Førstereisgutter på biz - EVE-OSL-FRA-SIN-AKL

Tråd i 'Reisebrev' startet av kaijoar, 08. aug 2016.

  1. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    630
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    På torsdag/fredag drar jeg og @Ursa på vår første reise i biz etter at vi ble fullkomne bonusnisser. Vi er begge vant til å reise mye og langt, men da som regel i apeklasse eller Eco+ av diverse varianter. Min eneste erfaring med biz var at jeg og min mor var så heldig å bli oppgradert på EWR-OSL i 98, en reise jeg ikke husker så mye av.
    Når så denne muligheten bydde seg til å sikre oss EBD, og samtidig endelig få tatt en tur i A380, var vi ikke tunge å be! :cool:

    Ruta ser foreløpig ut som dette, siden SQ ikke lot oss booke hele veien fra EVE til AKL:
    • 11.08: SK4095 EVE-OSL (A) 737-800
    • 12.08: SQ2135 (LH859) OSL-FRA (D) A321
    • 12.08: SQ25 FRA-SIN (D) A380-800
    • 13.08: SQ285 SIN-AKL (D) 777-300ER
    Retur:
    • 17.08: SQ286 AKL-SIN (D) 777-300ER
    • 18.08: SQ326 SIN-FRA (D) 777-300ER
    • 19.08: SQ2130 (LH860) FRA-OSL (D) A320
    • 19.08: DY364 OSL-EVE (Flex) 737-800

    Når jeg sier foreløpig, er det fordi jeg klok av skade skjønner at 1 times connection i FRA kanskje er i minste laget. Da vi skulle reise til HKG i januar med SAS mistet vi connection. Først ble vi routet via ZRH med Swiss, der vi enda en gang ikke rakk connecting flight, før vi ble sendt på Hilton for en god natts søvn med nye billetter booket med Cathay Pacific via MXP neste dag. Premium Economy hos CX var selvfølgelig en betydelig (!) bedre opplevelse enn SAS Go, men vi ble samtidig snytt for eurobonuspoeng for flighten. Vi kommer derfor til å passe godt på at vi ikke havner utenfor alliansen eller i annen bookingklasse denne gangen!
    (Har i ettertid hørt at folk har fått poeng som de ville fått i opprinnelig booking fra SAS når noe liknende har skjedd, men er usikker på om de har fått grunnpoeng for dette?)

    Vi får 2-3 dager til å oppleve så mye som vi klarer (regner med jetlag kan ødelegge noe) i NZ, men det er jo ingen tvil om at flyreisen er selve opplevelsen for oss. Vi har lagt inn nok timer på SIN begge veier til å både rekke å se byen og også til å duppe litt i poolen og å utnytte loungen så godt som mulig ;)

    @Mbj har nylig gjort omtrent samme reise, med et av de mest detaljerte og gjennomførte reisebrevene jeg noen gang har lest (tusen takk for den!), så det å skulle dokumentere vår reise på samme måte synes vi kanskje blir litt for mye. Vi tenkte her å fylle ut med våre betraktninger, og kanskje sammenligne litt med det hun opplevde på sin reise.

    Men så til grunnen for at vi laget denne tråden allerede nå før avreise:
    Vi vet at flere planlegger omtrent samme tur. Er det noen som skal reise i samme tidsrom som oss, eller kanskje til og med på samme flight? I så fall hadde det vært hyggelig å kunne møtes og si hei på veien :)
     
    Ursa, Petter B-C, LineE and 13 others like this.
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    @kaijoar - skal spandere en drink på deg i kantina på Changi SIN:eek::eek:
     
    Last edited: 08. aug 2016
    kaijoar liker dette
  3. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Gleder meg til å lese! :)

    Jeg hadde også en time i FRA på utreise, og selv med forsinkelser gikk det greit. Til og med noen minutters margin, fint med tid til pre-departure drink ombord. ;)
     
    kaijoar liker dette
  4. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    630
    Bonuspoeng:
    93
    Gleder meg! Tror ikke det blir drinkmangel på turen ;)

    Håper vi har noe å bidra med! Rapporten din har vært flittig brukt under planlegging de siste dagene, spesielt på book the cook! ;)
    Satser på at vi er like heldig som deg!

    --

    Forøvrig er vi i SIN 13. august fra 06.50 til 21.10 (skal teste airside flyplasshotel de første timene), og 17. august kl 19.00 til 18. august kl 13.55 :)
     
    Mbj liker dette
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,522
    Likes mottatt:
    871,392
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bare å la det stå til ... pass på å få nok frokoster ... tre er litt lite!
    Stuttfeiten og jeg klarte bare det ...
     
    Ursa, RoadKing and kaijoar like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,522
    Likes mottatt:
    871,392
    Bonuspoeng:
    293
    Obs: frokoster er all inclucive
     

Del denne siden