Jeg har ringt Expedia, som er min avtalepart. Alitalia har jeg ikke tatt kontakt med. DNB krever en signert erklæring, redegjørelse for saken, inkludert hva du har gjort for å løse den selv, samt dokumentasjon på avbestilling og vilkår som åpner for refusjon.
I dag kom mail fra paypal at kjøpet via Opodo er refundert, så da er det bare ebookers igjen. Passer ypperlig at dette kommer nå og dekker opp utgiften til ET.. Akkurat som Hallgeir sier, pengene som skal ut må komme fra et sted
Dæven steike. Alt er under kontroll her. Er trekk er borte fra konto og de to andre er tilbake. En hyggelig gest er at jeg har valuttagevinst på totslt drøye kr 100
Noen som fortsatt har penger utestående? Så plutselig at et kjøp ble betalt med et annet kort og dette er fortsatt ikke refundert sekvenser om billetten er kansellert.
Har massevis av penger utestående. (for tre turer). Den siste ble kansellert i går... og så er det bare å vente 12 uker.... Hrmf,
Interessant nok ble veggen mine refusjoner betalt med amex dekket på samme tid selv om det var forskjellig nettside og betalingsform, kort/paypal. Kjøpet med MC står igjen.. Skal ikke utelukke en sammenheng her...
Hos saudi arabian står alle billetter enten som "open for use" eller "airport control" - samme status som dagene etter booking. Ringte SQ her rett før helgen bare for å få dem til å sjekke reservasjonen. Alt så greit ut fra deres side... Men usikkerheten lurer fremdeles...
Ok. Alle mine ble etterhvert reissued. Har forsatt seter valgt hos CX.. Tror Alitalia fikk panikk og tok noen svært forhastede beslutninger i denne saken..
Noen som fortsatt ikke har fått refusjon? Jeg har nå gått til det dramatiske skrittet og kreve refusjonshjelp av SAS MC.. Fikk forøvrig en mail fra ebookers som spurte hvordan min reise sist uke var, selv om den ble avbestilt og har blitt refundert.
Jeg har ikke fått refusjonen min enda fra Expedia/Alitalia og har satt Am.Ex på saken. Ettersom Expedia løy til meg tre ganger om begrunnelsen for kanselleringen, så sendte jeg også en melding til Forbruker Europa for å få klarhet i om de i det hele tatt hadde lov å henvise til Alitalia når de har tatt betalingen samt hvilke rettigheter man egentlig har i en slik sak (mye synsing her inne). Selv om de mener at Expedia har opptrådd kritikkverdig på omtrent alt av punkter jeg nevnte, så sa de at Expedia aldri rettet seg etter vedtakene i Transportklagenemda selv om de stort sett taper. I bunn og grunn har man nok derfor mer rettigheter enn vi tror selv, men for tredjeparter basert i utlandet så gir de rett og slett f***.. Jeg har ingen planer om å ta det videre, all den tid jeg var klar over at billetten sannsynligvis ikke ble stående og bare ønsket å avsjekke for å vite hva som faktisk gjelder (og jeg blir provosert når noen gang på gang lyger). At jeg derimot ikke har fått pengene mine tilbake er en helt annen sak og den satser jeg på at Am.Ex tar seg av rimelig brennkvikt...
Fremdeles OK i følge Saudi. Reisen er ikke før i høst - pushet dato så langt jeg kunne, Avventer med posisjonering til DUS til høsten
Der ble billetten min kuttet i fillebiter av våre italienske venner. Først re-issued som to billetter, tur på den ene og retur på den andre. Deretter ble Roma lagt til som enda en mellomlanding mellom Paris og Firenze. Og tilslutt ble hele min utreise fjernet, og kun returen stod igjen. Ringte Alitalia direkte. 2 dager og pengene var tilbake på min konto. Har tapt ca 300 i valutatap, men krever dette tilbake fra MC/DNB nå.
Her har det skjedd ting som jeg ikke har registrert før nå gitt.. Det ene beløpet har forsvunnet fra min konto igjen , etter at det var registrert inn ..? Det kom igjen nå i april, men da 73,5£ lavere. Og siste beløpet er fortsatt ikke inne på min konto.. Har forsøkt å ringe expedia, men når jeg endelig fikk snakket med noen var det "feil nummer". Var visst allerede sendt til refusjon så da måtte jeg ringe et annet nummer. Noterne og ringte opp, visstnok fordi man kom fortere frem i køen om man ringte enn om de satte meg over .... ? Og det nummeret jeg fikk var jo selvfølgelig ikke riktig, får bare feil når jeg prøver.. Så fant jeg et annet nummer og satt og hørte på drittmusikk i 10-15 minutter før jeg gav opp.. Er ikke gratis å ringe til utlandet ennå :/ Så skal ta en ny runde i dag, og nå får jeg vel spisse stemmen litt siden de har snytt meg for nesten 1000kr i gebyrer. hrmf.. Virkelig en case hvor "alt går galt"..
Ny runde med telefoner og styr. Nå skal alt være i orden. Bare 15-45 dager så skal pengene være tilbake. Bookinggebyr ble også manuelt korrigert etter å ha poengtert at det mangler..