Jeg har flydd LH F to ganger (TR fra LH) og BA F to ganger (TR fra BA). Etihads a380 på OSL i går minnet meg på at jeg skulle gjøre en sammenligning av disse opp mot EY first apartments. Hardwaremessig (stol, seng og dusjmulighet) og på betjeningssiden syns jeg EY er helt på topp. I apartments, vel og merke. Det ene leg'et på EY med 777 var skandaløst dårlig mtp service. Med 4 pax skal man ikke være nødt til å plinge. (Plingelys i F, en uting) Den nye F-loungen til EY i AUH var også helt super, men de har litt å gå på når det gjelder mat og drikke. Loungene i hhv LHR og MEL er bare såvidt godkjent. Blanding av F og biz pax. Typisk utestasjoner. LH F kan være litt hit&miss med servering, men som oftest veldig høyt nivå. Maten har ikke imponert meg, men de har bedre drikkeutvalg enn EY. I hvert fall på sjampis. Så har du hele FCT og kjøring til/fra flyet. Det for en fin touch på opplevelsen. Man burde satt sammen det ultimate med å plukke fra de forskjellige leverandørene. Fra BA F ville jeg da tatt med...eh, egentlig ingenting. Ikke dårlig, men foretrekker klart LH og EY fremfor BA. Men, det spørs jo som alltid til hvilken pris. BA F med Avios oppgradering er helt supert det. Summa summarum: F er gøy. Finn frem kulepenn og kryss av på bucket list'ene deres!
Da var omsider alle poengene inne. Det tok sin tid. Det ble først kreditert til Etihad Guest. Turen ga 21 250 EB totalt.
Den grenseløse bunnen på galskapen og flymoroa for å transporteres fra a-b bli vist enda lenger. Blir en must å forsøke produktet over F før en stryker med. Superkult(sitat ifra 5 åringen min, når noe er uber det beste) reiset brev
Hvordan gikk du frem for å flyttet poengene til EB? Min tur ble også registrert på Etihad guest på tross av store protester og forsøk på å legge inn EB nummer.... EY vil ikke tilbakeføre poengene som er registrert