Hei, Siden min bonusfeber startet for rundt to år siden,takket være dette fantastiske forumet har jeg sverget først og fremst til Sas amex platinum kort. Dette har resultert i to år på rad med biz tur til Usa i fellesferien med famillien. Er sjansen for fly premium,go for biz omtrent på samme nivå som å skaffe seg companion billett i biz?
Jeg er litt usikker på akkurat hva du lurer på, men det er vesentlig større tilgjengelighet med CT som kan brukes i hele Star Alliance versus Fly Premium som kun kan brukes hos SAS. Men litt avhengig av hvor stor familien din er så trenger du flere CTer.
Har du barn under 12 så får de 50% rabatt på rene sas bonusreiser. Vi er 2 voksne + 2 barn under 12. Betaler 180k til usa i business i sommer. Men er vel enklere og finne 4 seter hos andre selskaper i star alliance. Må iallefall være ganske fleksibel med datoer for å finne 4 ledige t/r med SAS
Var nok litt for lite informasjon Jeg tenker selvfølgelig kun sas flyvninger,ellers blir sammenligningen ikke veldig reel I mitt tilfelle er vi to voksne og tre barn,hvor eldstemann teller som voksen. Famile ferier prioriteres alltid sas grunnet 50% barnepris rabatten,eldste mann har nylig bikket voksen poengpris. Spørsmålet er om det er vanskeligere i fellesferien og oppnå billetter for oss på fly premium go for biz, i forhold til biz billeter for kun sas flygninger?
Blir regnestykket som følger med fly premium til fks Usa/asia om man finner go for biz? 3voksne x 60K=180K 2 barn 30K x2 = 60K Totalt 240K? I mitt tilfelle har jo to siste biz turer blitt 300K eb poeng for oss alle med utløst companion.
Prøvde over en uke å finne ledige seter i biz til LAX/SFO/MIA/TYO i juli 2019 (330 dager før), og fant ikke 1 -ETT- sete... Gav opp, og bestilte til HKG istedenfor. Verre å finne ledige seter enn å tjene poeng dessverre...
Gratulerer,bra du fant seter Hvordan funker fly premium søket? Samme prinsipp som når man søker etter poengreiser?
Ja akkurat på samme måte som du finner billetter ellers, samme tilgjenglighet, eneste forskjell er at du betaler Go pris for Business billettene
Det betyr at tilgjengilgheten er helt lik? Finnes det biz billetter ledig,så er det første mann til mølla om du har kun poeng,fly premium eller companion?
Noen med erfaring vedr tilgjengelighet på SAS + Vs Biz til USA med SAS? For vår del så må jeg si meg fornøyd hvis jeg får med hele familien på + til Juniaten Sommeren 2020 på poeng.
SAS plus har bedre tilgjengelighet enn biz, men høytider/ferier etc. så er det gjerne vanskelig der også.. Et søk her gir gode svar: https://travelhacks.azurewebsites.net/ Men husk, dette er ledig på nåværende tidspunkt, det endrer seg fra dag til dag, hva som er tilgjengelig.. C
Tror det er oftere.. Føler den «Seats Available xx hrs ago 4/9/9» aldri er på dager. Eller, det er hvertfall mitt inntrykk. Kan ikke erindr å ha sett det ihvertfall.. Men poenget er at det er viktig å følge med med jevne mellomrom, for utbudet forandrer seg hele tiden.. C
Er det så vanskelig å få tak i bonus billetter for Fam på 4 til USA i skoleferien at jeg like gjerne kan selge CT og poeng og kjøpe billetter i stedet? Har foreløpig kun 140000 poeng, og 2CT. Gode tips?
Skaff deg flere poeng. Du mangler endel poeng slik at alle får glede av CT’ene. Ingenting er umulig hvis man planlegger tidlig.
2 billetter i C CPH-IAD i høstferien. 4 billetter i Plus CPH-IAD i høstferien ... I følge https://travelhacks.azurewebsites.net/
Takk for svar og tips så langt! Sikkert besvart før, men det er vel ikke mulig å kombinere fly premium med CT i samme booking?