Ethiopian har endret hjemreise slik at vi ikke kommer hjem

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Klokkesamler, 02. juni 2024.

  1. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Hei!

    Vi har booket CT med Ethiopian til Seychellene.

    Flight hjem var 8. oktober fra Mahe-Addis og deretter hjem.
    Nå har Ethiopian kansellert reisen fra Mahe-Addis 8. oktober, og endret dato til 9. oktober. Det betyr at reisen fra Mahe til Addis går dagen etter vi skal fly videre fra Addis til Oslo.

    Når jeg ringte CT-telefonen sa de at vi måtte prøve å finne ny rute hjem. Er det noe "regler" som sier at de hvertfall må sørge for at vi kommer hjem - eller er det "ingen" rettigheter med bonus-billetter?
     
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville kontaktet Ethiopian først. De har kansellert og skal de i utgangspunktet sørge for at de andre flightene justeres tilsvarende. De vil sikkert henvise deg til SAS siden det er en SAS-billett, og SASvil sikkert henvise til Ethiopian som operating carrier.
    Alternativet er å finne ledige bonusbilletter som SAS kan booke om reisen til.
     
    The_Dude liker dette
  3. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,582
    Likes mottatt:
    14,127
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært på to turer til SEZ med ET. Begge gangene har de endret/kansellert en leg på turen.
    Og begge ganger har den kansellerte flighten dukket opp igjen etter en ukes tid.
    Ha litt is i magen.
    Evt flyr TK til IST fra SEZ.. Se på om det kan være et alternativ?

    Tyrkerene er "gode" på schedule changes selv:mad:
    Så hvis du får byttet, er ikke alt spikret.. sånn er det å være bonusturist
     
    Leon liker dette
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    det har med hvordan du presenterer deg og hvem du møter hos SAS. Agentrulleten er nok løsningen her!

    Si som det er om at reisen er kansellert og at du selv har funnet en retur. Som @haifinn sier, bare si til dem om at du har funnet ledig med TK den samme dagen og at du må reise denne dagen. Det må ikke være bonus billetten. Har hatt flere slike oppgjør med SAS når det skjer en kansellering og etter noen agenter så finner du alltid en som er villig til å endre den.

    lykke til :)
     
    eventyrer liker dette
  5. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    1,253
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde nok som @haifinn skriver hatt litt is i magen. Hvis det er ok for deg å fly den 9. så hadde jeg avventet litt så booker de deg sikkert om til den når de finner ut av det. Ellers ringer du bare til ET så tipper jeg de fikser det.

    Ofte når det skjer kanselleringer sendes det ut info automatisk og så tar det noen dager før flyselskapene har fått booket om alle.
     

Del denne siden