Første bonustur hjelp

Tråd i 'Bonushjelp' startet av krs1507, 15. mai 2017.

  1. krs1507

    krs1507 Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Da er jeg kun en Amex overføring fra å bestille min første bonustur. Håper noen kan se over å gi meg en bekreftelse på at alt faktisk er mulig. Her er planen:

    • OSL - FRA LH A320 - C
    • FRA - BKK TG A380 - F
    • BKK - BNE TG 787 - C
    • SYD - BKK TG 744 - F
    • BKK - FRA TG A380 - F
    • FRA - OSL LH A320 - C

    1. Jeg blir i BNE i to dager, og satser på kjøpe en billett ned til SYD på hjemreisedagen. Er det godkjent at jeg "hopper over" et leg (BNE-SYD)?
    2. Får jeg "F treatment" i BKK nedover selv om jeg skal videre i business?
    3. Er F i 747 så mye bedre enn C i 787 at det er verdt en ekstra innlandstur og ikke minst tiden det tar?
    4. Har jeg forstått det riktig at denne turen blir for en pers. m/*A CT 210.000/2 = 105.000 EB poeng? Og det er ikke noe problemer med å bruke CT på denne.
    Takk for all hjelp med dette. Og all hjelp jeg har fått ved å crawle dette forumet daglig siden jeg ble bitt av basillen for noen måneder siden :)
     
    Travellingalf liker dette
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 15. mai 2017
  3. krs1507

    krs1507 Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for hjelpen! Da lukter det kanskje C hele veien da BNE er målet med reisen.

    Back to the drawingboard.
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde nok gått for SYD i F og kjøpt meg billetter med f.eks Tigerair eller Jetstar for en tusenlapp tur-retur for den siste flighten som kun er på 90min.
     
    Misterix liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Man bør også ta dette med i betraktningen (etter min mening):
    1. Er trådstarter generelt sett vant til å fly i business?
    2. Hvor mye poeng samler trådstarter i året?
    3. Er trådstarter interessert i å se flere steder?
    4. Er trådstarter interessert i å prøve forskjellige selskap?

    Jeg forstår helt klart at F er toppen, men jeg tenker det som litt nedtur å legge flere poeng på bordet og så fly F til SYD og så hoppe på lavprisselskap for siste del av turen, sammenliknet med å legge opp en bra C-rute helt frem.

    Har vel sagt det noen ganger før og tenker at C er et godt valg til Australia, rett og slett fordi det er så mange flere muligheter enn med F. Klarer man f.eks. å dra inn EVA, ANA, Air NewZealand og Austrian/Swiss så har man en virkelig god tur :)
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke uenig. Er lettere å hjelpe når man vet disse 4 punktene.
    Det er også min oppfatning at mange tror det bare er å finne en lovlig routing, men utfordringen er jo å faktisk finne ledige seter.
    Og da er nok C lettest til både SYD/BNE. Jeg mener at poeng messig så skiller det lite mellom C og F, når pris forskjellen som regel er minst det dobble. Det er vel også noen gode kampanjer ned til Australia, der C ikke koster skjorta. Så hadde jeg funnet F så hadde jeg gått for det. Ut fra eksempelet så kan man anta.

    1.Har lyst til å fly F
    2.Er villig til å bruke poeng(men kanskje ikke 240 000).
    3.Kunne tenke seg BNE og SYD
    4.Helst Thai :)

    På den andre side så er jeg helt enig C er slettes ikke et dårlig alternativ, og klarer man å få til 3-4 av de selskap du nevner på turen i C på de lange strekken så får man mye morro for poengene. Som du sier man står også friere til å finne en bra routing siden det da også finnes langt flere alternativer. Jeg ble så hekta av min F tur at jeg kommer nok ikke til å bruke mine poeng i C om jeg ikke må. Så mitt syn er nok farget av dette.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Forstår dette. Problemet er jo at valget av destinasjoner er begrenset med F.
    Jeg tar gjerne en F-tur, men skal ikke se bort fra at min neste CT ender opp i C.. Med mindre jeg treffer 2xF og videre med C da, poengene kommer jo inn i høyt tempo per i dag :)
     
    Fredrik81 liker dette
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Bra tempo her her også, mulig jeg drar inn nok poeng til en solo tur i F og en der jeg bruker CT(med følge).
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    haha, drar jeg på solotur med CT tror jeg at jeg får lov til å bo solo etterpå :D
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du sier bare at du ble beordret ut på reis av jobben om det blir solo tur. Det blir som sagt også en CT med min bedre halvdel :) Hvis ikke ender jeg også med å bo solo.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Skummelt å ha to CT på en gang. Da risikerer jeg og måtte hoppe over F og ta med ungene på C-tur.
    Ikke at det er noe feil altså, men jeg vil helst reise flest mulig land på kortest mulig tid med CT og i høyest mulig klasse. Så blir det jo litt mindre vin med ungene på slep :D
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Har det samme problemet. Blir kanskje C med hele familien, og Solo F tur på meg.
    Jeg vet du ikke vil ha unger i F og sier det er fy og skam osv, men burde det ikke være mulig med ungene i C og foreldrene i F. Det er ikke akkurat barnemishandling å la de være i C. Flyvertinnen holder de under oppsikt og man vet jo hvor de er.(Alder deres på turen blir 9 og 13.)
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det burde funke.
    Mine er ikke der ennå.. Så vet ikke om det er forsvarlig å sette en 5+8 åring alene i C mens far spyler i seg Krug og Hennessy XO i F :)
     
  14. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Overhodet ikke. Om de hadde sittet helt bakrest i balja kunne man kanskje heller stilt spørsmål
     
    Are liker dette
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Når de er noen år eldre kan det diskuteres.
    Foreløpig foretrekker jeg lynsalg for familietur i C og kun kona på CT.
     
    Fredrik81 and Xflipper like this.
  16. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du skal jo ha tid til alle disse turene.
    Og to turer med min bedre halvdel tror jeg vi ikke får barnevakt til :( Så Alle i C med CT er jo også et alternativ.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det er faktisk det største problemet akkurat nå..
    Har CT, har poeng, har ikke tid... :(
    Vel og merke hadde jeg satt av tid til tur, men så kom jo ET med tilbud.....
     
    Fredrik81 liker dette
  18. Mg15

    Mg15 Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann! Har et lite spørsmål før bestilling av første CT tur. Kan jeg bestille:
    OSL-FRA, FRA-BKK, BKK-ICN, ICN-HNL med retur HNL-ICN, ICN-IST, IST-FRA, FRA-OSL ?
    Har ikke reist med CT og bonustur før, men håper denne ruten kan bookes. Innspill mottas med takk.
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det går ikke. For mange transfeer zoner og for mange stop I transfeer zone( kun et er lov). Du kan fly slik til TYO eller TPE siden de er i samme sone som ICN.

    Du må F.eks fly rett inn til ICN eller TYO fra Europa og så rett herfra til HNL.
     
  20. Mg15

    Mg15 Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for raskt svar Fredrik81. Jeg trodde det var OK med 8 leg, men var ikke obs på antall transfeer zoner. Er det noen som har noen gode tips på F eller Biz turer til HNL?
     

Del denne siden