Førstereis i F - OSL-FRA-PEK-SIN-BKK-HND-FRA-OSL - hvordan skal dette gå?

Tråd i 'Reisebrev' startet av jvsandem, 20. okt 2019.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Så er det min tur til å ta steget fra C til F, og jeg skal gjøre mitt beste for å snekre sammen et lite reisebrev for de som vil ta del i denne dannelsesreisen. Jeg føler riktignok at det blir som å hoppe etter brødrene Ruud, Wirkola, Nykänen, Schlirensauer og en haug med andre, men ha tålmodighet med meg så skal jeg gjøre mitt beste. :)

    Det hele startet vel da jeg fant dette forumet og ble bitt av denne basillen som de fleste her inne "lider" under. Første steg på min dannelsesreise var da jeg ble med på IF-turen til HKG i november 2018, der og da innså jeg at det var i de fremre deler av kabinen jeg hørte hjemme. Siden har det blitt mye Plus, noe ekte C og noe bak i bussen, men jeg merket at jeg ville noe mer.

    På vårparten i år begynte jeg så planleggingen av høstens tur til Thailand. Istedenfor den vanlige i de bakre deler av kabinen til Thai ville jeg denne gangen i det minste ha et leg i F, og letingen begynte. Jeg var heldig med tidspunktet, dette var mens det fremdeles var et veldig godt utvalg i F hos flere selskaper, og jeg følte at jeg innkasserte jackpot da jeg allerede på første forsøk klarte å få booket FRA-HND i NH F og HND-BKK i TG F med den samme returen, altså rett inn med 4 leg i F. Så jeg var godt fornøyd og hadde ikke noen store planer om å forandre noe på denne, men så begynte SQ å slippe seter i sine suiter på PEK-SIN, og da måtte jo noe gjøres, så kundeservice ble kontaktet. Siden dette er en ren bonustur uten CT gikk det helt fint å ringe klokken 22 på kvelde, og vipps så var FRA-HND-BKK byttet med FRA-PEK i CA F, PEK-SIN i SQ F og SIN-BKK i SQ C. Hjemturen ble beholdt som den var, BKK-HND i TG F og HND-FRA i NH F.

    Nå var det eneste forbedringspotensialet at CA kunne byttes med LH, noe vi jo alle vet at ikke kan skje før tidligst 14 dager før, men allerede et par måneder før avreise begynte sjekkingen av hvordan LH slipper seter i F, og til og begynne med var det ganske mye som ble sluppet både 14, 7 og 3 dager før, men etter som tiden gikk og avreise nærmet seg ble det mer og mer tørke, og da det ikke dukket opp noe som helst hverken 14, 7, 5 eller 4 dager før hadde jeg egentlig gitt opp håpet da det plutselig tikket inn mail om at det var åpnet et sete i LH F på rett dato. Historien om bookingen ligger i tråden om vellykkede bookinger så den skal jeg ikke gjenta, men setet ble mitt og jeg har det som for meg fremstår som en perfekt miks med 4 x F. Jeg er fornøyd, og nå kan eventyret begynne. Avreise er i morgen, mandag klokken 06:05 i LH C fra OSL til FRA. Jeg fant da ut at det var fornuftig å svi av 15.000 Choisepoeng og booket med inn på Quality på Jessheim. Og hvis dette setter standarden for turen så kan det bli artig, her gikk jeg rett fra billigste rom til hjørnesuite, rom 4001 for de som er kjent her.

    Så nå tar jeg natta, om 5 timer og 9 minutter går bussen. Fortsettelse følger, og jeg garanterer at det også kommer bilder. :)
     
    kjeeli, Kristian, CKe and 41 others like this.
  2. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig god tur, dette blir bra! :)
     
    Sunnfjordingen liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,711
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig god start .. dette må da bli bra!
    Gleder meg til å få være med!
     
  4. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    God tur, blir gøy å lese framover!
     
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    04.30 er tidlig. Egentlig altfor tidlig for et utpreget C-menneske som ofte ikke er i seng engang på det tidspunktet, men i dag var det jo gode grunner til å la klokka klinge på en såpass ukristelig tid.

