Familiereise jula 2018 eventuelt sommer 2019

Tråd i 'Reisemål' startet av a3t, 03. jan 2018.

1. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Er ganske ny her som medlem, men har vært skapleser i flere år.

Vinteren er en lang tid, og jeg og madammen har snakket om å feire jula i varmere strøk i år, men vi er veldig i villrede på reisemål. Finner vi ikke et godt reisemål til en ok pris, så blir det nok sommeren 2019.

Jeg jobber mot EBG, og flyselskap må være et som hjelper meg i riktig retning. Har også SAS AMEX og SAS MC Premium, men foreløbig kun ca 80k i poeng på konto.

Det vi har sett på er:
    - Bali
    - Singapore
    - Australia
    - New Zealand
    - USA (Vestkysten, Florida eller Texas)

Reisebudsjettet er ikke utømmelig, da vi er 4 stk som skal reise.
    2 voksne og 2 barn (6 og 10 år).

Har sett litt på tur med Singapore Airlines til noen av de målene, og budsjettmessig ser det ut som at i Premium Økonomi er det mulig å komme seg dit for ~ 40k (flybilletter), og det er ok.

Men så var det dette med klima. Vi ønsker litt varme, men 40 grader behøver det ikke være, fint om det ikke nødvendigvis regner hver dag også.

Hadde 2 uker i USA sommeren 2016, og dette frister veldig til gjentakelse. Men da gikk vi over Florida og Key West, med Disney og Everglades +++. Skal lage et reisebrev her etterhvert.

Har dere noen gode tips? Vi er veldig usikre.

MartinR liker dette
  2. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,038
    Bonuspoeng:
    163
    Vår familie (2 voksne og tvillinger på 13) reiser på langtur hver vinter, i hovedsak til Sørøst-Asia (men har også vært flere steder i Karibia og mellom-Amerika).
    Jeg vil anbefale å kombinere reisemål, feks Singapore og Bali. Vi har også kombinert Hong Kong og Australia, Vietnam og Borneo, Kambodsja og Filippinene mm. I år skal vi kombinere Bali og Hong Kong. Både i Hong Kong og Singapore bruker vi alltid en dag i fornøyelsesparker, som Universal Studioes eller Ocean Park + storbyliv. Mens vi på "stranddestinasjonen" slapper av, drar på utflukter, samt dykker/snorkler. Slike kombinasjonsturer blir alltid godt likt både av barna og oss voksne.

Travellingalf liker dette
  3. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Er det mulig å få kombinasjonsturer til hyggelige priser?
    Singapore 4 dager og Bali 8 dager kunne jo vært noe f.eks?
    Får man til dette med Singapore Airlines?

4. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,038
    Bonuspoeng:
    163
    Singapore 4 dager og Bali 8 dager høres bra ut. Vi pleier å dele opp i separate billetter t/r Norge-Singapore og egen billett videre til feks Bali. Det er ikke dyrt å fly mellom Singapore og Bali. Også mange alternativer å velge mellom, blant annet Singapore Airlines.

a3t liker dette
  5. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan er klima i desember/januar på Bali da?

6. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor mye poeng vil dette kunne gi for meg? Jeg må nok lage medlem for unga også ser jeg.

Attached Files:

• sin1.png
      sin1.png
      File size:
      40.3 KB
      Visninger:
      32
    • sin2.png
      sin2.png
      File size:
      38.1 KB
      Visninger:
      25
    • sin3.png
      sin3.png
      File size:
      30.9 KB
      Visninger:
      26
  7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    OSL – ARN - OSL med SAS i økonomi vil vel gi 1000 poeng (uten status). Jeg ser det står bookingklasse S som er SAS Plus og 1500 poeng, men antar likevel du vil få opptjening som økonomi siden det er det du reiser i.

ARN – DEM – SIN – DME - ARN i bookingklasse P vil gi deg ca 12000 poeng.

Det skulle da bli ca 13 000 poeng tur/retur, eventuelt 13 500 viss du ender opp i SAS Plus på OSL – ARN – OSL.

a3t liker dette
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Det er regntid, men varmt. Jeg har hatt noen venner der siden før jul, og de har omtrent bare hatt regn. Andre på forumet har meldt om bare små skyll, så det kan være veldig lokalt.

a3t liker dette
  9. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Er det tryggere å reise til Australia? Vil temp og klima være tørrere der?

10. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,038
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg har vært både i Queensland, Australia og Bali (samt store deler av Sørøst-Asia) mens det er regntid. De fleste steder, deriblant i Australia og Bali opplevde vi kun noen få korte, men svært kraftige regnbyger i løpet av to uker.
    På Bali er det mer regn i innlandet, enn ute ved kysten, ble vi fortalt.
    Temperaturen på Bali er kanskje mer behagelig enn feks nordøst-Australia på den tiden, typisk 30 vs 35/40 grader. Også i Sydney hadde vi bortimot 40 grader og regnbyger.
    Så man risikerer regn "overalt" i tropene, særlig i regntiden, men eneste gangen jeg har opplevd vedvarende regn over flere dager var i Thailand i oktober og da vi ble rammet av en syklon på Mauritius.
    Vi skal igjen til Bali i februar, mens det er regntid. Håper at det blir ok vær, men har selvsagt ingen garanti for været. Uansett blir det bedre temperatur enn hjemme.

a3t liker dette
  11. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Tips om gode resorts på Bali, som er fine og til vettug pris.

Overnatting Singapore?

12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var på Bali for ett drøyt år siden sammen med den lille familien min og vi bodde da på Conrad Bali. Ligger på "riktig" side av Nusa Dua og kan anbefales. Nå var jeg Hilton Diamond på den tiden og fikk ett ekstra flott rom grunnet dette, men selv uten status skal man kunne få veldig bra rom uten å ruinere seg.

13. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,038
    Bonuspoeng:
    163
  14. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Da er turen bestilt. Blir Bali 2 uker i vinterferien 2019.

Går fra Oslo til Køben til Singapore til Bali og tilbake, fikk billige biletter med SQ i Premium Økonomi. Billetter for 2+2 kom på ca 36’.

Da er det bare å finne husrom, blir nok Airbnb i 2 forskjellige hus. 5 dager sør i Bali, i turistområdet, deretter 5 dager nord på Øya i et litt mer øde område. Noen innspill? Det frister veldig med helt hus inkl bemanning.

Maraug, Gullars and NoLimit like this.
  15. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Vi har booket Ziva Boutique Villa og Bali Cosy Villa. Så en stund og fant ut at disse passet oss best i forhold til område og standard for pris. Kan komme med bekreftelser på hvor bra det var i Juli

MartinR liker dette

Del denne siden