Erfaringer med Flying Blue

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av TJT, 11. aug 2017.

  1. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Kjære bonusjegere...

    Starter ny jobb til høsten og vil bli en del reiser til hovedkontoret i Amsterdam. Tipper det blir mellom 5-10 reiser i året.

    Pt. har jeg 3200 Flying Blue poeng, Ivory status og 7 kvalifiserende flyturer. For å bli sølv trenger jeg 15.

    Hos SAS har jeg ca. 110K poeng, CT og sølv status.

    Tror dere det er verdt å gå for Flying Blue sølv, eller skal jeg bare fortsette å hanke inn poeng med SAS?

    Andre som har erfaringer med Flying Blue?
     
    Mph liker dette
  2. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor flyr du fra?
     
  3. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Fra Oslo :)
     
  4. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  6. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Den ene fordelen som var fornuftig med flyingblue silver er fjernet ettersom jeg forstår. Tidligere fikk man fast-track på AMS med flyingblue silver.

    Tror du bør vurdere opp i forhold til andre flyvinger du har. Jeg flyr 5-7 turer til AMS i året. Jeg flyr endel (mer) SAS/Widerøe til andre destinasjoner og har valg å bruke SAS på AMS-turene også pga. eurobonus gold status og poengopptjening.

    Kanskje du kan legge inn f.eks OSL-CPH-AMS flyvinger for å samle ekstra segmenter? Hvis du får noen ekstra-flyvinger i arbeid/privat så kan du fort nærme deg gullkort med 45 segmenter.
     
    Are and TJT like this.
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer for at du også vurderer flytider, SAS 0820 flighten er fin hvis du rekker møtene dine, ettermiddagsreturen er også ok. Må du reise tidligere er det KLM som gjelder, alternativt Norwegian ned kvelden før.
     
    TJT and nissen like this.
  8. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Har booket 0820 flyet selv både neste uke og uken etter. Rekker normalt tog rundt 1030 da.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig godt poeng.

    I tillegg til at poenguttak med FlyingBlue ikke er billig.. samt at billige flighter omgir lite eller ingen poeng, SAS gir heller ikke mye men er enklere å fiske inn en rekke poeng totalt sett med SAS i Norge.
     
    TJT liker dette
  10. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skiftet fra KLM til SAS for 1,5 år siden. Mest fordi jeg begynte å fly mye innenlands og da var det en no-brainer for meg å skifte til SAS. Dvs., flyr du mye innenlands ville jeg ikke nølt med å bytte.

    For meg var det umulig å oppnå noe annet enn gull hos KLM, mens hos SAS klarte jeg diamant første året og har også klart det i år, mye pga. billige plus-billetter. Selv om jeg hadde en ganske grei oppgraderings-rate hos KLM, har jeg blitt oppgradert mye oftere hos SAS.

    Det er også mye lettere å bruke poeng hos SAS. Jeg bruker minst en bonusbillett i året hos SAS, mens hos KLM har jeg fortsatt ikke brukt noen av poengene mine... :)

    Med andre ord: Jeg angrer ikke på at jeg byttet!

    Xxx.
     
    TJT liker dette
  11. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takker så mye for gode tips. Da fortsetter jeg med SAS.
     

Del denne siden