Da har jeg lagt til biofuel for hundre kroner på en flight jeg har torsdag, alt SAS får meg til å gjøre for noen ekstra poeng
Det stemmer, jeg tenker at dette er optimal rute om du tenker poeng-tilbake i miksen. Evt erstatte en extra biofuel med en donasjon på 5000 om man vil spare en hundrelapp
Det er vel smartere å bare donere pengene selv? SAS bruker dårlig omregningskurs på dette og om jeg donerer selv, så får jeg vel skattefradrag på det?
Her må det handles i shoppen Har aldri gjort det før, og har et spørsmål om hvordan jeg bør betale: Er det slik at SAS MasterCard Premium gir 25 EB/100 på samme måte som ved kjøp av billetter, eller kan jeg like gjerne bruke et annet kort?
Er det riktig forstått at det er et slags elektronisk bagtag? Slipper jeg da å skrive ut bagasjelap på flyplassen og kan gå rett til Bagdrop? I såfall synes jeg at det faktisk er veldig interessant! Det sparer jo en del tid på flyplassen.
Vi tolker det som at for hver kjøpte bolk med ekstra bio, så blir det nytt steg? Så om du har en mr eller europatur, med mellomlanding, så har du plutselig 4 steg på 4 flighter? Plus da eventuelt at det er biobillett?
Jeg synes hjemmesiden er ganske tydelig at det bare går en gang per bestilling. Men er det mange som reiser, så får dog alle et steg (men ikke flere steg): https://www.flysas.com/en/eurobonus/conscious-traveler/
Jeg tolker det som 1 handling per A-til-Å, så 4 sektorer blir 2 kjøp og 2 handlinger utført - men det står "entire trip" i appen. Det ser ut til at man kan kjøpe biofuel på begge reiser, altså A-til-Å og Å-til-A. Ikke godt å konkludere med noe her
Hvis man bestiller en tur for samboer, og legger til biofuel fra sin eurobonuskonto (typ 20 min for 10 EUR) vil ikke det concious traveler poenget telle mot min konto? eller må man fly selv? Frista til å bare prøve.
Hm, så for meg som allerede har kvalifisert for gull dette (medlems-)året, så bør jeg ikke gjøre noe av dette før etter utløp av nåværende periode?
Ja, og vi vet ikke hva Spielhaugs medlemsår er, men i hvert fall for meg som Juli-Juni, så kan jeg enten gjøre det før Juni, eller vente med siste til etter Juni. Veldig nyttig å ha avvikende medlemsår ift dette.