Hei, Jeg bestilte igår en bilett stavanger-Oslo med avreise idag 27 desember. På kvelden ønsket jeg å avbestille men da kom det opp tekst "Online avbestilling ikke mulig, kontakt kundeservice". Kundeservice var stengt og når jeg tastet eb nummer gikk ikke det igjennom. "Beklager vi registrerte ikke et gyldig valg". Jeg sendte så inn en epost til gullmailen 26 desember (dagen før) med beskrivelse av situasjonen. Negativt svar i morges. Avbestilling måtte skje senest 24 timer før avreise men skattene blir alltid tilbakebetalt står det i epostej jeg får. Så prøvde jeg å ringte først sas en gang idag. Det var en mann som sa jeg kun kunne få igjen skatter og jeg kunne bare glemme refusjon av poeng. Selv om jeg prøvde alt jeg kunne igår. I tilleggg sa han at endelig frist var klokken 19 i går kveld for avbestilling. Ringte inn igjen rett etterpå for å prøve igjen. Denne gangen var det en dame og forklarte det samme. Hun sa jeg hverken kunne få igjen poeng eller skatter. I tillegg var fristen klokken 15 igår sa hun. Jeg viste til at jeg hadde prøvd å avbestilt igår gjennom alle kanaler og at det står fristen er en arbeidsdag i vilkårene og ikke 24 timer før som hun sa. Endring: Tid og dato kan endres inntil én arbeidsdag før utreise dersom poengene fortsatt er gyldige. Ingen endring er tillatt etter at reisen er påbegynt. Forskjellige svar og virker det er ganske tilfeldig. Hva bør jeg gjøre? Har jeg krav på poeng tilbake i denne situasjonen, ev. skatter? Eller ingenting?
Har ingen fasit på dette, men det kan argumenteres for at en arbeidsdag før betyr at fristen var 23.12. ettersom i går ikke var en arbeidsdag.
Siden du har 24/7 support burde du lagt på og forsøkt igjen når du ringte. Har skjedd meg flere ganger at EB-nr trykkes men at de sier samme som du fikk. Virker til slutt. Fattig trøst nå da, ville nok gått en runde til med de og spurt.