Har bitt meg merke i at det er mye gode råd å høste her inne siden flere av dere er såpass bereiste, så jeg lurer på om det er noen som har erfaringer og eventuelt tips med United over dammen? I så fall setter jeg enormt pris på det Er EBG dersom det spiller noen rolle
Hei og hå. Som EBG er vel den største fordelen du får at bagasje er gratis og at du kan bruke loungene. Tidligere kunne man, som EBG, velge ECO+ setene også. Men det kan man ikke nå. Jeg har fløyet dem en gang i economy over dammen og syntes egentlig det var kjempegreit. Her har du for øvrig også et reisebrev fra ruten: http://bonusfeber.no/test-united-economy-mellom-oslo-og-new-york/ Det er skrevet av Sørlandets store datter, Cecilie.
Velkommen til Bonusfeber! Joda, rad 21 som også er nødutgang kan legges bakover og er den foretrukne raden ombord på 757-200 som de bruker mellom Oslo og Newark i det minste. http://bonusfeber.no/test-united-economy-mellom-oslo-og-new-york/ Her er en test jeg har gjort av UA i economy tidligere i år. Som EBG så tjener du ikke mer poeng som på SAS (+25%) men du opptjener jo 100% i alle klasser og har selvfølgelig Star Alliance Gold fordeler. Kan jo være verdt å nevne at UAs egne gullmedlemmer ikke kommer gratis inn i UA Club, mens man med et hvilket som helst annet *G-kort slipper gratis inn. Premier Access (innsjekking og sikkerhetskontroll) boarding gruppe 2, 2 stk gratis bagasje loungeadgang er vel de viktigste fordelene! God tur!
...og prismessig ser jeg jo til å ha kommet greit ut av det som nevnt tidligere med ca 3000kr t/r Miami
Det korrekte er at seterader med nødutgang bak seg, ikke kan reclines. På 757'erne de bruker over dammen, er det nødutgang på rad 20 og 21, det betyr at rad 12 og 20 ikke kan recline (siden UA "hopper fra rad 12 til 20 og 13-19 ikke finnes). Godraden er altså 21, hvor man har både benplass, og reclinemulighet.