Fikk akkurat en mail fra Flying Blue (KLM/AF) med tilbud om Gold Elite hos Hilton fra nå og frem til 31. oktober. For å beholde statusen frem til 31. mars 2017, så kreves det kun 3 stays. Mailen inneholder unik link som blir inaktiv så snart siden er åpnet, så du må ha en invitasjon på mail. Selv har jeg 14 stays hittil i år (falt ned til Silver i april i år) og hadde planlagt å oppnå Gold på "skikkelig" måte, men det er jo ingen fordeler med å ikke benytte invitasjonen. Eneste minuset er vel at det begynner nok å bli ekstremt mange med denne statusen. Er jo fast tracks via både det ene og det andre. Samtidig så er det alltid noe å hente i form av ganske greie fordeler.
Fikk fra Miles@Smiles ja. I og med at jeg alt har HH Gold ble det gullkort på guttungen denne gangen... Håper jeg får en fra FB også nå, sånn at også den andre guttungen kan får et HH Gold...
Ikke hørt om noe der. Nå så er det Flying Blue, Turkish, Ethiopian, Saudi og Alitalia som det har blitt rapportert om. Hvis du velger å opptjene miles i tillegg til poeng ved overnattinger, så ligger det også inne at du får doble miles ved 2. overnatting, triple ved 3. og fire ganger så mye ved 4. overnatting. Dette gjelder kun de som har registrert via linken.
Jeg fikk også denne fra FB. Registrerte meg og valgte EB som flypartner for points. Ingen protester, men vet ikke om det fungerer enda. Så de hadde et doubletree hotell i Oslo. Noen som har prøvd?
Hadde er stikkordet. Bodde der en natt i 2012, og tror det var senere samme året at Hilton kom og tok bed skiltene fordi hotellet ikke betalte franchise-fee (eller noe sånt). Tror det skjedde ganske brått.
Jøsses... Fikk også denne mailen fra KLM i dag, og jeg er bare Ivory. Det føles da som en rimelig stor devaluering av statusen? "I Breathe, therefore I have Hilton Gold" Nå er det nesten mer status å ha Blue hos Hilton. Da kan folk stusse og spør hvordan man klarte å få Blue, og så kan du svare at - "jo, jeg sluttet å puste og ble erklært død en periode. Eget dødsfall gjør at man degraderes til Blue for 3 måneder. Men så må du dø igjen 3 ganger innenfor 90 dager for å beholde statusen". Tingen å gå for nå er Diamond, for da får dere gratis kortstokk!!!!
Skal bo ei uke på Hilton i Praha i oktober. Har det noe for seg å forsøke å få kort og er det isåfall noen som har en link? Eventuelt, noen som har erfaring med både Hilton og Radisson i Praha? Har matchet ebg hos Radisson er det et bedre alternativ?
Har boet begge steder for en del år siden. Udemærkede hoteller begge to, men vil nok foretrække Radisson pga bedre beliggenhed...
Det er to Hilton i Praha, de første dagene er jeg antagelig på den du har vært. For jeg vil tro Hilton Down Town er i smørøyet? Der skal jeg være helgen. Da tror jeg at vi blir der.
Djiiz... Jeg prøvde å matche CC Concierge mot Hilton før jeg dro til USA og Canada tidligere i sommer. Det kunne de dessverre ikke klare, men de ga meg følgende utfordring; 35 netter på Hilton-hoteller de neste tre månedene, så skulle jeg få Diamond... Ikke akkurat lettvint. Men jeg har vært veldig fornøyd med de Hilton-hotellene jeg har bodd på, og dessuten fått noen svært gunstige oppgraderingstilbud jeg har benyttet meg av.
Et tips: Om du deler opp uka i tre, og bor først på det ene, deretter det andre, og så det første igjen har du tre stays med en gang, og du har Gold ut mars 2017. Merk at man må bytte hotell for at det skal registreres som forskjellige opphold.
Vis noen vil gi bort den koden så tar jeg den gjerne imot reiser til Dubai til Søndag og har booket Hilton i Dubai og Abu dhabi send en Pm så for du mitt medlemsnr