Heisann, Skal, om alt går etter planen, besøke Toronto om ikke lenge. Har ikke vært i Canada før, og lurer på hva jeg kan forvente i deres største by? Tips til ting man bør se og oppleve? Har notert meg de mer åpenbare tingene som CN Tower, Casa Loma, St. Lawrence Market, Entertainment District, og det som visstnok er Torontos svar på Times Square: Yonge-Dundas Square. Hvor spiser man? Hva er must see? Beste måte å komme seg rundt? Har etter planen syv dager til rådighet. Tenkte på Niagara Falls, men tror kanskje det blir bare blir kaldt og jævlig i vintermånedene. Er foreløpig booket på Novotel Toronto Centre, som ser sentralt og greit ut. Takk på forhånd
Sjekk noen av disse https://insideflyer.no/forums/search/14650976/?q=Toronto&t=post&o=date&c[title_only]=1
Me hadde kun layover i Toronto men hadde god mat og fin atmosfære hos Gusto 501. https://gusto501.com/menu/lunch-dinner-menu Ser fortsatt ut som den har bra reviews, me var der i Juni i fjor.
Var en tur i Toronto i uke 40 med en 14 åring hvor målet var en tur til Niagara Falls. Det funket veldig bra i oktober og har kanskje noe med 25 grader og sol å gjøre. Mye vann i den fossen og høydepunktet var båtturen inn til foten av fossen. Der var det vått, vindfullt og mye lyd. Husker jeg rett går de turene frem til isen legger seg. Verdt å sjekke ut hvis været ikke er helt umulig. Vi booket en tur fra Toronto. Deilig å slappe av i buss frem og tilbake. CN tower var veldig bra. Ellers synes jeg Distillery området var sjarmerende. Vi var riktignok bare innom på dagtid etter, been here, done that metoden som passet 14 åringen best. Vi brukte beina rundt omkring i byen og det funket for oss. Transport fra flyplassen gikk greit med UP express. Toget går fra Union Station (U) til Pearson (P) flyplass og omvendt. Skulle jeg gjort noe annet på de to dagene vi var der ville jeg sjekket ut historien om Little Norway. En kompis nevnte at dagens Billy Bishop flyplass var områder som ble brukt. Legger ved et bilde til inspirasjon