Som du kan se ut av intervjuet med Eivind Roald, som du finner her https://insideflyer.no/20133-2/ vil ikke poengene utløpe lenger så lenge du holder aktivitet på kontoen din. DET var jo en knakende god nyhet! Og flere kommer visst til etterhvert....
Er vel neppe så mange her inne som bryr seg om dette. Vi brenner jo poengene såpass raskt (i frykt for devaluering o.l.) at det er godt innenfor 5 år uansett.. Men for all del, veldig fint for dem som ikke er SÅ ivrige som "oss"..
Jeg synes dette er et smart trekk. Mange som reiser lite vil kanskje få et bedre lojalitetsforhold til SAS når de vet at de kan spare poeng i lenger enn 5 år for å oppnå en brukbar bonusreise. Hvis man vet at man ikke klarer å spare opp nok poeng allikevel, er det jo lettere å velge et annet selskap. For de av oss som tjener poeng som gress, og bruker deretter, blir jo saken noe anderledes.
Aldri vært noe tema personlig, men vil kalle det en forbedring for de som opptjener lite poeng og har få uttak. Etter familiekonto kom på banen så har ingen andre i familien heller hatt poeng som har utløpet på dato.
Spørsmålet er vel også hvor mange som kjenner til at poengene går ut om 5år? De fleste som flyr lite vet jo knapt noe som helst om Eurobonus. Men for all del, en forbedring er det absolutt.
God forbedring dette, da spesielt med tanke på personer som reiser lite og bruker lang tid på å opparbeide seg en bunke poeng. Som flere andre skriver For min egen del spiller ikke dette noen rolle. Her går de nesten like fort ut som de kommer inn. Er livredd for å brenne inne med en solid bunke poeng hvis de plutselig skulle finne på å devaluere eller i verste fall gå konkurs.
Det er et godt poeng, men jeg tror samtlige EBD og EBP har gjennomtrekk på poengene i løpet av 5 år. Så for min del var egentlig bare noe som så fint ut på trykk i listen over fordeler.
Blir mye forbedringer på veldig kort tid nå. Kommer vel noen devalueringer snart? Eller kanskje de har sett at DY har gjort såpass store forbedringer at for og ikke miste kunder, så må de bare ta grep
Det har vært fryktelig mye snakk om devalueringer under lanseringen av nyhetene som kommer nå. Nå er det gjerne slik at selskaper kutter i dårlige tider, og så lanserer de forbedringer i gode tider. SAS har vært igjennom en stor omstilling de siste årene og har kuttet og devaluert veldig mye. Nå leverer selskapet bedre resultater enn på lange tider og da er det mer rom for å legge til noe nytt. Jeg tror også at SAS selv ser viktigheten og rollen til Eurobonus i kampen mot andre typer flyselskap som presser priser. Eksempelvis så var det (i alle fall) slik at selve flyoperasjonene til Qantas gikk i minus, men på grunn av et sterkt lojalitetsprogram så har de grønne tall i boka til slutt. Så det SAS gjør nå er å styrke seg i forhold til program som M&M
Liker ikke denne endringen. Føler at det svekker "valutakursen" EBPNOK. Hvert eneste poeng som forsvant økte verdien av alle de andre poengene.
Jeg i andre enden av skalaen med 46k bonuspoeng inn de siste 4 årene syns dette er fantastisk så får jeg kanskje nok til å bruke på noe kult og ordentlig med tiden
Synes også dette høres bra ut, spesielt for oss som har varierende påfylling og som dermed kan få til bedre reiser (med ujevne mellomrom) når poengene ikke forsvinner... Man blir liksom ikke tvunget til å ta en Europa-weekend på poeng for å unngå å miste de...