Feilmelding ved bestilling på united.com

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Herlov, 30. aug 2015.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har et travel certificate på $ 1000 hos United, som jeg kunne tenke meg å bruke på en tur neste sommer. Jeg søker fram en rimelig tur OSL-EWR-IAD//IAD-BOS-EWR-OSL i C, legger inn alt av nødvendig informasjon, inkludert "redeem travel certificate" og kredittkort. Når jeg kommer til aller siste steg i bestillingsprosessen og kun venter på en bekreftelse på kjøpet, får jeg en feilmelding om at valgt pris ikke gjelder. Jeg husker ikke ikke nøyaktig hva feilmeldingen er, for det er noen dager siden sist jeg prøvde, men mener det hadde noe med billing adress å gjøre. Dette har skjedd meg flere ganger over flere måneder.

    Så til spørsmålet ... Spiller det noen rolle om jeg legger inn en falsk adresse på billing, ettersom United aldri kommer til å få noen praktisk bruk for den adressen. Eller sjekker de adressen opp mot kortholders adresse hos kortselskapet? Hvis det ikke spiller noen rolle, tenkte jeg å se om det kanskje kan funke å legge inn en amerikansk adresse. Jeg vil gjerne ha den prisen!

    Er det noen som har samme erfaring og vet hvordan det kan løses? Innspill mottas. o_O;)
     
  2. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kan ikke svare på dette siden det kommer ann på hva united skriver i sin prisavtale (fare rules). Men en ting du bør tenke på er at om kortholders adresse ikke samsvarer med oppgitt, særlig i tillegg om IP-adressen igjen er fra et tredjeland, trigger det en del røde flagg i fraud-prevention-systemer. Det vil da kreve manuell behandling.
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har booket med US hotelladresse på AA og Porter Air fordi det ikke var mulig å legge inn norsk adresse på de amerikanske sitene - funket fint.

    Har du voucher så tror jeg ikke du kan blande inn andre selskaper. Er alle legs i turen din på UA-metall?
     
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for innspill.

    Hm, kanskje jeg skulle gjøre et forsøk. Ja, det er kun UA-metall, ellers får du ikke lagt inn voucheren som delbetaling.
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Legg inn hotelladressen, da har du ikke gjort noe feil (bare bommet litt). Eneste som kan skje er at den ikke går gjennom. Men United har uansett ikke billingadressen til kortet ditt, så de får ikke sjekket.

    Jeg hadde problemer med United en gang for lenge siden - da var det 3D-secure som laget krøll
     
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg forsøkte å legge inn en amerikansk hotelladresse under billing adress, men det funket ikke. Jeg får følgende feilmelding.

    30-08-2015 20-04-22.jpg
     
  7. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    har du prøvd å kun søke på economy?
     
  8. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Det høres muligens litt merkelig ut, men det har ikke noe med at det ikke er F-kabin på EWR-IAD? Siden den røde skriften "matcher"...

    Prøvd å f.eks. søke open-jaw OSL-EWR//IAD-OSL, uten den ene leg'en?
     
  9. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    For noen år siden da United var virkelig United, så kunne jeg ikke bruke certificates på nettbestillinger. Måtte ringe til London og få dem til å holde bestillingen for da å sende certificatene til Polen.
    Men det var jo da...
    Husker også når jeg bestilte mange billetter fra London til Australia så var jeg i UK nettsiden, men slengte inn alt av norsk adresse, med norsk kredittkort, selv om det stod også jeg bodde i UK. Funket fint hver eneste gang.
    Jeg hadde bare forsøkt å bestille via USA nettsiden og tatt det derfra. Får du feilmelding igjen, så ring er mitt beste råd.
     
    Herlov liker dette
  10. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips, alle sammen!
    Jeg endret fra norsk til amerikansk side, som du foreslo og jammen gikk ikke dette i boks! Mange takk! Tur i business til Washington D.C. til den nette sum av 353 dollar er ikke å forakte. Den 5-timers forsinkelsen fra i vinter lever jeg godt med! Haha. :eek::D:cool:
     
  11. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Bare hyggelig! Var godt å høre at det ordnet seg og at du fikk brukt dine vouchere! btw....hva skjedde hos United for at du fikk $1000?
     
  12. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    5-6 timers forsinkelse. Jeg hadde kjøpt 2 billetter til ca. 5 000 NOK og endte opp med vouchere for nesten 20 000 NOK. ;)
     
    Aussie74 and RoadKing like this.

Del denne siden