Erfaring med Asiana i business class

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av runese, 24. jan 2019.

1. runese

runese “Chewie, we’re home.”

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Lurer på om noen har erfaringer med Asiana i business class på long haul?
    Hvordan er soft og hard product målt opp mot feks SK i C?

Jeg har selv kun testet SK, TK og SQ og vil personlig rangere de i følgende rekkefølge.
    1. SQ
    2. TK
    3. SK

TK slår SK for min del pga god benplass når en skal sove. Uheldig at ikke alle seter har direkte tilgang til midtgang, men har kun flydd som par og da var ikke dette et problem.

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
    1 SQ
    2 OZ
    3 SK
    4 TK

Jeg liker egentlig alle 4 produkter men setter TK nederst på grunn av seter. Setemessig ville det vært SQ SK OZ/TK.
    SQ først fordi de leverer godt, selv på de kjipeste av flyvningene sine. Og fordi de har et bedre totalprodukt en OZ. OZ har for "kjipe" seter og lounge i Seoul, til å komme først, men imponerte på crew mat og generell service ombord. Alle de " europeiske" detaljene og besetning som generelt var knallgode på språk og interaksjon var topp for min del. SK har gode seter, særlig tallparsseter ved vindu når en flyr alene. Maten er helt grei, aldri grusom aldri topp. Jeg liker den skandinaviske servicestilen. Men man kan jo i blant savne et asiatisk crew når voksne svensker i klartekst forteller deg at du er en dust som kommer inn på flyet deres og forstyrrer grusomst der du forsøker å sette deg i setet ditt ( litt overdrevet) SK sitt totalprodukt er ikke bra nok. Maten er toppers på TK. Kanskje bedre en på SQ til og med, jeg har for liten mengde erfaring med begge flyselskap over tid til å si noe sikkert. Men de imponerer med mat, og generelt gode crew. Når de får de nye setene sine blir TK en av toppene i *A tror jeg. Særlig hvis den nye flyplassen gir en enda bedre lounge opplevelse og en ikke totalt katastrofekaotisk opplevelse til og fra gate.

Xflipper, runese and animals like this.
  3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
  4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Drar kjennskap på det ja :cool:

5. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    ....Runese.... er det Norwegian (rødnese) som har gått på en smell etter at IAG kastet kortene? :D

6. roundtheworld

roundtheworld Nytt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    28
    Fløy nylig OZ FRA-ICN og kan ikke si de imponerte meg veldig med sitt produkt.
    Smale seter, og lite benplass til biz produkt å være.
    Når du bestiller mat så for all del gå for western og ikke asian, (mitt værtse måltid i Biz) Men for all del OZ overgår mange andre selskap når det kommer til totalpakken. Lounge i Seoul var innafor:)

7. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,376
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Har flydd OZ fra ICN til BKK på deres A380. Kabinen er fin nok, men setene er smale og servicen vi opplevde var sånn passe. Hadde valgt SQ eller SK når som helst foran OZ C. F derimot likte jeg godt :)

8. runese

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28

Sunnfjordingen liker dette
  9. runese

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Har en nattflight med OZ C i april, håper fortsatt det dukker opp en mulighet til å oppgradere den til F, og er litt spent på setet. Jeg synes SK sine seter blir litt for trange å sove i og liker ikke så godt de smale båsene til føttene. Der synes jeg både TK og spesielt SQ er langt over :)
    Gå for Western cuisine, notert!

Last edited: 25. jan 2019
  10. runese

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Krysser fingre og tær for at det åpner seg mulighet for to F seter. Har OZ F til ICN, men "kun" C hjem. I-landsproblem, i know...

11. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Smale båser til føttene? Det er jo SQ det. Pluss at man må ligge skjeivt for å få de inn i hullet.

12. runese

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jo, det er sant. Mulig det var bredden i setet som gjorde at det, for meg, allikevel opplevdes som at det var større plass...

13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
    En av ulempene med setene til OZ er at bulkhead også har begrenset benplass. Jeg tror TG har samme seteprodusent/modell på feks A380. Men opplevde OZ som litt større. Selv mener jeg SQ sine longhaulseter er bedre å sove i og har mer plass en begge de to andre flyselskapene. Har aldri skjønt problemet med å ligge skjevt i et sete og sove. Så lenge plassen rundt kroppen gir meg nok komfort og muligheter for forskjellige liggestillinger.

runese liker dette
  14. Chornelius

Chornelius Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for interessant tips, men jeg trodde den gjengse oppfatning var motsatt - at Asian cuisine var obligatorisk på Asian airlines, og at det "vestlige" alternativet stort sett var subpar. Er det bare OZ som har det slik? Eller gjelder det også for eksempel Thai?

15. roundtheworld

roundtheworld Nytt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    28
    Mye mulig at de har bedre asian cuisine på sine andre distanser. men FRA-ICN så ville jeg nok anbefalt western ja. Jeg liker stort sett og teste ut ny mat uansett hvor jeg reiser, og samme på fly. Men på OZ flyvningen la jeg merke til alle som var fra Sør korea også valgte western. Hos Thai så velger jeg stort sett altid Asian:)

Chornelius liker dette
  16. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde den asiatiske varianten, men frister ikke til gjentagelse...
    97873782-DD4F-4CC9-AADE-77B9C96A4D1D.jpeg

17. Chornelius

Chornelius Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Virkelig? Det der så jo rimelig tasty ut!

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Er det F eller C?
    Jeg hadde asiatisk i F fra ICN til FRA, og synes det var veldig bra. Noe ble ikke spist, men alt i alt var jeg fornøyd.

19. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var F (ICN-FRA).
    Sikkert som smaken og baken...
    Selv om noe var ok, hadde verken jeg eller reisefølget valgt dette igjen.

Last edited: 27. jan 2019
    holmen liker dette
  20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er noen trøst så synes jeg ikke den vestlige maten var noe å rope hurra for heller.

Del denne siden