Erfaringer med Rica i Norge

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av AndersB, 27. okt 2013.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Rica finner man mange steder i Norge, Bonusfeber har nå testet Rica Hotel – Stavanger Lufthavn
    http://bonusfeber.no/rica-hotel-stavanger-lufthavn/
     
    tommy777 and Fnate like this.
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bodd noen ganger på Rica Ishavshotell i Tromsø, og den frokosten som serveres der må være blant de bedre hotellfrokostene i verden. Stort utvalg at det aller meste, egen kokk som lager egg mm. Pannekaker, vafler, sjokoladefontene(!), iskrem...
     
    tommy777 liker dette
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Rica Hotell Bryggen Honningsvåg serverte undertegnede sommerens beste hotellfrokost, da jeg bodde der en natt i juli. Kombinasjonen av godt utvalg av mat og en fantastisk utsikt hvis du velger bordet til venstre i hjørnet ut mot vannet = unbeatable.
     
    tommy777 liker dette
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Rica Arctic Hotel Kirkenes var ikke akkurat top notch det heller. Frokosten var OK, men utsikten fra rommet var jo til å bli flau av. På utsiden av vinduet så man rett inn i en svær, hvit betongvegg.
     
    tommy777 liker dette
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Likheten er særdeles skremmende.
     
    tommy777 liker dette
  6. TBG-commuter

    TBG-commuter Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    I alle fall blant topp 13 i Norge i følge siste uoffisielle norgesmesterskap i hotellfrokost. Rica Nidelven Hotel vant for 8. året på rad, The Thief "stjal" sølvet og Britannia Hotel delte bronsen med Rica Airport Hotel, Stavanger. Rica Hotels dominerer for øvrig igjen kåringen med 9 av 19 fylkesvinnere og 7 av 13 finalister. Det er Haugen Gruppen som står bak kåringen "Twinings Best Breakfast" der mer enn 400 hotellfrokoster landet rundt vurderes av en uavhengig jury. Les mer: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10127414

    (Og for ordens skyld; min habilitet i denne tråden er nok heller tvilsom... :) )
     
    tommy777 liker dette
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Rica Helsfyr - trist beliggenhet, men bra rom om du får oppgraderte superior eller bedre. Grei frokost, inkl ferskpresset appelsinjuice. Skygg unna middagen her, det er noe Fawlty towers over det hele. Gamle, sløve karer med hvite tørkle som serverer Fjordland til 300,- a pop. Ingen middagsmuligheter i området, men t-banen tar 5 min til sentrum.
     
    tommy777 liker dette
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Rica Victoria Oslo - sentral beliggenhet i sentrum, gode rom. Grei frokost, men trist frokost lokale i form av ett atrium som har dårlig belysning. Pluss (eller minus ?) for vaffelpresse til frokosten.
     
    tommy777 liker dette
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell Norge Kristiansand - Fin, sentral beliggenhet. Rom med oppgraderingsbehov. God frokost, men kan bli noe trangt i rushet.
     
    tommy777 liker dette
  10. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Rica Park Hotel Stavanger - Sentralt, store og fine rom med god standard og faktisk ett av de bedre alternativene i byen hva gjelder kost/nytte (har ikke bodd på standard rom). God og imøtekommende service her, og de steker vaffler når man kommer sigende inn dørene etter endt møtedag, det finner jeg vanskelig å styre unna når det ennå er flere timer til middag (så fruen gir dem ett lite trekk for det da). Meget bra frokost utvalg. Har ikke skikkelig bar, bare resepsjonen som serverer og du kan sitte i lobby. Restauranten er nedlagt, men kort vei til alternativer.
     
    tommy777 liker dette
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Back in the day fra 2000 til 2005 bodde jeg veldig mye på Rica rundt om.

    Ikke akkurat up to date, men de jeg likte best var Rica Ishavshotell i Tromsø, Rica som ligger ved Stavangermessa, det som ligger oppi Holmenkollen og Nidelven.

    Det som er suverent best med en hotellopplevelse i Norge og særlig Rica er selvsagt frokosten. Rommene er ofte japsesmå over hele landet.
     
