Erfaringer med SAS kundeservice

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Weissen, 21. sept 2019.

  1. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    For kort tid siden bestilte jeg min første tur for poeng, til Tokyo med F på utreise og C på hjemreisen.
    Grunnen til at jeg lager dette innlegget er at jeg er litt overrasket over forskjell i service og kunnskap hos agentene.
    Greit, jeg har fått med meg at nivået varierer her, og at agentrullett er en vanlig aktivitet å bedrive.
    Selv har jeg nå ringt inn tre ganger for å gjøre små endringer på reisen, og har hørt alt fra at det ikke er mulig å endre uten å avbestille hele, til å oppleve agenter som aktivt hjelper meg å søke opp alle mulige routinger for å få en så kul reise som mulig.

    Nå har jeg endt opp med å betale ulik poengsum hver gang reisen har blitt endret, og slik det er nå så har jeg betalt 165k poeng for en reise i F på utreise, og C på hjemreisen. Noe som i utgangspunktet er feil, uten at jeg klager av den grunn. For meg virker alt ganske uoversiktlig.

    Hva er deres erfaring med dette?
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    2,048
    Likes mottatt:
    6,931
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan blir det feil?
     
  3. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Trodde 165k poeng var prisen for t/r kun i Biz?
     
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    2,048
    Likes mottatt:
    6,931
    Bonuspoeng:
    183
    150 i C, 180 i F. Etter omlegging i 2018 deler de nå opp så det blir 165 om du blander.
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,239
    Likes mottatt:
    6,052
    Bonuspoeng:
    183
    furlong liker dette
  6. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Xflipper liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    6,104
    Likes mottatt:
    12,356
    Bonuspoeng:
    293
    Men, er det SAS kundeservice? Eller Tallinn?
     
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,239
    Likes mottatt:
    6,052
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det er litt manuelt hvordan prisen regnes ut, så du har nok bare vært heldig. Slapp jobb av agenten du snakket med (men til din fordel).

    Jeg betalte feil pris på en tur i April (skulle betalt 60.000 poeng, men betalte 62.500), så det går begge veier.
     
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    1,166
    Likes mottatt:
    2,559
    Bonuspoeng:
    113
    Ring den danske kundeservicen i framtida. Men det spørst om du ikkjr bør vente til neste tur sidan du fekk denne til redusert pris.

    ‭+45 70 10 20 00‬
     
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    2,048
    Likes mottatt:
    6,931
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nye priser eller er TYO dyrere enn DPS? Jeg hadde nevnte poengsum for under 1 år siden og da var det i tråd med tabellen.

    Men ser jo nå at jeg er trukket 660k for flokken på fire til DPS om en drøy uke.
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Veteran

    Innlegg:
    2,976
    Likes mottatt:
    6,804
    Bonuspoeng:
    183
    Som det ble nevnt over, ja, dyrere til Tokyo.
    Min erfaring er omtrent som dette for telefonerkontakt :

    SAS på dagtid : Varierer, noen med god kunnskap og god hjelp.
    SAS på ettermiddag kveld : Mye rart, lite hjelp.
    SAS på natt med diamantstatus på engelsk. Generelt grei service og hjelp. Men kan ikke alltid hjelpe med alt. Litt regelrytteri. Elsker å legge på gebyrer, som må slettes i etterkant.
    SAS EB booking via Tallin : Utelukkende god service. kunnskaper: finner det jeg ønsker. I blant kreative og kommer med andre og bedre forslag.

    Men det er min helt subjektive opplevelse.
     
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,239
    Likes mottatt:
    6,052
    Bonuspoeng:
    183
    Den poengsummen der har aldri eksistert:p.
    Pris før: 140 for C og 190 for F
    Pris nå: 165 for C og 225 for F

    Nei, det er ikke dyrere til TYO, enn til DPS. 165k for begge i C.
     
  13. furlong

    furlong Aktivt Medlem

    Innlegg:
    446
    Likes mottatt:
    307
    Bonuspoeng:
    63
    TYO er ikke dyrer enn DPS nei. Ulike soner, men samme pris fra Europa. 165K i C og 225K i F.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Veteran

    Innlegg:
    2,976
    Likes mottatt:
    6,804
    Bonuspoeng:
    183
    Helt riktig : Min feil. Var inne på tabellen og sjekket til og med :(
     
  15. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
     
  16. OysteinA

    OysteinA Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg ringte kundeservice idag (EBG-nummeret) og skulle endre tidspunkt for en bonusbillett. Den er kjøpt i plus. Fikk da beskjed om at det koster 150 kr i gebyr. Stemmer dette? Jeg gjorde tilsvarende for en annen billett for et par uker siden, og da betalte jeg ingenting.

    Edit; beklager, la denne i feil tråd. Glem posten.
     
    Last edited: 22. sept 2019
  17. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    148
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg forsøker å endre navn på en medreisende. Bestilt i SAS Go Smart, så at det må betales gebyr for navneendringer vi forberedt på. Men nå nekter SAS å endre navn, fordi den ene strekningen betjenes av LOT. Har også sendt e-post til diamond@dk, men får samme svar. Man må jo temmelig langt inn i materien både ved bestilling og vilkårsmessig for å finne ut at dette eventuelt ikke er mulig.

    Hva synes ekspertisen om dette? Kan man kreve at forbrukeren finner ut av dette selv ved kjøp? Det fremstår jo i høyeste grad som om man kjøper en ordinær SAS Go-billett.
     
  18. paramberg

    paramberg Senior Medlem

    Innlegg:
    1,069
    Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    113
    Det var merkelig. Burde jo fremgå da isåfall at det ikke er mulig under bestillingsprosessen.
    Er det schengen flight? Bare å reise uten navnebytte da:)
     
    snartur liker dette
  19. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    148
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde det vært meg selv, kunne jeg nok sikkert ha gjort det.

    Jeg synes også dette virker merkelig, men vet ikke helt om jeg skal bruke energi på å ta saken noe videre, og i så fall hvor(dan). Det er etter mitt skjønn ingen ting under bestillingsprosessen som tilsier at det ikke skal være mulig med navneendring senere. For enkelte her inne, framstår dette muligens som opplagt, men det kan neppe legges til grunn at en vanlig forbruker skal inneha et slikt kunnskapsnivå.
     
    Last edited: 17. okt 2019 kl 14:08

Del denne siden