EY F lounge, AUH
** bildene kommer når wi-fly vil. Gammelt jungelordtak, red. anm.
Da jeg ankom AUH var jeg rimelig marinert etter ca 7t om bord EY012. Godt å komme seg ut av leiligheten litt, er det ikke det man sier?
Det var en kjapp security man må gjennom, men first track'en var stengt. Skandale! Nå var det ikke kø i de andre heller, men you know. Flyr man F, så skal man jaggu osv. De ser rimelig paramilitære og skumle ut de "securitasgutta" i AUH, så jeg ga meg fort.
Deretter var det rett inn i den relativt nyåpnede F-loungen. Dette var jammen meg noe annet enn den på LHR.
http://www.etihad.com/en-us/experience-etihad/lounges/first-class-lounge-and-spa/
Jeg hadde bare 2t connection, og når boarding starter ca en time før, så er det i praksis bare én time lounging for reisende på min rute. Men, en liten operational delay ga meg en time til. For å være helt ærlig, det trengte jeg egentlig ikke da flighten hadde satt sine spor.
Men hva gjør man ikke for en god trip report? Jeg måtte selvsagt ofre meg og teste a la carte restauranten. Var egentlig ikke sulten, men litt kamskjell og Bollinger grande anneé er det alltids plass til.
# bilde
Etter 2-3 glass til med "Boll" begynte jeg seriøst å lengte etter sengen om bord. Jeg hadde lovet meg selv at på neste flygning skulle det soves litt. En slags "sengenavtale" der altså. Som EØS borger er det innafor.
Så var det denne forsinkelsen da. Min lounge-attendant sa at jeg hadde god tid. "We will find you when it's time to go. Just sit back and relax. Do you want me to top your glass with more champagne?" Etter å ha dobbelt- og trippelsjekket at de ville få meg på flyet, ga jeg etter. Passet på å be om et private room samtidig.
#bilde
Mitt private avlukke var utrolig flott, men det er begrenset moro å sitte der alene. Det ble til at jeg tok en ekspedisjon rundt i resten av loungen.
# bilde
# bilde
Vurderte en stund å klippe meg, men frisøren var ikke ledig. Relax-zone så dødsbra ut, men hadde jeg satt meg ned der, så hadde jeg aldri kommet meg opp igjen. Her gjaldt det å holde det gående, bokstavelig talt.
Gikk og dasset litt rundt. Tror jeg har noe GoPro-video av det. Det blir spennende å se
Studerte boarding pass og la plutselig merke til at det sto FQTV og mitt Etihad Guest-nummer på. Da ble jeg bekymret for SK-poengene mine. Etter en liten passiar med loungeagentene kunne vi fastslå at begge nummer lå inne. Hun sa jeg ville få SK-poeng frem til AUH og MEL-leggene kreditert Etihad Guest. Jeg er fortsatt litt usikker på den.
Gleden var stor da boarding ble annonsert. Måtte gå selv de ca 10min til gate 61. Det hadde jeg sikkert godt av.
Ba crew om å klargjøre seng før avgang. Det gikk selvfølgelig fint. Når jeg tenker over det, så er det generelt lite "nei" her om bord.
#bilde
Coming up: AUH - MEL, 14 timer.
Vis alt...