Eurobonus eller MilagePlus?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av erikstic, 20. des 2014.

  1. erikstic

    erikstic Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Jeg er i skrivende stund EBG (+ FlyingBlue silver) og har vært relativt lojal EB medlem siden 2007. Jeg flyr primært Star Alliance, både fordi jeg er EB medlem, men også fordi tilgjengeligheten stort sett er bedre på de strekningene jeg flyr. Jeg har de siste 2 årene bodd i PA, USA og flyr Economy innenriks i USA (United) 2-4 short haul flights i året, + en business class flight til Asia i året (United eller ANA) og 2-5 Economy class fligths til Europa i året (SAS, United, Air Canada, eller Delta/KLM). Siden PIT, min lokale flyplass ikke er en hub innebærer alle internasjonale flights også minst ett innenlands segment.

    Jeg har vurdert å bytte til United Milage Plus, og den siste devaluaringen av Eurobunus endrer åpenbart ikke på dette. Hva anbefales?
    1. Så vidt jeg kan se er opptjeningen når jeg flyr United på EBG omtrent like bra som om jeg flyr SAS. Om jeg derimot bytter til MilagePlus, hva kan jeg forvente å tjene når jeg flyr SAS til Europa?
    2. Vil jeg tjene mye mer ved å fly United under MilagePlus enn jeg i dag gjør med EB (igjen, jeg flyr i hovedsak Economy class)
    3. Opptjeningen hos AirCanada er en vits med EBG. Hva kan jeg forvente å tjene med Milage Plus?
    4. Ulempen ved å bytte program vil vel være at jeg ikke får noen av EBG fordelene hos MilagePlus inntil jeg har opptjent nok poeng hos United, noe som typisk tar meg 6-9 måneder. Å ikke ha lounge tilgang så lenge er åpenbart ikke en ønskesituasjon. Noen ideer rundt dette?
    5. United gir oppgradering til Economy Plus innenriks til MilagePlus Gold, noen hevder Star Alliance Gold også blir oppgradert, men dette har jeg aldri opplevd - jeg har imidlertid aldri spurt. Siden jeg ikke flyr så mye innenriks med United er ikke dette en big deal, men hadde vært greit å få avkreftet/bekreftet hva som er riktig. Hvilke andre fordeler vil jeg få med MilagePlus Gold hos United vs. Eurobonus Gold med United?
    Erik
     
    Php7980 liker dette
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
  3. erikstic

    erikstic Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk Chrisbu, hadde ikke fått med meg den endringen. Så lenge ikke opptjeningen hos United med Eurobonus endrer seg, kan det virke som det faktisk er mer gunstig å holde seg til til EB. Noen som vet om det kommer noen endringer der?
     

Del denne siden