Etihad A380 First, ledige bonusseter

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Bjørn Helge, 24. des 2014.

  1. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Årets første julegave - Etihad har akkurat begynt å slippe First Apartment-seter. Med AAdvantage koster Europa til Midtøsten, India og Maldivene(!) bare 40 000 poeng hver vei i første klasse.

    Les/se mer her:
    http://www.etihad.com/en-us/experience-etihad/flying-reimagined/first-apartment/

    https://encrypted.google.com/search...ih=647#tbm=isch&q=Etihad+A380+First+Apartment

    http://onemileatatime.boardingarea....m-american-miles-for-etihad-a380-first-class/

    Jeg booket det nettopp selv. 40 000 poeng og 125 USD i skatter/avgifter for BGO-LHR (BA, business) og LHR-AUH-DEL (EY A380/777 First), et kupp av de sjeldne!
     
    GinTonic, peterfox, Robert H and 9 others like this.
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer! Jeg synes First Apartment ser litt trangt ut for en 7t tur, men hver sin smak... ;)
     
    Islending and Bjørn Helge like this.
  3. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Enig, burde egentlig ha punget ut $21 000 for Residence. Nå må jeg tross alt potensielt dele dusjen med opp til 8 andre pax! Under en time til hver! ;)

    Har prøvd EK A380 First tidligere, men gleder meg mer til dette! April kan ikke komme fort nok. Får forresten 787-9 på returen (via DUS), der er det haugevis av ledige bonusseter.
     
    Last edited: 25. des 2014
  4. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, jeg har booket OSL-LHR-AUH-LHR-OSL og lurer på om du vet hvordan jeg kan gå fram for å booke seter og sjåførservice fra Etihad?

    AA's record locator funker dårlig på Etihad sine hjemmesider.... Hvertfall for min del. (Billetten er ticketed hos AA)
     
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Er tre separate bekreftelseskoder for AA, BA og EY. Ring AA for å få dem. Sjåfør kan bookes på Etihads sider, seter må ringes om.

    Når reiser du?
     
  6. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tipset, da prøver jeg ringe AA.

    Reiser 8-12. feb. Det blir mildt sagt spennende :)
     
  7. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp! Du kommer meg en måned i forkjøpet - skulle først reise i april, men fremskyndet turen til mars for å få prøvd det kjappere. :p I tillegg var det ledig med A380 begge veier da (hadde originalt booket AUH-DUS med 787-9).

    Vurderer en EY-tur til Iran i høst, og har et skikkelig luksusproblem: 2x A380 igjen, eller 787-9 én av veiene? Alternativt Qatar en av veiene, skal jeg i så fall prøve å få til QR A380 eller A350 til Frankfurt? Innspill?
     
  8. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er vel ikke jeg akkurat en F-veteran, men dersom muligheten byr seg hadde jeg nok prøvd nye flytyper til fordel for ultra-high-end F i 380en (som du jo nå får prøvd i mars)! QR dropper jo F i 350'ene, så det blir jo også et vanskelig valg å ta ;)

    Jeg for min del foretrekker flighter som går på dagtid, så jeg har "bare" valgt 77W på returen fra AUH. For all del, jeg synes F produktet ser helt OK ut også i den... Matvrak som jeg er gjør også at forventningene er deretter, siden jeg har lest mye bra om cateringen til EY. Bildene av menyene får tennene til å løpe i vann.
     
  9. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Godt at du forstår i-landsproblemene mine. ;) Har bestemt meg for at det ikke blir 2x EY A380 igjen, men kanskje én. Ut fra flytypene i seg selv burde jeg velge EY 787-9 (First) + QR A350 (business), men ut fra ombordprodukt burde jeg ta EY A380 + QR A380. Skal ikke være lett...

    De to dagflightene vestover (EY18 og EY20) blir også med A380 fra hhv. 1. mai og 1. august. Det er gratis å endre datoer hos AA, så lenge rute/selskap er uendret. Men tror ikke du lider noen nød med 77W hvis du beholder turen som den er. ;)
     
    bern747 liker dette
  10. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Er du gal mann. Kan IKKE vente så lenge med å prøve dette!! :) Jeg kjører på som planlagt, det klaffet bra med SPG sine hotescapes rates og, så ser fram til 4 netter på St.Regis Abu Dhabi og ;) Satser på at kommer meg igjennom 77W turen rimelig greit. Produktet skal vel leve noen år, så greit å prøve ut det og!

