Erfaringer med Starwood-kjeden

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av AndersB, 02. nov 2013.

  1. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: W Barcelona
    Min status: Platinum
    Rom booket: Wonderful (BRG)
    Oppgradert: Studio Suite
    Annet: Riktignok ble jeg plassert i 3. etasje, noe som ikke akkurat gjorde den potensielle utsikten rettferdig. Deilig spansk-inspirert frokost.

    Hotell: W Chicago City Center
    Min status: Platinum
    Rom booket: Wonderful
    Oppgradert: Fabulous
    Annet: Å komme fra W Barcelona to uker tidligere, gjør vel kanskje at man forventer litt for mye. Første stay i USA som Platinum, første gang jeg ikke blir oppgradert til Suite (mulig å bestille den "laveste" suiten online for perioden jeg er her, så det er tilgjengelighet. Jeg er dog ikke en som orker å krangle om dette). Frokost.. valg mellom en muffin, yoghurt eller frokostblanding, var vel litt som forventet. Heldigvis kunne man oppgradere til valg av egg + kjøtt for $5 og det var en stor porsjon, så greit nok.
     
    tommy777 and Henning like this.
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Stockholm
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste prepaid
    Oppgradert: Juniorsuite
    Andre fordeler: tilgang til klubben som har bra utvalg hele dagen, godt utvalg av gratis brennevin mv på kvelden. Stor Nespressomaskin. Gratis vann, fruktkurv. Frokost i lounge eller full buffet i restauranten. De var voldsomt lei seg siden de alltid gir meg større suiter her., helt fullt. Null problem siden jeg booket rommet veldig sent, aka når jeg ankom hotellet via Spg appen. Forlot Grand Hotel der jeg egentlig skulle bo, men det er en annen historie

    Hotellet er ett av verdens beste Sheraton på Plat recognition. Liker hotellet meget godt!
     
    Roberto and jefi99 like this.
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hotel Kämp, Helsinki
    Min status: Platinum
    Rom booket: Corporate rate
    Oppgradert: Ja, til Kämp suiten. Gigantisk og blofett. Typisk er her i 14 timer oppgradering.
    Andre fordeler: En flaske vin og plenty med vann, velkomstbrev fra GM. Frokost inkludert for Plat. Gratis internett, 10 meg fart som virkelig svinger. Meget bra stab og super Plat recognition.
     
    Jørgen, jefi99 and Henning like this.
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Westin Excelsior Firenze
    Min status: Platinum
    Rom booket: Poeng
    Oppgradert: Ja, til junior suite med city view eller ett av få rom med balkong med Arno utsikt. Valgte det siste. 402 var ett stort hjørnerom helt på endes av gangen.
    Andre fordeler: En flaske vin, frukt og plenty med vann. Full frokost for to kunne velges som Plat amenity. Kostet 41 Euro pp, så meget god verdi. Gratis internett. Meget bra stab og super Plat recognition igjen. Panser beliggenhet
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Brussel
    Min status: Plat
    Rom booket: Billigst mulig
    Oppgradert: Ja, til Clubrom i 18. etg.
    Andre fordeler: To flasker Evian. Wifi er bedre nå, loungen var bra sist gang jeg var her, men stakk ikke innom
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Amsterdam Airport
    Min status: Plat
    Rom booket: Billigst mulig
    Oppgradert: Ja, til samme suiten jeg hadde sist gang jeg var der. #256
    Andre fordeler: To flasker Aqua Panna og Pellegrino, stuffvafler, to små sjokkiser som det sto god natt på. Gratis frokost i lounge eller restaurant Wifi er fortsatt tregt, loungen var bra sist gang jeg var her, men stakk ikke innom denne gangen
     
  7. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Sheraton Brussel
    Min status: Plat
    Rom booket: Billigste på Aaa rate 80 euro
    Oppgradert: Ja, til 1 soverom suite 25. etg.
    Andre fordeler: To flasker Evian pr dag. loungen var bra, frokost alt uten egg pg bacon.
    Frokost også tilgjengelig i restaurant. Helt grei. Som plat jan du velge frokost i lounge eller nede.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: St Regis Roma
    Min status: Plat
    Rom booket: Billigst mulig
    Oppgradert: Ja, til Imperial rom med butler som gir en haug fordeler som pressing av klær, gratis drikke, inkl. kaffe, te eller juice servert på rommet.
    Andre fordeler: To flasker Panna og så mange man ville ha via butler. Gratis internet.
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: St Regis Venezia, San Clemente
    Min status: Plat
    Rom booket: Billigst mulig
    Oppgradert: Ja, til St. Regis suiten som koster 3200 Euro natten.
    Andre fordeler: To flasker Panna og så mange man ville ha via butler. Gratis internet. Butler service her også. Gratis frokost.
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Frankfurt Airport
    Min status: Plat
    Rom booket: Billigst mulig
    Oppgradert: Ja, til nyoppusset Clubrom som lå meter unna klubben. Sa nei til suiten som ble tilbudt. De er ikke oppusset og ligger i det andre tårnet som ikke har Club, ca. 15 minutter unna Klubben. 92xx rommene er det få av, du vil ha rom der og ikke suite.
    Andre fordeler: To flasker tysk vann, Club access. Elendig internet. De tar seg betalt for å bruke Tassimo maskinen på rommet, noe jeg fant veldig merkelig

    Nyrommene er veldig freshe og hotellet anbefales på det sterkeste dersom du bor i den nyoppussede delen. God service.
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Four Points Sacramento Airport
    Min status: Plat
    Rom booket: Billigst mulig
    Oppgradert: Nei, de har kun en type rom
    Andre fordeler: To flasker Dasani, gratis internet og 250 Starpoints i velkomstgave. Frokost var inkludert, men vi stakk kl 0500, lenge før frokosten åpnet
     
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Le Meridien Ra, El Vednrell Spania (utenfor Barcelona)
    Min status: Plat
    Rom booket: Billigst mulig
    Oppgradert: Hadde bedt om connecting rooms og de er det veldig få av. Fikk derfor ikke oppgradering ved innsjekk. Etter to dager fikk vi flytte til to Premium Deluxe rooms kostandsfritt. Hadde da to terrasser på ca ca 25 kvadrat hver. Bare tre Premium Deluxe rom som har slik terrasse.
    Andre fordeler: Full frokost som platinum amenity. Wifi gratis for alle, men helt håpløs dekning. Fikk heller ikke kabelinternett til å virke.
    Meget fornøyd med oppholdet.
     
