EY011, AUHLHR - the shower part 2
Jeg ankom AUH litt forsinket. Monitorene meldte om at boarding var påbegynt for London-flighten. Det var ingen tid til å stikke innom F-loungen.
EY11 er satt opp med A380. Herlig. Alltid godt å komme hjem til leiligheten etter å ha vært på tur.
Og, la meg si det med en gang, det er vesensforskjell på F-produktet i 777 og 380 med sine apartments. Bare det å kunne boarde via egen gangbro til upper deck (UD), hjelper på humøret. I enda bedre humør blir man når hovedtyngden av folket går til høyre. I turn left on aircrafts. Vel, ikke alltid da, men...
T.o.m galley på UD er et syn. Glem alt du kan om galleys. Dette er noe annet. Design , fargevalg og interiør som gjør at det ser ut som en forlengelse av 'the lobby lounge', hvilket det jo er på en måte, og ikke en arbeidsplass for crewet.
Apropos crew #1, the Residence butler var om bord! Noen hadde booket den, altså. På mine 3 flighter var dette første gang den ikke var ledig. Synet av butleren, som jobber utelukkende med Residence'n, var prikken over i'en der han svinset opp og ned midtgangen med sine hvite hansker og sin lange jakke.
Apropos crew (#2), servicen i the apartment har vært helt strålende. Milevis over de på 777'en. Rer opp sengen, serverer sjampis, skreddersyr mat til dine behov og ønsker, klargjør dusjen og rydder rommet mens du dusjer. Ja, alt dette og mere til, men uten at det virker påtrengende. Imponert.
Dusjet på denne flighten også. Det blir sikkert en stund til neste gang jeg har mulighet til å dusje på et fly. Det er og blir kult.
Etter dusjen var frokosten klar. Når hadde jeg sist posjerte egg i luften...hmm...nok en first.
Jeg har ankommet LHR. Mitt EY-eventyr er snart over. Nå starter knallhard detox. Ikke bare fra sjampis, men også for å se om man klarer å oppdrive entusiasme for SAS igjen. Hvorfor har ingen satt inn 380 på SVG-BGO, med leilighet? Det er heldigvis SAS Plus hjem, så blir ikke nedtrappingen for hard.
Noen siste oppsummeringer og konklusjoner følger.
Last edited: 23. jan 2017