Flykaos i Europa 2022

Tråd i 'Nyheter' startet av tobeornot999, 27. mai 2022.

Tags:
  1. Sportstrader

    Sportstrader Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan er forholdene på OSL nå? Må man møte to timer før? Eller er det ganske rolig der nå pga streiken?
     
  2. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43

    Fløy OSL-HAM mandag, da var det i allefalll "vanlig sommerferie", altså mye folk, men ikke noen galskap med timesvis her eller der.

    Flyr fra Hmaburg nå, og her er det derimot latterlig..
     
    tobeornot999 and themichael like this.
  3. Tonjemo

    Tonjemo Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Ser Lufthansa skal kansellere mange flyvninger til uken. Kan man se noe sted hvilke det gjelder?
     
  4. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nå en plan B... Hvis det ikke blir Canada med all flykaos, så blir det Biltur til Malmø... håper neste år blir bedre...
     
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    themichael liker dette
  6. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,232
    Bonuspoeng:
    113
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Enig!

    Og i tillegg hadde det vært nyttig å vite hva "nytt" som skjer fra dag til dag som gjør at de ikke kan legge en plan som i alle fall gjelder et par uker fremover i tid.

    Jeg skal til USA i BA biz med avreise fra Oslo nå på torsdag. Alt ser fint ut med UK-US flighten og returen fra US. Men de kansellerer så mange avganger ut av OSL at jeg ikke kommer meg til London for å reise videre interkontinentalt derfra. Da funger hub-modellen veldig dårlig :(

    De har varslet om "muligheten", men så langt ikke kansellert utreise-flyet mitt. Bare samme avgang hver eneste dag som har passert nylig inkludert i dag og i morgen - bare ikke det jeg skal ta i overmorgen ennå...

    Dermed kan jeg heller ikke gå ut og kjøpe erstatningsbillett. Returen (LHR-OSL) er kansellert, men det tar jeg ikke så tungt. Finner alltids et alternativ på returen.
     
  8. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,232
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår jeg korrekt, at terminal 2 er mindre berørt av problemet og at Star Alliance er "sikker"?

    The Guardian skriver følgende:

    https://www.theguardian.com/uk-news...ologises-cancellations-airport-queues-baggage
     
  9. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor ille var det i Hamburg, skal reise derfra om en ukes tid?
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Ryktes at Icelandair sender egne bagasjehandlere for å hjelpe til i AMS
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Skal fly SAS Pluss til LHR i morgen og har transfer til T5/BA C videre til YYZ i morgen.. kan bli interessant..
     
    tobeornot999 and Cforoe like this.
  12. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hvordan trafikken er på WAW og FRA?
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har ferske erfaringer fra FCO (Roma)?
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk det greit? Så i posten din på onsdagstråden at du hvertfall kom til LHR i tide :)
     
  15. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Brukte 2 timer fra ankomst flyplass til jeg var gjennom sikkkerhetskontrollen (mest tid for bagdrop), fløy Norwegian.

    Har brukt drøyt lang tid med SAS før og, men har inntrykk av at LH er tålig greit.
     
  16. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Tja sitter på BA93 nå, 3 timer forsinket. Delvis grunnet sent innkommende fly og delvis treg lasting av cargo. Spent om koffertene våre ligger i lasterommet nå.

    Lange køer i security, var ca 20 minutter kø for fast track. For vanlige dødelige virket køen uendelig lang, strekte seg forbi transfer deskene til BA på T5..


    Fikk også med oss litt action fra loungen. UA15 hadde en rejected takeoff, med utrykning av brannvesen ++ flyet stod der i flere timer før det til slutt ble taua vekk.

    IMG_20220713_122944.jpg
     
    Sonictravel and tobeornot999 like this.
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for oppdatering. Spent på eget fly.

    BA truer med kansellering (rød tekst i MMB), men har fortsatt ikke gjort det.

    De sender på toppen av alt "vennlig" mail og sier at det er hyggelig om man selv velger å avbestille. Så slipper de store kostnader til EU261 og omrouting, men det sier de selvsagt ikke høyt. Jeg skal jobbe i USA, og trenger å reise. Så ingen avbestilling herfra.

    OSL-LHR flyet mitt går i morgen, og LHR-MIA på fredag mid-day. Så jeg må ut av flyplassen, sove litt, og så gjennom den hektiske fast-tracken du nevner.

    Heldigvis kun cabin luggage. Kjipeste nå er at Verifly ikke virker. Igjen :(
     
    Lars J liker dette
  18. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, skal reise med LOT til Warszawa så jeg antar at jeg får tilgang til business checkin som EBG.
     
  19. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,232
    Bonuspoeng:
    113
    I Trondheim synes Avinor åpenbart at Fast Track ikke trengs om sommeren - den var stengt i dag 5:30. Med flere oppsatte charter fly samtidig, tok det 23 minutter å komme gjennom.

    Tiden ble brukt til å skrive en klage til Avinor med diamant mailen i kopi. Sånt irriterer meg - hele året sparer man ingenting i Fast Track og nå da den virkelige hadde gitt noe er den stengt.

    IMG_20220714_051548785.jpg
     
    markus, Earl, Sonictravel and 5 others like this.
  20. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Har reist gjennom FRA med Lufthansa 3 ganger de siste to ukene, og mitt inntrykk er at de fleste tidlige flyene går på tiden, men så bygger det seg opp med forsinkelse ut over dagen. I hovedsak virker det som dette skyldes mangel på bakkemanskap, da det flere ganger har vært boarding completed, men lasting av bagasje pågår fortsatt.

    I går ankom vi ca på tiden med formiddagsflyet fra SVG. Etter planen 90 min layover til videre fly til ZRH. Strengt tatt ikke all verdens tid når en skal ha med seg en infant og en seksåring fra A36 til A68, så vi hoppet over lounge på veien. Det endte om med ca 30 min forsinket boarding og enda 30 min venting i flyet før vi kom oss av gårde. Hadde heldigvis lang layover i ZRH, og tross en viss forventning om at bagasjen skulle bli forsinket kom alle fire kolli med hele veien fra SVG til LJU uten problem.

    På vei hjem i starten av August har vi 1 time layover, er litt spent på hvordan det går både med oss og bagasjen :p
     
    Last edited: 14. juli 2022
    Nordlands liker dette

Del denne siden