Er det onsdag?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 28. febr 2024.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,415
    Likes mottatt:
    24,489
    Bonuspoeng:
    183
    Calling, Arvid1410, OyvindN and 3 others like this.
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,411
    Bonuspoeng:
    293
    Gooooooooooooood morgen fra kontoret.

    T-2 klar for en aldri utflukt i de eleverte klasser..
    T-x i det uendelig, for et massssss uten like de siste ukene og pålagt tvangs vakt på legevakten i helgen, gjett om en måte bryte løfte sitt, og ble tur på rush dagen etter (barne har vinterferie :eek: ) og må ha forbehold om å ta et aldri så lite skippertak i helgen som kommer.

    God dag i luften som på bakken :)
     
    Calling, Arvid1410, OyvindN and 5 others like this.
  3. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,854
    Likes mottatt:
    27,918
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra teamsland!

    Her går det i ett gjennom dagen før det blir Dune II premiære på IMAX i kveld, satser på at det blir bra!
     
    Calling, Arvid1410, OyvindN and 4 others like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,270
    Likes mottatt:
    60,440
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret!
    Det er så deilig at det begynner å bli lyst allerede før kl 7!
    Det er håp om vår i år også. :)
    Snøen smelter her ute på landet, men det er nok å ta av, så det er fortsatt en stund til den er borte. (Og det kommer jo alltid en vinter eller to til, akkurat når man tror at våren er kommet..)

    Fikk ordnet retur fra LAX på riktig dato i går. Var tilfeldigvis inne og rotet litt rundt på SAS.no, og da dukket biz billett på ønsket dato opp. Litt lang ventetid på CPH på vei hjem, men kanskje jeg får testet denne diamantfordelen om å komme med på et tidligere fly? Hvem vet.

    Har tenkt til å prøve meg på fire dager i LA uten bil denne gangen, for leiebil var litt dyrt på så kort varsel. Pluss at parkering på hotellet jeg har valgt koster $60 per natt... Kan kjøre mye Uber/Lyft for de pengene! Så jeg skal få testet kollektivtilbudet i LA. Hvor vanskelig kan det være? (famous last words..) Jeg tenker at et reisebrev er på sin plass for dette eksperimentet som begynner om T-10. Stay tuned!

    Håper alle får en finfin dag i dag!
     
    Calling, Arvid1410, OyvindN and 7 others like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,522
    Likes mottatt:
    871,390
    Bonuspoeng:
    293
    Erfaring fra Metroen i Los Angeles:

    "Ble litt skeptisk på stasjonen, utenfor i veikrysset sto det en fyr med gitar på ryggen og gaulte til alle bilene som kjørte forbi.
    Etter å ga kjøpt kort og billett skulle jeg ta heisen opp til perrongen, men inne i heisen bodde det en ……og jeg tok trappene.
    Metroen kom og jeg entret, der var flere seter okkupert av folk som åpenbart sov … med ulltepper og handlevogner og og …
    Tror egentlig at jeg var den eneste i min vogn som hadde lite pigment i huden."

    "Hele Metro-systemet virker å være tilholdssted for hjemløse og misbrukere, de var overalt. De sov på stasjonene og i trappene og i vognene. Noen har hunder med seg og de virket ikke vennligsinnet.

    Sånn var det på alle stasjoner jeg gikk av og på, det var ikke spesielt hyggelig. Været har nok gjort sitt til at flere har trukket inn for tak og litt varme."

    Til Los Angeles og til regn og storm | InsideFlyer NO
     
    Calling, Arvid1410, OyvindN and 5 others like this.
  6. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen!
    Her er det reisedag! Langhelg og guttetur til Shanghai og HongKong:) SAS biz og EVA biz skal bringe oss trygt frem og tilbake. Ser frem til en helg med mye god mat og drikke..
    IC Stanford, Ozone, Enishi, Nishiki Yakitori og Polux byr på både nye bekjentskaper og hyggelige gjensyn;) Ha en fin dag!
     
    Calling, Arvid1410, OyvindN and 4 others like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,270
    Likes mottatt:
    60,440
    Bonuspoeng:
    293
    Haha, jeg vet. Det var sånn da jeg bodde i LA i 2012 også.
    Håper i det lengste på bra vær, men akkurat nå ser det ut til at Yr mener jeg skal få det samme som du fikk i fjor. Da kan det hende at det blir mer Uber enn kollektivt..
     
    Calling, Arvid1410 and OyvindN like this.
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    23,614
    Bonuspoeng:
    183
    Gooood føremiddag frå godstolen på heimekontoret. Her er det skikkeleg austlandsveir, men til helga skal visst godveiret komme heim til Vestlandet. Vi får tru alt regnet bidreg til å smelte litt snø i det minste.

