Flykaos i Europa 2022

Tråd i 'Nyheter' startet av tobeornot999, 27. mai 2022.

Tags:
  1. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Spørs det ettersom det henvises til baggage system malfunction. Mest spent på hvor mye passasjerer som blir stående igjen rundt på flyplasser i dag med koffertene sine.
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Sant det, men kan også bety tidligere malfunction som hentes inn, eller at selve reparasjon er usikker, og at de har en del slack etter de får fikset det så de får ordnet etterslepet.
     
  3. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    I mellomtiden fikk jeg svar fra både diamant mailen og Avinor. Diamant mailen kom bare med tyvärr-svada.

    Fra Avinor fikk jeg følgende:
    Med andre ord: Det går helt fint å ignorere et "Closed"-skilt og sperrebånd forran inngangen - bare å lese av billetten og gå inn.

    Jeg brukte også anledningen til å ytre min misnøye med "lure-fast-track'en" som dem opererer med store deler av dagen. Jeg tror nok ikke at det hjelper så mye, men når vi ikke klager på disse tilstander, hvem skal gjøre det ellers?
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Reiste fra AMS til OSL med KLM i går og var svært overrasket over hvor rolig det var i både innsjekk og sikkerhetskontrollen. Var nesten ingen i sikkerhetskontrollen og masse sluser åpne, så gikk rett gjennom. Mulig jeg hadde veldig flaks på tidspunktet jeg var der.
     
    saetershagen and Eddie47 like this.
  5. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    408
    Likes mottatt:
    2,921
    Bonuspoeng:
    93
    Potensielt kaos for de som skal fly med LH i morgen:

    https://www.lufthansa.com/xx/en/flight-information.html
     
    Are liker dette
  6. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har ankommet LHR T2 nylig med innsjekket bagasje? Fikk du bagasjen din, og i tilfelle hvor lenge måtte du vente?
     
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Ankom T2 for 1 uke siden, uten innsjekket bagasje, men observerte at de stod forlatte kofferter overalt rundt om bagasjebåndene (som ikke lenger gikk rundt).

    Tolket dette som at bagasjen hadde forsvunnet midlertidig, men såpass lenge at eierne hadde gått videre og meldt om forsvinningen antagelig.

    20220714_193924.jpg
     
    chipcampden and themichael like this.
  8. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp - utrolig dårlig merket. Står det "closed" på skiltet betyr det kun at selve fast-track slusen er stengt, men lyser det grønt i en av inngangene leder båndene deg inn foran køen til den vanlige slusa. Det stemmer greit med min erfaring på TRD det siste halvåret med et par flighter i uka. Det har forsåvidt hørt til sjeldenhetene at selve fast track slusa har vært åpen og bemannet, anslagsvis bare rundt 1/5 ganger.
     
    themichael liker dette
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde absolutt satt pris på om flere hadde klaget på dette - både til SAS og Avinor (sist nevnte er kanskje dem som egentlig er ansvarlig for det, men SAS kunne kanskje vært litt mer kravstor mtp. at dem betaler for "Fast Track"). Dem kunne godt ha dedikert Fast Track hele dagen. Det er for meg uholdbart at man går gjennom fast tracken, bare for å måte snikke seg inn i køen etterpå. Ubehagelig for alle (også for dem som ikke har fast track inkludert).
     
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Walk-through gjennom køen i CGN. Heldigvis er det fint vær ute:

     
  11. Stigoo

    Stigoo Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Flesland ved ankomst innland, torsdag 04.08.22
    Observerte og at det stod ein god del på utland.

    20220804_213625.jpg
     

    Attached Files:

    Flymunda liker dette
  12. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde og gleden av å teste transfer i Bergen.

    Tok 50 minutter fra vi landa til første koffert fra flyet kom opp på karusellen.

    Når last bag on belt kom, så var vi 20ish som stod igjen og måtte slukøra gå.

    Fikk sjekka videre inn de 2 kolli som kom på senere fly da vi ikke nådde opprinnelig flight videre.

    Siden vi hadde litt tid ba de meg gå ned og snakke med baggasjehandlinga «da det er så mye rart som skjer der nede».
    Var ingen fra SAS, men ble fulgt en runde med en trivelig widerøe dame som fortslte at det var ganske mye kaos…

    Og pluselig dukka de siste kolli opp, snurrende på en annen karusell, sammen med en del kofferter fra samme fly… ‍♂️

    Ja det hender visst i blant at de sender opp på annen karusell om det ikke er plass på den aktuelle…

    Så tydeligvis et tips å sjekke alle karusellene i Bergen

    Var forberedt at det kunne bli issues med kort transfer, men neste fly en god time senere var det ikke noe stress
     
  13. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte 50 minutter gjennom *A fast track på LHR i ettermiddag. Kun to sluser var åpne i security.
     
    themichael liker dette

Del denne siden