Da Flyr for noen måneder siden annonserte intensjonene om å starte et nytt flyselskap langt inne i den verste pandemien verden har opplevd på over 100 år var det vel ikke bare jeg som rynket på nesen. Og som noen med stor irritasjon har merket i andre tråder har jeg vært rimelig negativ over reisemulighetene i år. Men ikke bare ble anbefalingene om å unngå unødvendige reiser innenriks lempet på, flyr klarte til og med å få solgt både billetter og landet alt av nødvendige lisenser før den annonserte første flighten 30 juni. Selv om flyr har en del funksjonalitet som ikke er på plass enda (blant annet innsjekk på automat på OSL), fikk vi både BP og fungerende fast-track på OSL. Ved gate C4 møtte meg og en tjommi @holmen, før vi fikk med oss litt taler og diverse greier. Flyr har for eksempel leid inn en gammel kjenning fra flybransjen som nå jobber i ett av disse pr-byråene eller hva nå det heter Tale av mr Braathen himself Etter at samferdselsministeren hadde klippet tråden begynte boarding over 35 min før avgang. Her skulle man i luften på tid.. Sky-interiør Pegasus style. Tror eneste forskjellen er at veggen helt bakerst ikke lener er gul. Ved boarding fikk vi utdelt en goodie-bag med blant annet en pins som det stod "første flyr flygning" elns på. I tillegg til dette søte greiene som jeg klarte å grise på både flysete og meg selv Etter at jeg dummet meg ut og griset noe skikkelig slo jeg av en prat med samferdselsministeren, som synes det var ustyrtelig morsomt at han hadde løpt fra meg i lillomarka tidligere i år.. Pushet noen min før oppsatt rutetid (som for dagen var 1 time og 5 min før normal rutetid fremover klokken 12.35). Vannkanon på OSL Vi flyr...
Etter å ha forsøkt seg på intercom 5-6 ganger fikk vi nok en tale fra Braathen Før vi plutselig var nordpå Og vannkanon ved ankomst TOS. I Tromsø hadde vi noen timer på oss før vi skulle tilbake med SAS på kvelden. Så da var det taxi til sentrum (her dummet jeg meg ut fordi jeg trodde Ølhallen lå rett bak the edge... elendig. Hetsen var nådeløs fra @holmen. Etter noen øl der og blitt gjort narr av at jeg drakk øl på Egon i Bodø noen uker i forveien gikk turen til Mathallen, som er Tromsø sin nest beste restaurant. Her ble det servert hval Og en god dessert Taxi tilbake til TOS og SK4431 som hadde rutetid 18.45. Purser bemerket at Knut Arild Hareide var med og lurte på om flyr bare flyr en vei Flott ut av TOS Duppet rett etterpå og våknet da vi fløy over Lillehammer. Landing sørfra betyr fin utsikt over blant annet Øyungen, Maridalsvannet og Oslo i bakgrunnen Flott dag for fly Landing 25 min før rutetid og kort vei til flytoget gjorde at jeg var på flytoget 20.30 og hjemme litt før 21.30. Alt i alt en hyggelig tur og ønsker @holmen takk for laget
Bra reportasje Om Flyr blir en suksess er det morsomt vært på første flyvning. Var selv på første Norwegians dreamliner over dammen. Om ikke lenge kommer bildet jeg lovet deg fra Københavns sitt tak
Glemte forøvrig å nevne at de første 6 radene har ledig midtsete, noe som var behagelig og bedre enn lotto-følelsen man får med SAS Plus..Kjøper man flex-billetter så er det imidlertid ikke gitt at det er tilgjengelig ledig midtsete ettersom det er en første mann til mølla prinsippet. Totalt var det 169 pax på turen nordover, mens det med SAS var 89 pax noe som jo må være ok en onsdag kveld før ferien virkelig starter.
Ja nei altså synes Flyr står igjen som en vinner for min del fremover. Blokkert midtsete, fast-track og etter hvert kanskje et spennende serveringskonsept. Lounge på OSL gir meg ingenting, og er det et sted jeg tilbringer så lite tid som mulig er det akkurat der. Men hver sin smak såklart.
Hadde jeg hatt Gardermoen som hjemmeflyplass så hadde jeg nok tenkt likt, men for meg er OSL for det meste et sted jeg mellomlander, og da er det kjekt med et loungetilbud. Hvem vet, kanskje kommer Flyr med et slikt tilbud også, men det er nok en stund fram i tid før det lar seg virkeliggjøre.
Noen med oppdaterte opplevelser med Flyr? Vurderer 1A eller 2F på en tur til AGP ettersom SK nå kjører full kanselleringsrunde av direkteruter denne høsten. Serveringskonsept om bord på de internasjonale flygningene?