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lenge er starpoints gyldige?
     
  14. PlusGo

    PlusGo Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Sheraton Brussel flyplass
    Min status: Ikke SPG medlem
    Rom booket: Billigst mulig
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Ingen fordeler, men det var et fint hotell.
     
  15. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Da bør du melde deg inn og etterregistrere oppholdet slik at du får poeng ;)
     
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet? Klarer ikke helt å finne det i vilkårene.. :confused:
     
  17. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Sheraton Poznan
    Min status: Corporate Preferred (altså nada)
    Rom booket: Club
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: To flasker vann hver dag, og en veldig grei helflaske argentinsk rødvin på rommet. Forøvrig bitteliten Club, men det var ikke mye trøkk uansett. Litt varmmat og div kaldmat på kvelden samt øl, vin og standard brennevin. Ingen frokost i lounge så den ble tatt i restauranten som sikkert var en upgrade for en uten status, da det bla. var en eggchef og det liker jeg. Club flexpris havnet på 1200 natten, godt innenfor statens satser for Polen.
     
  18. PlusGo

    PlusGo Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tipset Henning, det skal jeg gjøre :)

    Poengene er gyldige så lenge det er aktivetet på kontoen i løpet av en 12 måneders periode.
     
    Jørgen liker dette
  19. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Sharaton Hua Hin Pranburi Villas
    Status: Nix
    Rom booket: King Bed (SPG Hot Escapes)
    Oppgradet: Nei
    Annet:
    Som noen har fått med så booket jeg hotellet via SPG Hot Escapes for en ganske god pris. Så jeg tenkte å gi en kort erfaring her, det var vel andre som booket dette. Jeg har bilder og om noen ønsker å se, men bildene fra hotellsiden stemmer ganske bra med hvordan det ser ut. Tidspunktet jeg var der utenom sesong (september), og det var stille og ganske få gjester mens jeg var der. Det er regntid, men det var omtrent ikke en dråpe - bortsett fra en av nettene jeg var der.

    For å begynne med "rommet", så er det små villaer med privat område. Hotellet oppgir 248 kvm, og det er "tomten" som inluderer selve villaen og uteområdet som du har for deg selv. Selve villaen og rommet består av et rom og en dusj og eget toalett, badet er adskilt med en vegg uten dører fra hovedrommet, mens dusjen og toalettet har egne dører. Jeg har ikke målt, men antar at villaen er på ca 40-50 kvm. Hovedattraksjonen er eget basseng på rommet, og selv om det neppe er egnet til svømmetrening, så er det stort nok til å boltre seg. Ved siden av bassenget er en utendørs paviljong med sofa, og rundt ellers så det mindre vanndammer med lotus blomstrende, i tillegg badekar og også egen utendørs dusj.

    For servicens del så var det ingen grunn til å klage. Alle ansatte var hyggelige og lett å få ordnet med alt mulig. Ved ankomst var de veldig begeistret for at jeg var SPG medlem, (selv uten status), og det ga meg 2 ekstra flasker vann i tillegg til to som fulgte med, hver dag - bra i varmt klima, men jeg hadde ganske mange flasker til overs når jeg dro. Frokost var inkludert og var veldig god, både thai og "vestlige" retter, men ellers typisk buffet. Når jeg ankom så hadde de stor buffet og festivitas (hver lørdag tror jeg), men jeg var sliten og la meg - men skulle gjerne ha fått med det. Bassenget renses hver dag, ellers service som man kan forvente fra 5-stjerners hotell.

    Det man bør vite på forhånd, er at hotellet ligger i Pranburi-området som er 2-3 mil sør for Hua Hin "sentrum". Rundt hotellet skjer det lite. Hotellet tilbyr shuttle til Hua Hin for 150-200 baht per person avhengig hvor langt man skal, men taxi får man til 500 baht - så det kan være like greit om man er flere. Det er strandområdet utenfor hotellet, men myndighetene driver å pusser opp og bygger ny vei der - så det er litt stusselig - i tillegg var det masse brennmaneter. Av fellesarealer så er det gym og restaurant og lobby. Hoteller har gratis utleie av sykkel (som jeg ikke brukte), men kan være greit siden det er flatt og lite trafikk. Det er også mulig å dra til Pranburi som er mye nærmere, der er det en del steder å spise og drikke om man vil utenom hotellet. Men mat og drikke på hotellet er ikke så ille priset, og så kan man sitte ved bassenget å spise (sikkert i også om man skulle ønske det). Spa og massasje i rommet er også mulig.

    Dette ble lengre enn jeg trodde. :) Absolutt å anbefale for SPG-HE prisen, men til vanlig pris er det kanskje litt stivt.
     
    SASDC8, tommy777 and Henning like this.
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Frankfurt Airport
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, til Tower Clubrom på 9 etasje.
    Andre fordeler: Gratis internet (som fortsatt suger), club tilgang, vann på rommet, 500 starpoints i velkomstgave.

    PS! De tar seg ikke lengre betalt for å bruke enkelte ting i Tassimo maskinen
     

Del denne siden