Eurobonuspoeng med Air India

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av NicoB, 19. juli 2018.

  1. NicoB

    NicoB Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Har fått beskjed fra SAS at min reise til Sri Lanka med Air India ikke er berettiget til opptjening av EB-poeng. Er det fordi jeg reiste på økonomiklasse (Y)? Opplever stadig at jeg ikke får poeng når jeg reiser med andre selskaper enn SAS i Star-Alliance. Må innrømme at jeg ikke har så mye kunnskap på dette området, men hva er lurt å tenke på neste gang jeg jeg skal fly langt med Star-Alliance selskaper?
     
    magicbyte liker dette
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    NicoB and Ursa like this.
  3. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det er vel ikke til å komme under en stol (rett bruk a uttrykk? sliten i hodet :) ) at for å konkurrere mot no-service lavprisselskap så må også legacy/service/alianseselskapene tilby ribba billetter for å i det hele tatt være synlig. Da tar de gjerne vekk poeng hos andre allianseselskaper siden det er en liten kostnad for dem.
     
    NicoB liker dette
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    NicoB liker dette
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser jo ut som nesten hele alfabetet står på Air India-siden til eurobonus. Det er bare award-klassene, pluss N og R som mangler.
     
    NicoB liker dette
  6. NicoB

    NicoB Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ser at det står Y under "Class" på boardingkortet. Er kanskje ikke det som er bookingkoden. Man finner det kanskje ikke på boardingkortet? Blir ikke noe klokere når jeg studerer E-billetten heller.
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Mest sannsynlig er dette serviceklasse som er Y for Economy. Booking-klassen din står noen ganger i parantes bak Y.
     
    NicoB liker dette
  8. NicoB

    NicoB Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Står en T med mindre font bak Y'en. Da er kanskje det Booking-klassen? Ser ut som også T skal være berettiget noen poeng. Får sjekke på nytt med SAS.
     
  9. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde klasse E og W på mine flyvninger og fikk korrekt mengde poeng automatisk ved å ha lagt inn mitt eurobonusnummer. Jeg fant også selve bookingklassen på min e-ticket som jeg fikk på e-post før turen.
     
    Ursa and NicoB like this.
  10. NicoB

    NicoB Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    La også inn EB-nr. når jeg bestilte. Har fått korrekt poeng for SAS-flygningene. Nå gikk det å etterregistrere poengene hos SAS med å bruke klasse T, så får vi se om det blir noen poeng.
     
    Edvard and Ursa like this.
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    T er bookingklassen da ja. Det er den bokstaven med liten font som altså er bookingklassen.
     

Del denne siden