Nå er det flere som har postet lignende og vi har fått fin uthevelse av hva som gjelder i vilkårene. Kan allikevel bekrefte at biofuel bare gir 1 step uansett legs/segmenter Reiste T/R OSL - TOS: - Tur: OSL - TRD - BOO - TOS - Retur: TOS - OSL Kjøpte 2 stk biofuel. Jeg var eneste reisende. Fikk bare ett stempel på miljøregnskapet mitt
Slik jeg har forstått det så er det et trinn på hele bookingen vede kjøp av biofuel, mens det er bio-billetter som gir x antall trinn utifra x antall legs ?
Eg har fått 2x500 poeng for kjøp av biofuel og to ekstra steg. Så eg fekk eit steg for OSL-TRD og eit for TRD-OSL. Begge to kjøpt og lagt til i ettertid på eksisterande bestilling.
Nå har jeg akkurat fått samtalen brutt ikke mindre enn 2 ganger etter at jeg kom igjennom til SAS kunde"service", men etter at vedkommende i andre enden av tråden mente at det ikke gikk an å legge til biofuel pr. telefon, men kun via hjemmesiden...noe som ikke fungerer når reisen er bestilt via reisebyrå. Chatten mener altså man kan legge til biofuel pr. telefon og ikke via chat, mens de som har telefon mener det ikke går an pr. telefon, men kun via hjemmesiden... Festlig med et konsept der ting ikke fungerer og en kunde"service" som ikke har peiling eller kan hjelpe...
Etter en ny runde hos chatten, har jeg muligens fått en forklaring. Så lenge billettene ikke er utstedt, får man visstnok ikke tilgang til dette. Avtalen mellom min arbeidsgiver og reisebyrå sier at billettene skal utstedes siste arbeidsdag før reisen starter. I dette tilfellet skal jeg reise mandag, så da skal billettene utstedes fredag. Da får man se om dette stemmer, og om man får gjort det da. Ny fortsettelse følger...
Aaah, ja det forklarer alt. Hos min arbeidsgiver er det også deadline på billett men varierer litt. Og da får du ikkje kjøpt biofuel, ikkje valgt sete etc. Sistnevnte hjelper reisebyrå med sjølv om billett ikkje er utstedt.
Hadde utreise på fredag og kjøpt 100 kr biofuel på hjemmesiden noen dager før. Kommet inn 500 poeng og 1 grønnt steg nå. Gått inn i appen og en gang til lagt til biofuel for 100 kr på samme reisen (hjemreisen) som er på søndag. Spent på om jeg nå får et nytt steg på tur hjem.