  12. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Tenkte å ta ut et bonusopphold på et Rica hotell i Oslo sentrum. Har bodd på Rica Travel før. Det var helt ok og beliggenheten var grei. Kunne tenke meg å prøve et litt mer moderne hotell. Noen som har erfaring med G20 eller kanskje Grand?
     
  13. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd på Rica Travel (eller hva det heter) i Bergen ved en del anledninger når det har vært bedre med overnatting i en telefonkiosk på et lite rom, enn kl. alt-for-tidlig-flyet fra Oslo.

    Som Tommy sier - frokosten er det som gjør det verdt å vurdere.

    Sist gang hadde jeg bonusnatt, tror eg ble oppgradert. Fikk et hjørnerom som var kjempestort i forhold til enkeltrommene de har. Ulempen var at det var på hjørnet ut mot lyskryss med pipende fotgjengerfelt, sommervarmt og null aircondition.

    IMG_20130609_154355.jpg IMG_20130609_154342.jpg
     
  14. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jaggu, Holmenkollen Park Hotel Rica, det er jo også Rica-kjeden ;)

    Der bodde jeg faktisk i fjor sommer, da jeg var på Bruce Springsteen på Valle Hovin. Booket rommet 3-4 dager før ankomst, til en meget god rate. 3 voksne på et rom i det nye bygget. Rommet var i to etasjer, med bad og dobbeltseng nede, og en trapp opp til en stue med sovesofa, og utgang til en fin balkong med utsikt mot Bogstad.

    Fint hotell, ikke akkurat den mest sentrale beliggenheten, men med t-banen er man i by'n på noen-og-tyve minutter. Frokosten var, etter hukommelsen, ikke så aller verst. Tror de hadde vafler som en del av buffeten, og DET, er jo aldri feil :D
     
    AndersB liker dette
  15. Twin Otter

    Twin Otter Airport Collector

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg endte opp med å booke en natt på G20. Så får jeg testet ut det. Kan godt hende jeg tar en natt til. Da booker jeg meg muligens inn på et annet for å teste litt forskjell på hotellene.
     
  16. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Rica Hotel Bergen - jeg trodde forøvrig også at det het Travel noe, mener jeg husker det fra tidligere år, men ikke nå lenger hvertfall.

    Vel, jeg har også bodd på bøttekott (singelrom) her som må være det minste jeg noen gang har hatt. Veldig sentral beliggenhet og pluss for bra frokost.
     
  17. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Rica Hotell Nidelven Trondheim - Norges beste frokost og lunsj buffet, men det er også alt dette hotellet har. Måtte via 3 rom før jeg fikk et som ikke var skittent, luktet maling (hotellet trenger en renovering for å si det sånn), eller var ut mot trafikken, når jeg endelig fikk sjekke inn klokken 1800 (oppgitt sjekkintid er 1500). Men det verste var servicen i resepsjonen, som ikke holder normal (lav) norsk standard en gang. Ingen beklagelse eller noe annet for at rommet ikke var klart før klokken 1800, eller for noen av de andre feilene.

    Blir ikke å springe ned dørene på dette hotellet igjen.
     
  18. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    7,332
    Bonuspoeng:
    183
    Rica Dyreparken Hotel, Kristiansand er et moderne hotell beliggende sentralt i forhold til Kristiansand Dyrepark, men usentralt dersom du ønsker å benytte mer tid i Kristiansand sentrum. Hotellet framstår som nytt og må kunne sies å være helt magisk for de minste i familien. Dersom du kjører bil finner du en stor parkeringsplass rett utenfor døren.
    Hotellet har meget bra frokost hvor bla kaffe traktes på bordet i en slik press kanne :) Hotellet mangler basseng, men tiltros for dette må hotellet kunne sies å være barnefamilienes førstevalg i denne regionen.
     
  19. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
  20. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    I følge Mail jeg,fikk fra Scandic i dag skal alle konverteres til Scandic. Det er synd og jeg frykter at Rica hotellene vil gå ned til Scandic nivå. Rica har ofte konge frokoster, bedre og nyere hoteller med flere romklasser og oppgraderingsmuligheter.

    Jaja, enda mindre å velge i her på berget, lavere standard og høyere priser forventes.
     

Del denne siden