Første CT: Kompistur til New Zealand : Eller en liten tur til Hobbitun, Singapore, Sydney og Seoul m

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 30. okt 2018.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    For å starte med et mulig høydepunktet først: Det kan nok en gang bli polarrull på vei hjem fra ferie!

    CT nr 2 er inntjent og henger symbolsk på kjøleskapsdøren og venter på at det skal fylle seg opp med EBpoeng før den bestilles. Nye AmEx kort er på vei, men til tross for telefonkontakt med det nye servicesenteret til AmEx var det ikke mulig å få med kortene på denne turen. Det betyr at veien til CT nr 3 blir litt lengre og at tanken om 300k i omsetning og dermed muligheten for enda mer bonusglede er mindre realistisk. Så som diamantkunde enda et år ender jeg nok opp med et AmEx kort med dårligere opptjening og høyere årspris.

    Turen denne gangen går med reisefølget på et par tidligere reisebrev og min faste treningskompis. Vi skal være borte i gode 15 dager og har 10 hele dager på New Zealands Nordøy med leiebil.
    Reiseruten ser slik ut:
    LH 0865 OSL-FRA A322 Sete 2A 2C.
    TG 921 FRA-BKK A388 Sete 26E 26F
    SQ0973 BKK-SIN A333 Sete 11A 11C
    SQ281 SIN-AKL 777-300ER Sete 15D 15F
    NZ0103 AKL-SYD 777-300ER sete 1A 2A
    OZ0602 SYD-ICN A388 9E 9F
    OZ0521 ICH-LHR A359 Sete 3E 3F
    SK0812 LHR-OSL A322 sete 1A 1C

    auckland.gif
     
    drsyk, pgaa, LaDuden and 26 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Det betyr at jeg fikk bestilt og forandret reisen før diverse innstramninger og regelforandringer begynte å gjøre seg gjeldende. Siden mitt ønskede forbruk av EBpoeng alltid er høyere en inntjeningen ble F aldri vurdert. Det er også i tråd med min egne strategi om at jeg skal gjøre meg god og lei av C produkter før jeg klatrere videre. Men med tanke på hva som skjer med F ruter rundt forbi i *A systemet, og ikke minst den senere tids F bonanza på reisebrevsfronten, spørs det om jeg ikke må revurdere den tanken.

    Billetten ble først booket i desember 2017, da med stopp i Melbourne på vei nedover, fordi reisefølget ville på et treningssenter der. Men da det viste seg vanskelig å få I kategori billetter i etterkant hos Air New Zealand, vi var booket i X, ble utreisen flyttet et par dager bakover slik at selve oppholdet ble litt lenger og sånn at vi fikk I hele veien. Booking og forandring gikk gjennom Tallin uten problemer. Flyvningene jeg hadde søkt opp ble funnet og mine forslag ble godkjent. Takk for øvrig til alle som har bidratt til CT Q&A tråden. Expertflyer tråden og ikke minst reisebrevene fra Aucklandsekspressen med SQ som har inspirert. Jeg har plukket hemningsløst av råd og anbefalinger uten at jeg klarer å kreditere alle der ute som har bidratt til min planleggingsprosess.

    Denne turen er min siste langtur i 2018 og på mange måter gulroten som har ligget og ventet på meg lenge, gjennom et år der jeg har reist lenger med fly en noen gang. Den har gitt meg mange små gleder og forventninger under planlegging og lesing.

    Og helt til slutt, i starten av dette reisebrevet. Det foreløpige planlagte høydepunktet for min del er middag og mjød i Hobbitun.

    IMG_E0727.JPG
     
    CKe, drsyk, ArthurDent and 33 others like this.
  3. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Du får ha en fantastisk tur!
    AKL er mitt mål når jeg skal bestille min første CT tur så dette reisebrevet blir spennende å følge med på (trenger en del poeng først da o_O)
    Blir artig å følge med :)
     
    ArthurDent liker dette
  4. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    God tur!!! Blir spennende å følge
     
    ArthurDent liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    God tur! New Zealand er en reise verdt. Hobbiton var stas!
     
