FAQ: Corona EuroBonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flyingdutchman, 17. mars 2020.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel ingen grunn at det skal gjøres noe med en som fortsatt er bookbar helt til 31.12.2020 med mulighet for reise i 2021. Er ikke luftfarten i gang lenge før dette kan vi glemme både CT, poeng og trolig mer til...
     
    hiawatha liker dette
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Neidå, men det var det som var originalspørsmålet til @bglio om kva som skjedde med desse.
    Og enn så lenge så skjer ingenting med desse CT. Ein lyt sjå.
    Viss eg skal tippe at dei endrar noko her så må det vere at det kjem til og bli lov og endre fram til April 2021 istadenfor at det ikkje er lov og endre etter 31.12.2020.
     
    bglio liker dette
  3. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    576
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte SAS for et par dager siden og fikk beskjed om at det ikke var mulig å endre bonus-billett.
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Da ville jeg ringt en gang til og hvis de fortsatt nekter ville jeg kontaktet reiseforsikringen og hørt om de kan hjelpe med evakuering.
     
  5. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    576
    Bonuspoeng:
    93
    Har brukt SafetyWing som reiseforsikring og de sendte visst epost til meg for en uke siden om en deadline i går for evakuering hjem. 10 dager etter 11 mars hvor det ble anonsert level 3 warning. Men level 3 warning ble annonsert 18 mars her i Malaysia. Får ikke refundert flybilletter fordi det nå er etter deadline. Jeg kan jo ikke drive å ta hensyn til travel warning i andre land, er jo landet jeg er i som burde vært gjeldende.
     
    Last edited: 22. mars 2020
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har endret returbillettene våre flere ganger den siste uken ...
    hvordan de fixet det har jeg ingen formening om, men hver gang fikk vi C billetter fra Bali til Bergen. Det som har stoppet oss er tallet på dager siden vi forlot Norge/Tyskland ....

    Det har ikke kostet oss en krone! Jeg er EBD og min kone er EBG.

    Singapore stenger for transitt mandag kveld kl 23.59 ..
    du må uansett ha vært utenfor Europa i minst 14 dager for å kunne ha transitt i Singapore ..

    Thai slutter å fly til Oslo 31.03 ...

    Påbegynt reise betyr at flyselskapene skal hjelpe deg ved bl.a kansellerte fly.
     
  7. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Har eurobonus poeng som går ut nå i juni, får disse forlenget utløpet i koronatider eller?
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, dessverre.
     
  9. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    har du tips til hva jeg kan bruke 5720 poeng på?
    jeg tenkte å bestille t/r bergen/oslo. Vet du om jeg kan bestille reisen med disse poengene også resten med penger?
     
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Poeng/penger er en del dyrere. Du kan delbetale med de poengene, men monner ikke stort
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    For 6000p får du en enveisbillett innenlands, så om du har flere poeng på konto eller noen Trumf-kroner som kan overføres kan det være et greit alternativ.
     
    Xflipper liker dette
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ville også bestilt enveis. For så og ta returen for cash eller om du har nok poeng bare bestille tur retur for 10k.
     
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har en reise som visstnok er en CT-booking, booket med CT som gikk ut 15. januar 2020 (gammel DNB Amex). SAS har teknisk sett kansellert utreisen (direkteflight), men i stedet booket oss om via CPH med fakirflyet. Dette gidder vi ikke. Er det slik at den utgåtte CT'en automatisk forlenges til 31. august 2020 dersom jeg selv kansellerer reisen? Eller må jeg ringe SAS? Eller Tallinn?
     
  14. rsteink

    rsteink Nyfrelst

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,

    Har en liten diskusjon gående med SAS. Tenkte høre med dere her inne, ettersom SAS EuroBonus Corona FAQ tydeligvis kan tolkes på to ulike måter.

    Jeg har hatt noen rolige reise-år som kun EBS, men var i år på god vei mot EBG. Skulle til USA i sommer i SAS+, noe som ville gitt meg en god slump poeng. Reisen ble bestilt lenge før corona, og ble jo ikke overaskende kansellert av SAS utpå våren. Lenge trodde jeg kredittkortene var bortkastet og at jeg måtte vente enda et år på EBG, men så fant jeg følgende på SAS sin FAQ:

    Slik jeg tolker dette vil SAS tilgodskrive status-poeng (og KUN status-poeng) for kansellerte flyvninger om du var på vei til å bygge status i denne perioden.

    Etter en lang e-post som forklarer det jeg skriver her, svarer de med:
    Er det jeg som er på bærtur her?
     
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183

    Det er mange her inne, meg inkludert som har fått statuspoeng av flyvninger som har blitt kansellert av SAS.

    Hvor sendte du epost som EBS? ville ringt inn
     
    kaiarne and rsteink like this.
  16. rsteink

    rsteink Nyfrelst

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg snakket med SAS på chat, hvor de ba meg sende epost til [email protected]. Synes jo EuroBonus avdelingen burde være klar over dette når jeg spesifikt forklarer situasjonen og at det kun gjelder statuspoeng mot nytt medlemsnivå.

    Takk for info, jeg har allerede svart dem og bedt dem forklare meg hva de mener med punktet i FAQen...
     
    Insomnia4u liker dette
  17. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Her skal du bli godskrevet statuspoeng, jeg fikk mine etter en dag eller to.
     
    rsteink liker dette
  18. Dusk

    Dusk Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Et oppfølgingsspørsmål fra meg, ble statuspoengene oppført på listen over aktiviteter eller bare føyd til på oversikten over statuspoeng/flygninger?
     
  19. rsteink

    rsteink Nyfrelst

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    OPPDATERING:

    Fikk svar på min mail hvor jeg spurte hva de mente med overnevnte punkt i FAQ ettersom de avslo min opprinnelige forespørsel. Kundebehandler svarer da med samme link til samme FAQ uten noe som i nærheten kan regnes som et svar på mitt spørsmål. Dette resulterer i at jeg ringer SAS og nok en gang forklarer situasjonen. De ber meg IGJEN sende mail til [email protected] og virkelig presisere at jeg kun ønsker status-poeng fra kansellerte flyvninger. Naiv som jeg er forfatter jeg tidenes mest forklarende mail (for andre gang) og sender i vei. Får svar fra nøyaktig samme kundebehandler for tredje gang på rad, denne gang copy-paste av svaret jeg fikk dagen før - kun med link til FAQ som jeg stadig vekk viser til, ingen svar på forespørselen.

    Jeg ringer nå inn for fjerde gang, og kundebehandleren sier seg etter hvert villig til å se på saken for meg. Jeg sitter i telefonkø før han sier han skal ringe meg tilbake samme dag for dette tar litt tid. Ingen har ringt tilbake og poengene uteblir, men en kan jo håpe de dukker opp ila uken. Jeg er tålmodig så lenge det kommer på det rette. Er dog ikke imponert over kundebehandleren på mail, som åpenbart ikke har lest mine e-poster (eller egen FAQ).

    - - -

    EDIT 09.08:

    Fikk endelig poengene etter et par dager. Fikk ikke poeng fra en innenriksflyvning hvor jeg hadde tatt voucher, men orket ikke krangle for 200 poeng. Fikk også for codeshare/ UA flyvningene. All that ends well...
     
    Last edited: 09. aug 2020
  20. rsteink

    rsteink Nyfrelst

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Har nå fått poengene og jeg kan ikke finne dem i listen over aktiviteter. Heller ingen bekreftelse/ bakgrunn for utregning er mottatt, de bare dukket opp i progress-baren. De teller både som antall flygninger og poeng mot status.
     
    Eriksan liker dette

Del denne siden