EY, stikk innom MEL ved leilighet!

Tråd i 'Reisebrev' startet av CrotchRocket, 17. jan 2017.

  1. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    EY011, AUHLHR - the shower part 2

    Jeg ankom AUH litt forsinket. Monitorene meldte om at boarding var påbegynt for London-flighten. Det var ingen tid til å stikke innom F-loungen.

    EY11 er satt opp med A380. Herlig. Alltid godt å komme hjem til leiligheten etter å ha vært på tur.
    IMG_0386.JPG

    Og, la meg si det med en gang, det er vesensforskjell på F-produktet i 777 og 380 med sine apartments. Bare det å kunne boarde via egen gangbro til upper deck (UD), hjelper på humøret. I enda bedre humør blir man når hovedtyngden av folket går til høyre. I turn left on aircrafts. Vel, ikke alltid da, men...

    T.o.m galley på UD er et syn. Glem alt du kan om galleys. Dette er noe annet. Design , fargevalg og interiør som gjør at det ser ut som en forlengelse av 'the lobby lounge', hvilket det jo er på en måte, og ikke en arbeidsplass for crewet.
    IMG_0457.JPG

    Apropos crew #1, the Residence butler var om bord! Noen hadde booket den, altså. På mine 3 flighter var dette første gang den ikke var ledig. Synet av butleren, som jobber utelukkende med Residence'n, var prikken over i'en der han svinset opp og ned midtgangen med sine hvite hansker og sin lange jakke.
    IMG_0450.JPG

    Apropos crew (#2), servicen i the apartment har vært helt strålende. Milevis over de på 777'en. Rer opp sengen, serverer sjampis, skreddersyr mat til dine behov og ønsker, klargjør dusjen og rydder rommet mens du dusjer. Ja, alt dette og mere til, men uten at det virker påtrengende. Imponert.
    IMG_0396.JPG

    Dusjet på denne flighten også. Det blir sikkert en stund til neste gang jeg har mulighet til å dusje på et fly. Det er og blir kult.

    Etter dusjen var frokosten klar. Når hadde jeg sist posjerte egg i luften...hmm...nok en first.
    IMG_0447.JPG

    Jeg har ankommet LHR. Mitt EY-eventyr er snart over. Nå starter knallhard detox. Ikke bare fra sjampis, men også for å se om man klarer å oppdrive entusiasme for SAS igjen. Hvorfor har ingen satt inn 380 på SVG-BGO, med leilighet? Det er heldigvis SAS Plus hjem, så blir ikke nedtrappingen for hard.
    IMG_0390.JPG
    Noen siste oppsummeringer og konklusjoner følger.
     
    Last edited: 23. jan 2017
    Frink, CKe, jgroneng and 41 others like this.
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Helt fantastisk. Fint å vite at man fortsatt har noe å strekke seg etter når LH F er krysset vekk fra lista.
     
    geddi, FFlyer and RoadKing like this.
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Viktig å ha noe å strekke seg etter. Etter å ha sett The Residence i bruk så....Residence-duden ble fotfulgt av flyet av ikke mindre enn 2 EY reps.

    Eller, som @Fnate var blitt konfrontert med under en middag: "oh, so you fly commercial?"
     
    petterel, mhsalv, Baldrick and 6 others like this.
  4. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for en glitrende rapport!
    Utfordringen med å lese dette og andre innlegg her inne er at bucket listen bare blir lengre og lengre... :)
     
  5. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    #MissMyApartmentAlready
    #HardDetox

    IMG_0460.JPG

    IMG_0461.JPG
     
    Last edited: 23. jan 2017
    CKe, jgroneng, petterel and 24 others like this.
  6. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en strålende tur, har veldig god forståelse for at SAS plus føltes som en nedtur etter dette...
     
    CrotchRocket liker dette
  7. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Ouch, snakk om krasjlanding :eek:

    Det har vært topp å følge deg på denne turen. Apartments, hadde vært kult, mulig å bruke eb poeng?
     
    CrotchRocket liker dette
  8. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, 300.000 EB poeng t/r Abu Dahbi
     
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Rota du i suitene? Burde nokon rydde etter deg? :rolleyes:

    Tusen takk for eit flott reisebrev, eg har storkosa meg!
     
    vegardg liker dette
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Dette må prøves, satt med booking fingeren klar SVG-SIN, men da fikk jeg kun apartement på en av de fire lange leggene. Så jeg slo det fra meg. Rimelig stusselig å få noe pasta skvip etter en slik tur. De kunne like så godt gitt deg en ørefik i stedet.
     
    TigerTravel liker dette
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    86-26365-when-people-show-off-with-their-business-or-first-class-tickets.png

    @CrotchRocket på tur gjennom eco i ført pysj og et glass med bobler i hånda ;)

    Tusen takk for turen :) Håper det blir flere turer, for dette var utrolig fornøyelig lesning.
     
    Shyneno, drsyk, petterel and 13 others like this.
  12. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183

    Sikkert bra du ikke gjorde det da. Det var definitivt first apartments som var mest kult. 777 leg burde jeg ha byttet ut. Hadde muligheten til 4x380, men hadde da kommet hjem 8-10t senere, så det ble ikke slik.
     
  13. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    @MadsVaHa ned i eco turte jeg aldri å gå. Holdt meg på upper deck, men ellers spot on. Litt C-safari hører med når man er på F.
     
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Meget forståelig. Stort nok kultursjokket fra "leiligheten" og bort til de uvaskede gemakker i biz ;)
     
  15. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Ouch igjen :eek:

    Ja, ja, den dagen jeg vinner i EB lotto :p

    Når jeg tenker meg om, EB lotto skulle SAS begynt med...kunne ha snudd en skakkjørt økonomi med det.

    7 rette 1.000.000 EB poeng
    6 rette 50.000 EB poeng
    5 rette 5.000 EB poeng
    4 rette 500 EB poeng

    Ganske sikker på at folket her inne hadde løst inn en kupong eller femten :) Jeg vet at jeg nok hadde det.
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Da skulle jaggu jeg begynt med lotto også.
     
  17. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Kor e selfien i dusjen? :D
    Du må gjerne sensurere visse ting...;)
     
    Last edited: 24. jan 2017
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk rapport. Verdensklasse!

    Godt at de har oppdatert barkartet. Bortsett fra Champersen var det triste greier de hadde å by på. Kunne du tatt deg bryet til å poste barkartet? Skal selv OBOSe igjen i mars. ;)
     
    CrotchRocket liker dette
  19. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    @tommy777 jeg tok ikke med noen menyer, og kan heller ikke finne noe bilder av den.

    Drikkevarene var sånn midt på treet, ikke noe high-end. Billecart-Salmon vintage 2006 f.eks. Virker ikke som de legger mest innsats på det flytende.

    Du får oppdatere i mars.
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    En rød burgunder av god kvalitet er en heftig forbedring. Det kan man like. Blir ikke noe rapport (hoppe etter Virkola etc ;)) men blir spennende å teste ut nyloungen i Abu Dhabi
     

Del denne siden