ERROR FARE: BUSINESS CLASS OPEN-JAW FROM EUROPE TO ASIA FROM ONLY €593 ROUNDTRIP

Tråd i 'Testforum' startet av Baldrick, 09. des 2016.

  1. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt meg bekjent er vel dette bookingklasse P, som gjer 0 poeng?
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Og i dag endret de begge billettene fra original rute til Firenze-Roma- Dusseldorf.

    Så da var det bare å kansellere.. :(
     
    Shyneno liker dette
  4. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er det du finner ut bookingklasse på en flybillett? Vet du om ei side som gjør dette med alle flyselskaper? :)
     
  5. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan søkje opp flyginga (og prisen) ved hjelp av ITA Matrix, bookingklassen er som _regel_ den fyste bokstaven i fare-koden (f.eks. P fulgt av ei rekke andre bokstavar eller tal).

    Hjå nokre flyselskaper ser du det også hvis du prøver deg på ein "dummy-booking".
     
  6. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Alitalia var cirka 0% villige til å refundere cirka 25GBP jeg spiser i valutatap. Jeg har egentlig gitt litt opp å få tilbake de hundrelappene der, men reklamerte til kortutsteder for å se om de gidder å ta ballen videre.
     
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    I går ble også min endret. Trodde den kanskje hadde fløyet under radaren, den gang ei. Fikk bekreftet full refund fra ebookers inkl booking gebyr. Får se hva valuta effekten blir. Helt greit, la oss se hva neste kanomtilbud blir.
     
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Bank Norwegian fikset valutatapet mitt i går, så det var hyggelige nyheter. Da er kapittelet helt lukket for min del ihvertfall.
     
    RoadKing liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har sjekket mine bankkort og ikke fått en krone i refusjon på noen av billettene ennå.
    Begynner å irritere meg litt da det har gått lang tid og det nå hvert øyeblikk må legges ut betydelig likviditet for disse billettene.
    Interessant nok er mine seter hos Cathay fortsatt reservert..
     
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    samme her. opodo bare sier de ikke får noe info fra alitalia. billettene jeg har kjøpt var jo refunderbare såvidt jeg vet... så det er jo bare tull..
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har du snakket med de på et forståelig språk?
    Jeg har brukt google translate for å lese/skrive italiensk :D

    Kommer til å ta kontakt med amex om ikke lenge om dette ikke løser seg.
    Er tross alt et betydelig beløp vi snakker om her..
     
  12. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Hei folkens!

    Jeg var også en av de "smarte" som lot meg lokke. Jeg fikk flybilletten kansellert 15/12. Jeg klagde umiddelbart til Expedia.no som lovet refusjon av penger innen 10 uker. Jeg klagde på nytt og ba de som formidler av flybillettene påse at refusjon skjer umiddelbart, da det ikke er noe som tilsier at de skal holde på pengene i 10 uker så lenge de kansellerer billettene.

    Den 3/1 dager startet jeg klageprosessen til DNB Kort. Jeg sendte dokumentasjoner i tre ulike meldinger; først Web, så vedlegg og til slutt et eget skjema. Den 9/1 ble saken avsluttet takket være DNB:
    DNBrefusjon.png

    Så takk til DNB for ryddig og hjelpsom avslutning på saken.
    Diskreditt til Expedia.no og Alitalia for misbruk av markedsmakt og manglende ryddighet ved refusjon av penger.
     
  13. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    virker som om det er veldig forskjellige erfaringer med Expedia her. Jeg var så heldig at de opptrådte veldig ryddig, og pengene var tilbake på konto 7 dage etter billettene ble kansellert.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også i utgangspunktet inntrykket av at de har gjort en grei jobb her.
    De sendte meg mail og ringte (ebookers riktignok).

    Opodo skrev til meg akkurat nå at utbetalingen ble effektuert 10.januar fra Alitalia, så da får jeg vel avvente til i morgen for å se hva som skjer.
    I morgen er greit nok, da slipper jeg å cache ut selv..
     
  15. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bare fått tilbakebetalt halvparten av beløpet fra Expedia, og mangler 19028,- Reklamasjonssak er nå opprettet via Amex.

    Fra ebookers fikk jeg igjen riktig beløp i pund, men de ville ikke refundere gebyret de tok for å bestille en reise som ble kansellert. Pga. endret pundkurs gikk jeg på et tap på 600... til å leve med, men jeg kunne godt tenkt meg å ha brukt pengene på rødbrus og lakrisbåter istedet.
     
    Shyneno liker dette
  16. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Nå ringte jeg nettopp AmEx og ba de sende meg skjemaer for reklamasjon på de to transaksjonene jeg har til gode hos Expedia/Alitalia. Det tar dem 10 sekunder å trekke pengene fra kortet, så at det skal ta 12 uker å returnere dem aksepterer jeg ikke. De skulle fikse det når folk var tilbake på jobb på mandag.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Antar du må betale faktura uansett?
    Dette blir en likviditetssmell for mitt vedkommende og jeg har vurdert å dra inn CT i januar på refunderbare hotell etc så likviditeten trenger jeg egentlig til andre ting........
     
  18. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har betalt faktura for desember allerede, men gidder ikke la Expedia/Alitalia surre med dette i all evighet. Brått går skakkjørte Alitalia konkurs eller noe og så sitter jeg med gullkortet i postkassa. Jeg vil ha tilbake pengene, og jeg håper de bruker masse tid og energi på å følge opp reklamasjonene fra AmEx.
     
  19. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    I dag tidlig sendte jeg erklæring og dokumentasjon til DNB sin reklamasjonssaksbehandler, så nå er jeg optimist. Jeg holder dere orientert!
     
    kaijoar liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva slags dokumentasjon krevde de?
    Hva slags kontakt har du hatt med AZ/OTA?
    Har vurdert det samme.
     

Del denne siden