EuroBonus Conscious Traveler

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 29. nov 2023.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Det eneste som var uklart før jeg testet det var om det ville fungere å putte 1000 poeng fem ganger i handlekurven siden mulige valg bare er 1000, 10000 og 50000

tobeornot999 liker dette
  2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,727
    Bonuspoeng:
    113
    Får man steg selv om en betaler med penger i stedet for poeng? Ser du skrev dette tidligere, men uklart om du valgte penger eller poeng som betaling :)

Edit: Valgte penger i stedet for poeng slik du nevnte.

Last edited: 24. jan 2026
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Ja

Insomnia4u liker dette
  4. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,820
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har en tur/retur Hamburg i morgen. Vi kjøpte biofuel ved booking. Får vi da 2 steg på concious traveller? Eller må vi kjøpe ny biofuel mens vi er i Hamburg?

I bookingen er biofuel huket av også på hjemreisen

Vet at man ikke får per leg :)

5. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,611
    Bonuspoeng:
    93
    Du har sikkert funnet ut av dette til nå selv, men jeg legger igjen et svar som datapunkt her. Du skal ikke få steg for retur i seg selv når du kjøper biofuel før avreise. Jeg har tidligere fått ekstra steg ved å kjøpe biofuel på mellomlanding og før retur, og da har jeg fått poeng/steg for begge deler. Den første turen min hjem fra USA fikk jeg faktisk to steg på én blokk, da de to hjemreiseleggene hadde to forskjellige avreisedatoer pga tidssoner.

For en uke siden hadde jeg en legrun til DUB med retur samme dag. Etter landing og før returreise kjøpte jeg en ny blokk biofuel. Denne gav ikke ekstra poeng eller steg. Det fikk meg til å lure på om regelsettet er at det kun er ett steg / 500 EB per PNR per dato.

Last edited: 03. febr 2026
  6. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Virker veldig sånn. Vi var på tur til DUB med overnatting og fire legs. Kjøpte biofuel før hvert nye leg, men fikk bare 3 steg:
    - Utreise leg 1 på dag 1
    - Utreise leg 2 på dag 2
    - Hjemreise leg 3 på dag 3

Fikk altså ikke for hjemreise leg 4 som også var på dag 3. Støtter teori om at det er mulig med ett steg per dag.

Norwegian_Traveller and btm like this.
  7. Good2go

Good2go Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    33
    Conscious Traveler bag tag er historie

"We have decided to discontinue the Conscious Traveler bag tag from 1 January 2026. If you already have a tag or have ordered one, you can continue to use it when traveling on SAS until the end of December 2025."

8. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    751
    Bonuspoeng:
    93
    Var det i det hele tatt noen som brukte den?
    Personlig syntes jeg det virket som et tåpelig forsøk på å virke grønn ved å innføre noe som var særdeles mangelfullt.
    Gadd ihvertfall ikke å bestille en

9. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,684
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å bruke den en gang, det er eneste gangen bagen ikke har forlatt TRD... Systemet klarte rett og slett ikke å scanne den (det var visstnok et kjent problem på TRD) og den havnet rett på lager hos Groud Handling til jeg kom tilbake dagen etter...

10. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,820
    Bonuspoeng:
    113
    I dag tikket det inn... 2 steg. Så jeg har et datapunkt som sier det motsatte! Det var da som pokker..

Jeg fløy OSL-ARN-HAM, kjøpte biofuel før utreisen, og så kjøpte jeg biofuel i den halvtimen før retur HAM-ARN-OSL en halvtime etterpå samme dag.

Jeg passet på å vente til utreise var "fullført" før jeg kjøpte biofuel på hjemreisen.

Fikk nå 2 steg godskrevet 29.januar

btm liker dette
  11. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor kjøper dere biofuel og ikke vaskeark? Vaskemiddel trenger jo alle uansett. Koster omtrent det samme som vanlig vaskemiddel i butikken.

epletyv and Maggie like this.
  12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,820
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bestilte den men brukte den aldri.

Ikke bare virket festet skrøpelig, men når man i tillegg måtte "konfigurere" den med en skyvebryter for EU/ikke-EU departure og det (for meg) ikke var mulig å skjønne helt når man skulle gjøre hva og hva med transfers og er Norge i EU i denne sammenheng... ja da ga jeg opp før jeg forsøkte.

democomputer liker dette
  13. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,611
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan si mye ymse om likestilling i 2026, men stemmerett over vaskemiddel har jeg ikke i eget hus ;)

Cumulus, indahla, Storbaba and 2 others like this.
  14. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,584
    Bonuspoeng:
    93
    Får du 500 bonuspoeng per pakke vaskeark også?

For min del er det bedre og enklere å porsjonere/planlegge ved bruk av biofuel på reiser jeg uansett skal på, slik at jeg får de 5000 nivåpoengene. I vår bygger jeg meg opp til jeg mangler ett steg, så tar jeg siste steget etter 1. august når jeg trenger til ny periode.

Last edited: 04. febr 2026
  15. ScoobyDoo

ScoobyDoo Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Kan se ut til at det ikke blir noen flyturer før sommeren, og har 4000 poeng som utløper. Hvis jeg bruker dette til å kjøpe vaskeark (ja, jeg vet det er dyrt å betale med poeng), vil dette telle som et steg? Eller må man betale med kroner?

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men hvis du bare trenger ett steg så er det fort bedre å donere 5000 poeng. Frakt for vaskearkene utgjør ganske mye hvis du bare skal ha en pakke.

17. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at man må tenke at vaskeark er gratis. Antar alle bruker vaskemiddel så her kjøper man bare en annen type vaskemiddel enn den man kjøper på kiwi. Først da får man det korrekte regnestykket. Så når man feks kjøper biofuel for å få concious steg så blir det dyre poeng når 500p fra biofuel koster 100kr (20øre per poeng). Vaskearkene er tross alt gratis (må ha vaskemiddel uansett).

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er enig i det, men hvis man først skal bestille vaskeark er det bedre å kjøpe ni og ikke skaffe steg på andre måter.

Nuvolari liker dette
  19. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    Mener jeg har sett svaret tidligere, men orker ikke lete meg gjennom 50+ sider... Hvis man oppnår 20 steg, får man 5000 nye nivåpoeng?

20. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, kun en gang pr kalenderår.

Claus liker dette

Del denne siden