Fast track i Tromsø - Ikke for SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av HaraldTOS, 18. juni 2018.

  1. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    No ser eg (endeleg) at det enn så lenge snakk om ein testperiode for fast-track ved TOS og at SAS skal sjå kva resultatet blir før dei slenger seg med (ref. artikkelen i første post). Ikkje at det burde vere så altfor mykje å tenkje på...
     
  2. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Artig at Widerøe gir flere Eurobonusfordeler enn SAS. De tilbyr fortsatt statuskolli på light-billetter, og fast-track ut fra TOS. Jeg skjønner ingenting
     
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Eg har gitt opp å forstå, det er meir enn nok arbeid berre å få med seg alt i denne bonusinntjeningsjungelen.

    Når det er sagt, så lanserte SAS nyleg direktefly mellom BGO og TOS. Kanskje prøver WF å posisjonere seg mot SK ved å tilby 'meir'? Vel, WF-inntjening i Eurobonus-programmet er lusne 100 poeng på billettar utan inkludert bagasje, medan SK gir 250 poeng på bagasjelause billettar. Så var det dette med status og fasttrack... Nei, vent litt, eg får ikkje dette til å henge på greip...

    Anyone?
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke glem at WF også gir lounge tilgang i Stavanger...
     
    alexfins and Shyneno like this.
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Denne småsparingen hos SAS på de tingene som rent faktisk betyr mest for kunder - fast track og lounge - er like smålig som den nok vil backfire nokså kraftig, om den ikke allerede har gjort det.

    Hvis man ikke som statuskunde hos SAS får fast track, kan man jo like gjerne betale 200,- mindre for billetten hos DY, og heller kjøpe fast track for en hundrelapp, eller hva det nå er. Da er reisen fremdeles billigere og man får fast track.

    Hvis man ikke som statuskunde hos SAS får lounge på flyplasser uten *A-lounge (og det er ganske mange av disse flyplassene), kan man jo også like gjerne betale de nevnte 200 mindre hos DY, og heller svi av £15 på en Priority Pass-lounge. Reisen vil fremdeles være billigere.

    Argumentet mot blir kanskje at man som statuskunde hos SAS kan stå litt bedre stilt i fall av forsinkelser/kanselleringer, men dette er antakeligvis noe de fleste er villig til å gamble på.

    Jeg synes faktisk SAS lager problemer for seg selv her, ikke minst ettersom de risikerer å støte vekk en del forretningsreisende.
     
    Are liker dette
  6. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var i Edinburgh i helga. Det var det ingen fast track og ingen *A lounge. Det var derimot en kontraktslounge vi ikke fikk tilgang til. Det interessante er at en time senere gikk det et Norwegian fly til Oslo. Flex-reisende der hadde tilgang til loungen så vidt jeg kunne se.

    Så... I Edinburgh gir Plus med SAS ingen lounge, mens flex med norwegian gjør det...
     
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har ikke fokus på langsiktig pleie av statuskunder (det har de EuroBonus til).
    SAS er primært opptatt av å få regnskapstallene til å se pene ut for potensielt oppkjøp.

    Utviklingen av inntekter fra forretningsreisende har de naturligvis god oversikt over og forståelse for. Lounge/Fast track er små liabilities i forhold til finansiering, fuel og lønn – men alle monner drar.
     
    Are and NoLimit like this.
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Norwegian har ingen Flex-billetter som inkluderer lounge, så de har nok kjøpt seg inn. Da må du opp på Premium som de bare selger på langdistansefly med wide body-kabin, og det har de ikke på EDI.
     
    Xflipper liker dette
  9. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, takk for retting. Møtte noen som skulle på den loungen, men da hadde de nok kjøpt seg inn.
    Da er SAS og Norwegian på samme nivå der da.
     

Del denne siden