First class - veien til drømmen

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Westlife, 13. aug 2016.

  1. Westlife

    Westlife Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Noen tips til hvordan man kan fly first class? (har ikke american express... enda)
    Vurderer asia i november. Ser at man kan fly sas plus t/r hong kong for 7000 kr. La inn et søk på google/flights på first class og fikk 7500,- t/r gong kong- krabi i F med Thai A380. Kort flytur, men er det verdt pengene?
    Kan få emirates med first til 4000,- en vei fra bangkok til hong kong
     
    Last edited: 13. aug 2016
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har kun biz. For 7000 kommer du nok dessverre ikke til Hong kong i biz :(
    Fra hvor til Krabi? ;)
    hvilken pris fikk du fra bkk-hgk med emirates i F? og hvilken dato. Så kan jeg/vi søke opp flyet og se hvilken konfigurasjon det har og hva slags sete det er i F(utgjør mye)
     
  3. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Som du skriver, du kan fly First enten ved å betale eller på poeng.
    Om 5400,- én vei fra HK til Bangkok er verdt pengene er vanskelig å si... 2000,- per time i luften. A380 med Thai F er absolutt er minneverdig tur, men anbefales nok heller til lengre reiser for virkelig å få utbytte.

    Det er bare å begynne med poengsankingen :) Amex har en vervekampanje nå hvor du hvertfall kan kickstarte med 20.000 poeng i signup bonus.
     
    Stuttfeiten liker dette
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,931
    Likes mottatt:
    6,759
    Bonuspoeng:
    183
    EK F, BKK-HKG tr mener jeg du ska kunne få for 5-6000.
    Mitt råd blir allikevel AMEX plat, sank 95 000 EB poeng på varer og flyturer, fly F til Asia (benytt CT 1/2 pris) Da får du mye for pengene.
     
    Larata and Stuttfeiten like this.
  5. Westlife

    Westlife Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Søkte på 19 NOV og 29 NOV
     
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Eller spare opp ca 35k og kjøp en t/r-billett med Lufthansa f til SFO. Da kan du (hvis du bor i Oslo) også bli kjørt til og fra Gardermoen med privatsjåfør
    Tro det er rimeligere enn å bruke mye kredittkort på ting man kanskje ikke hadde kjøpt. I tillegg får du godt med bonuspoeng.
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, og velkommen til forumet, galskapen og alt det andre.
    Her tror jeg at jeg ville ha holdt meg i spare-modus en liten stund lengre.
    Dersom du ønsker First, er det stort sett skikkelige langturer som gjelder.
    En bonus-reise i First koster normalt 190K EB-poeng, eller ca. TNOK 50.
     
  8. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    er ikke så vanskelig egentlig å samle opp nok poeng og omsetning til en tur i F med CT. Men det forutsetter tre ting..
    - Kvalifisere til Amex Platinum (er det fremdeles krav til 600.000 inntekt?)
    - Klare å få en omsetning på 100.000 som du ellers ville ha brukt andre betalingsmåter på.
    - Samle nok poeng til å faktisk bruke CT.

    Har du ikke forutsetninger for å klare det over, får du heller bare spare penger til en F billett, noe som tross alt kan bli billigere da.

    Bruker du kortet på ting du ikke trenger så vil turen din kunne bli svært dyr.

    Min første CT omsetning fikk jeg igjennom kjøp av varer til husbygging og utbygging, den andre fra bryllup og normal handling.

    Poengene har jeg tjent inn igjennom nødvendig flyging, kampanjer og partnere til SAS

    Brukte den første til bryllupsreise i C (SAS og United) til Florida for meg og kona - 110k poeng + 1200kr, og den andre tar jeg alene nå til vinteren i F (SAS/Thai) til Thailand 95k poeng + drøye 3000kr.
     
    Ursa, peterfox and Xflipper like this.
  9. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Forøvrig vil jeg stemme i at du ikke bør kjøpe deg en billett i F for en kort flytur. Du vil ikke få tid til å nyte alle aspekter ved turen da.

    3 timer Bangkok - Hong Kong vil bli som å fly til Mallorca fra Oslo. Du vil ikke rekke å spise, drikke, se film og sove deg nesten uthvilt.. Mens på en 12 timers flytur Europa - Asia vil du kunne nyte 3-4 retter i ro og fred, se en film og få en del timers søvn i Champagnefylla :)
     
    Larata liker dette
  10. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,931
    Likes mottatt:
    6,759
    Bonuspoeng:
    183
    Vedrørende poeng på forbruk via AMEX.
    Jeg handler ALLE mat artikler på butikker som tar AMEX. Fyller bensin på steder som tar AMEX. Ruter, flytog, uber, strømleverandør, er også knyttet mot AMEX. Er du en liten familie er CT innen rekkevidde, uten problemer.
    Har selv passert 200k, og det uten noen ferie reiser, da det jeg har vert på har vert for bonuspoeng. ( noe jobbreiser er i denne summen, men vi er da bare kommet til august )
    Rådet er enkelt - AMEX plat på alt og du er på F tur innen ett godt år. Lykke til :)
     
    Last edited: 14. aug 2016
  11. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Jeg bruker AMEX plat i januar -april
    Deretter bruker jeg DNB SAGA Plat -resten av året.
    Det er langt flere steder som godtar bruk av Mastercard enn AMEX.
     
  12. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Et annet tips er å tilby seg å legge ut for ting i jobbsammenheng eller blant venner/familie/det lokale idrettslaget. Med riktig kredittkort (amex eller de som gir trumfkroner) så blir det mange poeng uten å bruke penger i det hele tatt! :)
     
  13. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, de som klarer å kvalifisere seg for Amex platinum klarer også fint å møte omsetningskravet på en eller annen måte.. Men sunn fornuft er alltids greit :)
     
    Shyneno, LN-FHU and Larata like this.
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sunn fornuft er det som alltid står mellom deg og det som du egentlig vil ha og det som virkelig vil gjøre deg lykkelig;)

    Lik det eller ikke, det er som regel sant..
     
    geddi, Edin, Guden and 3 others like this.
  15. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    yukho, miura and Xflipper like this.
  16. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    MadsVaHa liker dette

Del denne siden