    Alt for lenge til neste langtur. Nesten ni månader til SFO-turen. Litt prating med Sambandsstatianarar som kjenner SkyTeam betre enn meg har avdekka at det etter allianseskiftet vert Bonjour-loungen til Air France vi fjeldaber kan nytte når vi skal heim frå bonustur til Hippiehovudstaden. I følge dei digitale og heilelektriske nettsidene til AF har dei både champagne og lokalt øl. Det lovar veldig bra.

    Frå mitt reisebrev frå knappe to år sidan:

     
    Calling, Arvid1410, OyvindN and 3 others like this.
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,720
    Likes mottatt:
    21,773
    Bonuspoeng:
    293
    Onsdag er reisedag!

    Turen til Bahrain starter med Vy til OSL i kveld, før overnatting der og fly til CPH imorgen kl. 07.

    Reisebrev kommer!
     
    Calling, Arvid1410, Kalsnes and 6 others like this.
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,351
    Likes mottatt:
    12,441
    Bonuspoeng:
    183
    Hoi fra austlandet og hei bloggen. Litt endring i bonusbilletter på kort varsel grunnet frafall og pissvær i Italia, så blir med ett døgn i Milano neste mandag til tirsdag med SK direkte til MXP ned og via ARN fra LIN hjem tirsdagen. Heldigvis var det hotellet jeg liker best (Melia Milano) nær San Siro plutselig mye hyggeligere priset, fremfor det bøttekottet jeg opprinnelig hadde bestilt. Aldri så vondt at det ikke er godt for noe.

    Også fått ordnet leiebil fra BRI i mai. Puglia nytt område i Italia, så det blir jo spennende med familietur dit :)

    God bedring!
     
    Calling, Arvid1410, OyvindN and 5 others like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,522
    Likes mottatt:
    871,390
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke du finner et monument etter Erik Husklepp i Bari .....
     
    Arvid1410, OttoL and Sunnfjordingen like this.
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,351
    Likes mottatt:
    12,441
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]

    Godt han ikke ble skallet ned
     
    Arvid1410 and Eddie47 like this.
  13. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,605
    Likes mottatt:
    30,940
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra MBT og hjemmekontor.

    LH streiker igjen så jeg innstilte alle planer om reising denne uka, orker ikke å ikke komme meg hjem før neste utreise
     
  14. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    7,332
    Bonuspoeng:
    183
    God aften fra like utenfor Bangkok.
    Har forvillet meg inn på en ganske lokal bar, var litt rar lukt her og det var gjerne ikke så rart. Navnet er: White Noise - Craft beer & Cannabis bar’s, makan asså.
    Godt utvalg av øl jeg aldri har smakt, samt er tilbud på free flow i 90min for 599thb, jeg slo til på det :eek:
    Ha en bra kveld :)
    IMG_1782.jpeg
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,898
    Likes mottatt:
    35,555
    Bonuspoeng:
    293
    Snart er det helg :rolleyes:
     
    Calling and Arvid1410 like this.
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,965
    Likes mottatt:
    8,089
    Bonuspoeng:
    183
    Såvidt jeg vet er det absolutt onsdag, ja ;)

    Og BA serverer afternoon tea med champis fra stor-flaske på OSL-LHR as we speak. Fin flydag!

    20240228_154644.jpg
     
    Earl, Calling, TravelManBiz and 4 others like this.
  17. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,546
    Likes mottatt:
    6,799
    Bonuspoeng:
    183
    God morge fra San Francisco!

    Her er man på veg ut til SFO for å fly til NRT, denne gang med ANA, men fortsatt med B777. Blir morsomt å teste denne nye biz configen til ANA som det skrytes sånn av. Forrige biz tur med ANA var HND-SYD for 6-7 år siden, og mye har vel skjedd siden da.

    Ellers har man på disse 15 fått en sjokkopplevelse i hvor vanvittig dyrt USA har blitt. En frokost på et ikke akkurat up-class frokoststed dro på seg $64 før tips… En biff og et glass rødvin pr. pers på et steakhouse i går kveld nærmet seg stygt $200. Nå er det til og med sånn at utgangsprisen på menyen oppleves høy for en nordmann…

    En «artig» historie var forøvrig da fruen fant ut at hun måtte drikke San Francisco i San Francisco, men den coctailen hadde de ikke en gang hørt om i baren på hotellet :rolleyes:

    Vel vel, vi får teste hvordan det er i Japan da. Mål for dagen å komme seg ned til Kyoto. Ikke mest praktisk å lande på NRT da, men vi får ta det som en tur :)

    Ønsker alle en (fortsatt) strålende dag
     
  18. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    415
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    93
    God onsdag kveld! Uka har føltes lang til nå. Er det helg snart? :p:rolleyes:
     
    Sonictravel liker dette

Del denne siden