Flyrett - Dine rettigheter som flypassasjer

Tråd i 'Nyheter' startet av Misterix, 16. april 2017.

1. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kom over denne siden på forbrukerrådet:
    Link

Noen som har testet det før og vet om det faktisk stemmer?

2. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Jeg brukte den da jeg ble 24t forsinket fra HKG nå tidligere i år siden jeg var litt usikker på hva jeg hadde krav på. Det "kalkulatoren" kom opp med stemte veldig bra for min del.

Også ros til SAS som både var veldig kjappe med å behandle kravet mitt og godtok at jeg hadde måtte velge et relativt dyrt hotell. Pengene var på konto ei uke etter at jeg kom hjem.

Misterix liker dette
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer på en prikk. Utover hotell mat og transport kom det inn en sum som var nesten det dobbelte av prisen på min Eco billett da jeg ble forsinket 24 timer fra Narita i vinter. Tok under en uke å få svar på klagen som ble levert elektronisk.

4. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Snedig sak, takk!

5. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    Har brukt den en gang når SAS innstilte flyet mitt hjem fra København, var ganske sikkert på at jeg hadde rett på 250 euro, men tenkte det ikke skadet å sjekke med denne kalkulatoren, den kom fram med at jeg hadde rett på EU-erstatning og SAS sa seg helt enig når jeg sendte inn klage og henviste til EU-rettighetene. Pengene kom på konto i løpet av ett par dager (skal også nevnes at billettene til denne turen var ganske billige så 250 euro dekket både denne og den neste flyturen min, så gikk sånnsett i pluss på den innstillingen ;) )

Misterix liker dette

Del denne siden