammen to bookinger.

Forøvrig må alle passasjerer i én booking (PNR) ha eksakt samme bookingklasser og reiserute.

Fredrik81 and NoLimit like this.
  3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,569
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du allerede har bestilt, så kan ikke disse slås sammen. Dersom du skal bestille sammen med andre, så må alle passasjerene ha samme klasse, som nevnt over. Men du vil få dine EBG-fordeler når du bestiller med andre

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,929
    Bonuspoeng:
    293
    Som de andre sier er det ikke mulig å slå sammen bookinger. Du vil få andre fordeler på flyplassen, men dessverre ikke gratis setereservasjon for de som ikke er i samme booking som deg. Bortsett fra hvis det er snakk om bonusbilletter i den bookingen som ikke har et statusmedlem. Da kan du bruke dette tipset:

https://insideflyer.no/forums/threads/opplever-dere-noen-diamant-service.3591/page-162#post-520768

Kjetil L liker dette
  5. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det var det nettop derfor jeg spør.

6. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
  7. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar. Utfordringer er å oppretholde EBG. Betaler gjerne litt dyrer billetter for ekstra statuspoenpoeng, men for dyrt om jeg må betale ekstra for hele reisfølge.

Preference liker dette
  8. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    880
    Bonuspoeng:
    93
    Kjenner meg igjen i akkurat den. Står nå å ser på Bio-varianten, som jeg gjerne betaler 200kr ekstra for å få 400 statuspoeng for, men ikke for reisefølget mitt i dette tilfellet. Dilemma!

9. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,654
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan jo prøve å bestille i Go Light for alle inkl deg selv, så ringe inn og splitte deg ut av bookingen og kansellere denne innenfor 24t. Deretter booker du en ny til deg selv i Go Bio feks.

Ser to mulige måter systemet kan reagere på: Linken til din konto er i behold og du kan forsatt velge seter gratis for de andre i bookingen.

Eller du vil få opp en rød stripe øverst i bookingen om at tilleggstjenester (setereservasjon) mangler betaling.

Prøv gjerne og meld tilbake ;)

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,929
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo uansett ikke noe problem hvis man allerede har valgt sete? Men alternativet er jo å bare ta den ekstra kosten med setevalg. Hvis man gjør dette for å spare penger så bør jo forskjellen mellom de to klassene være såpass at det er verdt ulempen med å være på to bookinger dersom et fly blir kansellert eller noe annet går galt. Da er det rom for å bruke litt penger på setereservasjon..

11. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,654
    Bonuspoeng:
    93
    Om den røde linja kommer opp med at det mangler betaling for setereservasjon/tilleggstjenester skal man ikke bli overrasket over at setereservasjonen blir kansellert etterhvert.

12. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De skulle ha 700kr per per for setereservasjon (CPH-ARN i 350). Så litt er det å spare, men som dere sier er det verdt bryet.

Del denne siden