Jeg leste følgende i forumet DN i 3 MND FÅ 5000 POENG
https://insideflyer.no/forums/threads/dn-i-3-mnd-få-5000-poeng.9483/page-8
Jeg fulgte linken her og trykket på Digital og som holmen skriver kom det opp ett tilbud om 10k poeng istedenfor 5k poeng som er vanlig kampanje hele året. Prisen var som holmen sier 2388 kr for å binde seg til ett år. I tillegg sto det at man fikk 1200 poeng ved fornyelse (mener jeg å huske).
Siden jeg allerede hadde abn på Aftenposten digital, står det samtidig
"Du er allerede abonnent, og trenger derfor ikke bestille dette produktet flere ganger.
Vil du likevel bestille, vennligst kontakt vårt kundesenter på tlf. 21 89 60 40."
Indirekte sier Aftenposten: Du har allerede digital tilgang, (hatt det i flere år) Vær grei å ikke foreta deg noe så slipper vi å gi deg EB poeng.
Jeg kontakter kundeservice på oppgitt nummer siden jeg ikke tidligere har EB avtale med Aftenposten. Kommer i kontakt med en helt fersk kundebehandler som aldri har hørt om EuroBonus 10K kampanjen og heller ikke det normale 5k tilbudet. Etter en del frem og tilbake hvor jeg understreker at jeg gjerne vil bestille ett års abn i henhold til 10k EB poeng kampanjen/tilbudet og betale med kort som allerede ligger inne på schibsted konto, oppgir jeg mitt EB nummer og regner med at alt er i orden.
Den gang ei, etter å ha ventet på poeng en periode, sjekker jeg "din side" hos Aftenposten og ser til min forskrekkelse at jeg har blitt tvunget over på efaktura betaling uten mulighet til å endre tilbake til kort betaling.
Kontakter kundeservice igjen på chat, telefon og epost og får intetsigende svar. "har vært en del problemer pga omlegging til ny betalingsformidler" "Bare gå inn på din side og endre tilbake til kort selv" "dette var rart, jeg sender videre til..." osv.
Rimelig irritert og aldri så lite fortvilet sendte jeg på nytt e-post til Aftenposten for 2 dager siden. Brukte da en annen epost
[email protected]. Og tror dere ikke at jeg faktisk kom i kontakt med en hyggelig kundebehandler "Amalie" som kontaktet meg via tlf. 815 11 692 (schibsted kundesenter).
Hun kunne fortelle at "NEI du er ikke registrert som årsabn med EuroBonus. Ditt EB nummer ligger IKKE inne i våre systemer. I forhold til efaktura, så var det rart, vent litt så skal jeg undersøke. Vårt nye betalingssystem velger automatisk efaktura om det er mulig. Det er ikke noe jeg/vi får gjort noe med. Eneste mulighet er at jeg går inn og endrer til PDF faktura og at du samtidig sletter automatisk opprettet efaktura avtale i din bank."
Igjen blir jeg rimelig frustrert, understreker at jeg nå kommer til å formidle mangelen på god kundeservice offentlig. Amalie gir uttrykk for at hun skjønner min frustrasjon og sier hun vil sende saken videre til 2 linje og jeg sier jeg avventer svar derfra før jeg formidler min misnøye offentlig.
Amalie ringer meg tilbake i dag for ca 1 time siden. Forteller at hun har fått tilbakemelding fra 2 linje at NEI Aftenposten har ALDRI kjørt en kampanje med 10k EB poeng istedenfor 5k EB poeng. Dette må være FEIL opplysninger fra meg.
Altså Aftenposten og schibsted kundeservice sier rett ut at JEG LYVER og at jeg har SETT SYNER og NEKTER for at de noensinne har hatt tilbudet jeg bestilte etter å ha lest om det her inne.
Så hva sitterj eg igjen med? Jo fortsatt mnd abn uten EuroBonus, fortsatt efaktura (går glipp av EB på kort) INGEN vilje fra Aftenposten til å vedkjenne seg at de faktisk hadde en kampanje/tilbud gående med 10k EB istedenfor 5k EB til kr. 2388.
Hva har jeg lært? HUSK ALLTID PÅ Å TA SCREENSHOT! Du kommer ingen vei uten. Og aftenposten lyver og kommer med feilinformasjon til meg og sine egne kundebehandlere.
Om noen av dere fikk opp samme tilbud som "holmen" skriver om og var smartere enn meg og faktisk tok screenshot av tilbudet, hadde jeg satt umåtelig stor pris på om det ble postet her. Samt komme med innspill på hvordan forfølge saken videre.
View attachment 61720
View attachment 61725
Vis alt...