ERROR FARE: BUSINESS CLASS OPEN-JAW FROM EUROPE TO ASIA FROM ONLY €593 ROUNDTRIP

Tråd i 'Testforum' startet av Baldrick, 09. des 2016.

1. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Opodo skriver i mailen det kan ta 6-9 måneder å få tilbake penger? :-D

OttoL, geddi and milehigh like this.
  2. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    uff og uff hvis det stemmer....da kan hvertfall de som ikke bestilte der puste letta ut

3. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    gledesdreper:p

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Da kan du vel med god samvittighet klage til kredittkortselskapet..

5. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte Expedia med en gang jeg så e-posten om at utreisen min var kansellert av AZ. Gadd ikke leke dum og spørre hvorfor den ble kansellert, fikk bare bekreftet at jeg fikk full refundering og ba om bekreftelse på e-post, som kom fem minutter etter at jeg la på.

Har ikke sjekket om pengene er refundert til Amex'en enda, men det kommer nok.

6. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Da var turen min kommet.
    Dem driver med noe rare greier, har fortsatt billett NRT-AKL-RAR-AKL-SIN-DUS

Men har kontaktet Expedia og avbestilt, venter på bekreftelse på epost om refundering.

7. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    I helgen fikk jeg e-post fra Expedia om at deler av to bestilte turer til Seychellene var kansellert. Etter en telefon til Expedia, der jeg først fikk beskjed om at jeg selv måtte ringe Alitalia for å ordne opp, fikk jeg agenten med på at de skulle ta den telefonen for meg. Og i dag ble jeg oppringt og Expedia som bekreftet at billettene ville bli avbestilt med full refusjon. Spennende å se hvor raskt det går, og om full refusjon betyr full refusjon eller noe annet (eksempelvis giraff).

Turen til Santiago i slutten av september, bestilt gjennom ebookers.com er delvis kansllert ifølge opplysninger på "see your itinerary", med følgende forklarende tekst: "There has been a change to your flight. We will email or call you to confirm any changes."

Men foreløpig har jeg ikke hørt et pip.

8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Heller ingen lyd fra eBookers her, selv om de har oppdatert utreisen og gir samme beskjed. Tenkte å slå på tråden ila. dagen og få det unnagjort.

9. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Snakket med ebookers på telefon nå.
    De kunne gi meg full refusjon, skulle få bekreftelse i løpet av 24 timer og 2-10 dager før kjøpet er tilbake på konto.
    Både 055 og 074 stock.
    Jeg spurte spesifikt om det var mulig å gjøre noe for å beholde 074 billetten og svaret var "yes. You will get full refund sir". Så han ville vel ikke svare på det.. Men men.. ANA + Asiana i F skal vel få den uka til å få uansett... :)

10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg pratet også med ebookers. De ba meg ringe Alitalia for refusjon. Alitalia var kjappe, og de refunderer umiddelbart - men jeg mangler en runde med ebookers for å få refundert den siste hundrelappen eller så i gebyr.

11. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Greit at de har fått orden på dette i alle fall..
    Bare Opodo igjen, noen erfaringer der?

12. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Snakker om sola.
    Mail kom derfra nå også, så da er det bare å skrive tilbake for en refusjon.

Da blir det kanskje nyttår uten å starte med en CT i minus :D

Stuttfeiten liker dette
  13. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ja samme fikk jeg nå.
    Minimum en uke, opptil 6-9 mnd.

Her tror jeg man bør rasle litt med sablene og kreve amex claim eller liknende i tilfelle de mener det skal ta noe særlig mer enn en uke...

14. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Da var refusjonen inne på kortet, så tok i underkant av 1 uke fra Expedia bekreftet 100% refusjon ved avbestilling til beløpet var godskrevet kortet (Shell MC).

Håper virkelig dere andre slipper å vente i opptil 9mnd på refusjon!

Nå er det bare å vente på neste Flash Sale...

Are liker dette
  15. boatc

boatc Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    Føyer meg inn i rekken her, fikk ruteendringsmailen for en uke siden, bestilt via Expedia.no med Amex. Ringte Expedia i dag, full refusjon bekreftet og pengene skulle være tilbakeført i løpet av neste uke. Gøy så lenge det varte..

16. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter og tenker på de selskapene som flytter på pengene mellom kontoene våre og flyselskapene/byråene. Regner med at det er en avgift pr. transaksjon eller noe... Blir nok et bra nyttårsbord for dem!:cool: Må jo være vanvittige pengebeløp som har blitt betalt inn, og som nå refunderes!

17. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Alitalia var virkelig kjappe, transaksjonen fikk dato samme dag som jeg ringte. Tok 10 minutter på telefonen med ebookers i dag tidlig for å få de til å refundere den drøye hundrelappen de tok i servicegebyr.

Ser at Alitalia sitt beløp er cirka 250 kr mindre enn det jeg betalte takket være valutakurser, så fyrte avgårde en epost for å be de sende over de siste pengene. Spent på hva de sier til det... Verdt forsøket, i det minste.

18. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    da kom tilbakebetalingen fra Expedia akkurat 1 uke etter billetten ble kansellert

19. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Turen til Santiago og Seoul røk forrige uke, men NYC turen med SQ er fremdeles i live til tross for en tidligere dato. Nå må de enten la resten av oss få reise, eller få ting unna :D

20. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Santiago i okt på Ebookers er i dag slaktet (055 billett), men jeg har ikke fått noen mail enda. Får vel ta en telefon i morgen og få i gang refusjonen. Fint å høre at det virker å gå tålelig greit hos andre, bortsett fra Opodo da..

Del denne siden