OPPDATERING:
Fikk svar på min mail hvor jeg spurte hva de mente med overnevnte punkt i FAQ ettersom de avslo min opprinnelige forespørsel. Kundebehandler svarer da med samme link til samme FAQ uten noe som i nærheten kan regnes som et svar på mitt spørsmål. Dette resulterer i at jeg ringer SAS og nok en gang forklarer situasjonen. De ber meg IGJEN sende mail til [email protected] og virkelig presisere at jeg kun ønsker status-poeng fra kansellerte flyvninger. Naiv som jeg er forfatter jeg tidenes mest forklarende mail (for andre gang) og sender i vei. Får svar fra nøyaktig samme kundebehandler for tredje gang på rad, denne gang copy-paste av svaret jeg fikk dagen før - kun med link til FAQ som jeg stadig vekk viser til, ingen svar på forespørselen.
Jeg ringer nå inn for fjerde gang, og kundebehandleren sier seg etter hvert villig til å se på saken for meg. Jeg sitter i telefonkø før han sier han skal ringe meg tilbake samme dag for dette tar litt tid. Ingen har ringt tilbake og poengene uteblir, men en kan jo håpe de dukker opp ila uken. Jeg er tålmodig så lenge det kommer på det rette. Er dog ikke imponert over kundebehandleren på mail, som åpenbart ikke har lest mine e-poster (eller egen FAQ).
- - -
EDIT 09.08:
Fikk endelig poengene etter et par dager. Fikk ikke poeng fra en innenriksflyvning hvor jeg hadde tatt voucher, men orket ikke krangle for 200 poeng. Fikk også for codeshare/ UA flyvningene. All that ends well...
Last edited: 09. aug 2020