Enig der view. Har hatt noen dårlig opplevelser på Rica, men forventer at det blir ennå flere av dem fremover...
Håper frokosten består når Scandic nå overtar. Vil jo tro at noe av det de har betalt for er nettopp posisjonen Rica har tatt på frokost og også kortreist mat. Litt spent på hvordan de "brander" Grand og Holmenkollen. Visstnok blir Ørnen i Bergen det første hotellet som får Scandic skilter på bygget. Blir spennende å følge kjeden og de ansatte.
Hotel: Rica Nidelven Status: Gull Rom booket: Standard enkelt Oppgradert: Til de grader Hjørnesuite med hjemmelaget konfekt som hilsen fra direktøren Annet: Fortsatt Norges aller, aller beste frokost
Hotel: Rica Hell Status: Gull Rom booket: Standard Oppgradert: Ja - Superior rom i nyeste fløy Annet. Ingen høydare arkitektonisk - men hotellet leverer solid på mat. Pluss for avis levert på døren
Etter en skuffende frokostbuffet på Scandic Hamar i går var det en utrolig positiv opplevelse å komme til Rica Hotel Hamar og deres flotte frokost noen minutter senere. Her manglet det absolutt ingen ting - omelettkokk og Nespresso - samt Rica hotellenes utrolig gode God morgen shots...
Hotel: Rica Elgstua, Elverum Status: Gull Rom booket: Standard Oppgradert: Nei - men fikk et veldig stort og fint rom i toppetasjen. Med unntak av 3-4 suiter så er alle rommene helt like. Annet: Utrolig fresht hotel. Hotellet har både egen restaurant og du kan gå tørrskod til selve Elgstua som serverer en utrolig god elggryte. Dro videre oppover Østerdalen før frokost - men fikk med meg en god kopp kaffe av en hyggelig nattevakt.
Hotel: Bergstaden Hotel - Rica Partner på Røros Status: Gull Rom booket: Standard Oppgradert: Nei - men fikk et helt nyoppusset rom i toppetasjen. Annet: Tradisjonsrikt hotel midt i Røros - vis a vis jernbanestasjonen. De fleste romene er nyoppusett - også fellesarealene er freshe. Hotellet har flere restauranter og driver/eier også Schanckebua midt i Kjerkegata.
Hotel: Rica G20 Oslo Status: Gull Rom booket: Standard Oppgradert: Nei, tror ikke de har nor særlig bedre rom egentlig... For øvrig trangt og lite hotell, med kjempelite rom. God seng, fin layout men du må altså ut på gangen for å skifte mening. Bra frokost i kjelleren, liker juice og smoothie shotene som flere Rica har. Litt minus med rom ut mot Grensen, da de store italienske trikkene buldrer og går frem til midnatt og er på'n igjen i 6-tiden.
Hotel: Rica Travel Hotel Oslo Status: Gull Rom booket: Enkelt budsjettrom Oppgradert: Nei. Satan, skal ikke tilbake. De gidder ikke oppgradere (skulle ha 250,-) og jeg var ikke interessert. Fikk akkurat det lille kjipe møkkarommet jeg booket, så jeg fikk vel som fortjent. Bra frokost, fantastisk små og kjipe 80-talls rom med enkelt seng (som suger lut) og varme og bråk og... ja, det ble med en natt.
Hotel: Rica Oslo Hotel Status: Gull Rom booket: Standard Oppgradert: Nei. Faktisk nedgradert til rom med enkeltseng. Da ble tur i resepsjonen for å bytte og jeg fikk hvertfall dobbeltseng som forventet. Små standard rom her også, men fin utførelse og bra seng. Bra frokost. Rom rett ut mot Clarion og deler av Jernbanetorget, litt liv da med det klientellet som vanker der. Ikke på Clarion altså, men Jernbanetorget
Hotel: Siklestad Hotell (Rica Partner) Status: Gull Rom booket: Standard Oppgradert: Nei. Ikke veldig Rica preg over dette, merkelig utformet hotell med veldig standard rom. Frokosten var ikke det helt store, var ikke helt Rica standard her heller. Tok dette da jeg hadde møter i Verdal og det er jammen meg ikke all verden av hoteller på det stedet (hvertfall ikke som man kan tjene poeng av noe slag på).
Blir spennende å se hva Scandic gjør med partner hotellene til Rica. Jeg vil tro at noen melder overgang til andre kjeder...spent på hva Thon gjør.
Hotel: Rica Nidelven Status: Hva er det? Rom booket: Standard Oppgradert: Nei. Bra rom som funket bra for meg. Frokosten stiller i en egen klasse. Det gjorde også dyrehagen i frokostsalen på lørdag. Valgte derfor å spise frokost i setting 1 på søndag. Da var det rolig og fint.