    Man kan kombinere QR og EY på award-booking hos AA? Da hadde jeg nok prøvd meg med QR 380 fra LHR og f.eks EY 787-9 til DUS, og derfra får du vel med to flighter i CE med BA på kjøpet hjem og.. . Eneste "minuset" er jo at det er relativt kort flytid. (Forsåvidt til LHR og men..).

    Sjekket i går, samme flighter på samme dager som min booking i betalt F. 43.000. (Kun LHR-AUH!) Kan ikke si annet enn at dette er et kupp...... Forventningene er relativt høye :)
     
    Henning and Ruby like this.
  11. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe. Min definisjon på OK+. ;)

    Ja, AA har bare enveispriser på awards, så det er uproblematisk. Tror det må bli en slik kombinasjon, må bare vente til EY begynner å slippe F-seter igjen. Og til de nye F-loungene åpner, både EY og QR har nye på vei.
     
    Last edited: 31. jan 2015
  12. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Har nå prøvd å ringe Etihad via England og Tyskland. Sikkert ikke beste tidspunktet å ringe på nå pga tåka i Abu Dhabi, har du ringt de tidligere? Hvilket callcenter er best bemannet.. Ventet halvtime nå både Englang og Tyskland.... :(
     
  13. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte USA-nummeret og kom gjennom etter et par minutter. Er nok kaotisk pga forsinkelser og kanselleringer nå, hadde heller ringt om noen dager.
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Er nok SVÆRT mange som prøver å kontakte Etihad for tiden ja. De jobber vist +24 timers skift nå for å prøve å få hjulpet flest mulig. Men har du vurdert å prøve å kontakte de på facebook? Jeg prøvde det i natt og fikk svar før det var gått under en halvtime. Og det var til og med ett svar jeg kunne leve med.

    Det er også flere av oss som har hatt suksess med å sende mail til [email protected] (Etihad i Sverige) når det gjelder seteønsker o.l.
     
    Last edited: 04. jan 2015
  15. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Hei!

    Linjene går nok varme nå ja, ser det fortsatt er en del forsinkelser ute og går, så å ringe de nå er vel mer eller mindre håpløst....

    Det er setereservasjon og sjåfør jeg er ute etter. (Fikk ikke ordnet sjåfør på nett heller.. - når jeg sjekker bookingen på Etihad sine sider står det at jeg kan booke sjåfør ved å følge linken OSV, når jeg kommer til siden for å booke sjåfør får jeg beskjed om at jeg ikke kan booke...)

    Hvor lang tid gikk tok det å få svar fra Etihad i Sverige på mail? Ser jo også det er telefontid der, så jeg kan jo evt prøve ringe de i morgen.
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det kan sikkert fungere fint å ringe også. De har svart på mail i løpet av noen timer (i vanlig kontortid) når jeg har brukt de i alle fall. Jeg har selv ikke brukt de til sjåførservice, men tipper de burde kunne ordne det også. Send en mail i dag/kveld (er litt tidsforvirra her jeg sitter i Singapore) og ring de etter lunsj i morra om du ikke har hørt noe. Men det kan jo selvfølgelig være at de også er busy med de siste dagenes hendelser.
     
    bern747 liker dette
  17. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tipset. Mail funket brillefint! Svar i løpet av noen timer, både setereservasjon og sjåfør.

    Da er det bare å starte nedtellingen til en dato som ikke kan komme fort nok....:)
     
    Travellingalf and Bjørn Helge like this.
  18. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har de også åpnet opp First Apartment-seter på AUH-SYD!
     
  19. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mange poeng koster LHR-AUH-SYD-AUH-LHR (og hvordan ser tilgjengeligheten ut)? Kanskje jeg skulle hoppet på dagens USAirways tilbud og booke når de slår sammen kontoene.
     
  20. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63

Del denne siden