    ArthurDent liker dette
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk @Avixlo @holmen og @Sonictravel : insideflyers insiderssovetips kommer live. Teppe og pute er å låne hos SilverKriss på terminal 3 på Changi. Da kan en få seg en strekk og litt søvn på veien.
     
    ArthurDent and Kristian like this.
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    God tur, dette må jo bli bra!
     
    ArthurDent liker dette
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Eg gler meg til å lese reisebrevet.
     
    ArthurDent liker dette
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Gleder meg til å lese og være misunnelig ..

    Har snart fått mor til å forstå at Australia og New Zealand er et godt alternativ ..

    God tur!
     
    ArthurDent and Kristian like this.
  10. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    1,212
    Bonuspoeng:
    93
    God tur. Var på NZ i september, men hadde dessverre ikke like mange dager til disposisjon. Hobbiton fikk man jo med seg, og jeg som ikke er blodfan synes det var bra. Skulle ønske jeg hadde sett filmen rett før jeg var der, så hvis du har mulighet så gjør det ( 10 første og 10 siste minuttene i første filmen som guiden sa)
     
    ArthurDent liker dette
  11. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    God tur! Dere har jo nesten lik reiserute som oss! Vi drar til nordøya om en snau uke. Skal såklart også ha evening banquet tour i Hobbiton :D

    Hvordan ser ellers reiseprogrammet ut på nordøya og i Australia?
     
    ArthurDent liker dette
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Takk til @Upsaker for tips om 28 Hong Kong street. Etter litt leting blant tomme utesteder stakk vi innom og traff blink. Atmosfære. Drinker som matcher Torggata Botaniske og stinn brakke på en tirsdags kveld. SKÅL!
    IMG_1340.jpg IMG_1342.jpg IMG_1343.jpg IMG_1344.jpg IMG_1345.jpg IMG_1346.jpg
     
    Last edited: 31. okt 2018
    CKe, drsyk, pgaa and 19 others like this.
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Kos dykk på tur, folkens! Og takk for at de deler! :) Herleg reiserute, forresten :)

    Er det slik å forstå at mor kun er spontan når hun får tenkt seg om (les: trønder)? La oss håpe at dette reisebrevet kan åpne døren for at herren med bedre halvdel kan gjøre sydlige strøk utrygge en norsk vintermørk uke eller sju :)
     
    ArthurDent and Eddie47 like this.
  14. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det mye bra flyturer, og NZ virker jo som ett kjempeflott reisemål så dette skal bli spennende å følge med på. God tur :)
     
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    ... neste tur går egentlig til sør for ekvator ... Mauritius i februar/mars ...
     
    ArthurDent, RoadKing and Kristian like this.
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Hey, så bra dere var fornøyd med baren. Så til det store spørsmålet, har de økt lysstyrken i lokalet eller har mobilene våre blitt mer lyssterke siden jeg var der..
     
    ArthurDent liker dette
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes det var litt lyst der egentlig. Bildene er tatt med en iPhone 7+. Så ikke noe nye kamerateknologi egentlig:)
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Reisefølget hadde ikke sett LOTR så vi hadde filmkveld og så extended versions før avreise. Noe som forøvrig er obligatorisk før imigrasjon til NZ.
     
    ArthurDent, Stuttfeiten and Kristian like this.
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Skal legge inn en innsats på å skrive så mor blir fristet til å dra på fornuftig tur. Heisan @morentilEddie!
     
    ArthurDent and Eddie47 like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Reiseprogrammet ser i korte trekk slik ut :
    Ons 31
    Auckland
    Tor 1
    Rotorua
    Fre 2
    Rotorua
    Lør 3
    Waitomo
    Søn 4
    Waitomo
    Man 5
    Matamata
    Tir 6
    Wellington
    Ons 7
    Wellington
    Tor 8
    Taupo
    Fre 9
    Fjelltur
    Lør 10
    Auckland
    Søn 11
    Auckland
    Man 12
    Seoul
    Tir 13
    London

    Ytterligere detaljer kommer sporadisk når jeg får tid og lyst til å skrive:)
     
    drsyk, ArthurDent, Misterix and 8 others like this.

Del denne siden