    Og det begynner med forsinkelser. Shuttlebussen fra Quality var 4(!) minutter forsinket, og det økte bare på så ved ankomst OSL var forsinkelsen på 9 minutter. Heldigvis sjekket jeg inn bagasjen i går så jeg unngikk køen på 4 personer. Sånt liker jeg.

    Det ble ikke frokost på hotellet, ei heller var det tid til et besøk i loungen så første frokost i dag blir her på 1D på LH865 til FRA.

    20191021_055032.jpg
     
    kjeeli, Kristian, CKe and 23 others like this.
  6. Mg15

    Mg15 Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    God tur! Kos deg masse!
     
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Boarding completed 8 minutter før avgang så forsinkelsen til bussen får ikke noen konsekvenser. Jetzt gehts los! Abflug! Dalli dalli! Frau Egeberger und Frau Dietrich er her for å passe på oss. :D
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,711
    Bonuspoeng:
    293
    1D er aldri feil ..god tur
     
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :) Sees i Hong Kong.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir bra! God tur!
     
  11. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,828
    Bonuspoeng:
    183
    Førstereis i F for «.. et utpreget C-menneske...» blir interessant. God tur.
     
    Last edited: 21. okt 2019
    chipcampden, Bubba, indahla and 2 others like this.
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    god tur. misunnelig sånn passe ja!!!
     
  13. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Dette må jo bare bli bra å følge med på, riktig god tur :)
     
  14. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,509
    Bonuspoeng:
    183
    God tur
     
  15. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Dårlig med nett hos LH, de skal ha betalt og det gidder jeg ikke på en så kort flyving. Det er vel et av veldig få punkter LH kan lære noe av SAS. Men samma det, nå har jeg inntatt hvilestilling i FCT etter å ha levert en bunke med pakker på posten.

    En artig liten historie til og begynne med. I påsken var jeg i Budapest, og på vei dit kjøpte jeg 4 flaxlodd på Lillestrøm mens jeg ventet på toget. Disse har rett og slett blitt liggende uskrapet i bunnen av en koffert frem til jeg skulle pakke til denne turen, så da var det jo på tide å skrape de nå, og det ble jaggu en liten slump med ekstra feriepenger. Greit å ha. :D

    ZZ0001.jpg

    Så, tilbake til det viktige, denne turen. Avgang gikk i hht skjema, og vel oppe ble det endelig litt frokost. På tide, begynte å bli en smule sulten. Gode rundstykker, grei ost, god skinke og godt syltetøy. Laks er jeg ikke noe glad i så den ble liggende. Av drikke ble det eplejuice og te.

    ZZ0002.jpg
    Ellers forløp turen uten annen spenning enn spørsmålet om remote eller gate, og det endte heldigvis opp med remote, men det var litt skuffende med en VW buss selv om jeg fikk den helt alene og selv om sjåføren var en utrolig søt og hyggelig kvinne. Får håpe på noe litt mer spennende til flyet i ettermiddag...

    ZZ0003.jpg

    Etter besøket på Posten var det først opp for å sjekke inn den ene kofferten jeg hadde som håndbagasje, gidder jo ikke å drasse rundt på mer enn nødvendig, og så var det ut og til venstre, og jeg glemte selvfølgelig å ta bilde av inngangn, men den har dere jo sett hundrevis av ganger før.

    Begynner stille og rolig her med en Cola Zero og røde gummibjørner, jeg skal tross alt være her i 7 timer til så det er greit med en slow start. :)

    ZZ0004.jpg
     
    kjeeli, Sekon, Kristian and 31 others like this.
  16. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    WTF! o_O
     
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kos deg på tur @jvsandem! Hva skal premiepengene gå til? Tips til crew? :p
     
  18. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Ryktene skal ha det til at Mercedes følte de ikke fikk nok igjen for å stille med biler til LH. Derfor VW. Porsche er der fortsatt og så får vi håpe de bytter ut VW med for eks. Audi siden de har samme eier.. :rolleyes:
     
  19. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    7 timer i en LOUNGE?? Da skal man være glad i røde bjørner....
     
    Sunnfjordingen liker dette
  20. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, det har du helt rett i, for det er jo det eneste de har her. Skjønner ikke at jeg gidder, burde heller stikke på Burger King... :p
     

Del denne siden