Forslag til å slå ihjel en nattstopp CPH

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Listenger, 01. aug 2017.

1. Listenger

Listenger Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Hei alle sammen!

Har en jobbreise torsdag-fredag hvor turen går OSL-CPH-DUB på torsdag, og tilbake igjen fredag kveld DUB-CPH. Reiser med SK Plus hele veien, og dem har da valgt å booke meg til CPH sent, og videre til OSL lørdags morgen.
    Så spørsmålet er da, er det noe å gjøre på flyplassen midt på natten? Avslappningsrom eller lignende? Ser ut som loungnen er stengt nattestid. Eller om det er i det hele tatt verdt å betale (ja, dette går evnt av egen lomme) for Clarion for muligens 5-6timer?
    Har tenkt på tanken å høre om å bli med siste OSL-flight hvis jeg ikke ender opp med en 777 og en håndfull 330/40 på vei gjennom passkontrollen.

Ankomst CPH på tilbaketuren er 2235, siste til OSL er 2255.. Meget optimistisk, med innsjekket kolli, men erfaring tilsier at man lander 15ish min før rutetid og CPH har tidligere klart å transfere bag fra en SK til en annen på en annen flight jeg hadde tidligere med 20min connection (sent inn fly)

2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,987
    Bonuspoeng:
    293
    Må jo si det høres kjipt ut om arbeidsgiver forventer du skal sitte å vente på en flyplass hele natta.

Om du ikke velger hotell så er det noen OK massasjestoler inne på C området, egentlig kun for de som betaler massasje men kan jo hende det går uten.

Alternativt reise med toget inn til sentum og gjøre en helaften ut av det, 72dkk tur/retur.

Listenger liker dette
  3. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,884
    Bonuspoeng:
    183
    Der fins benkar på flyplassen som er greie om ein ynskjer å sove. Du kan sjå eksempel på ein slik benk litt nede i denne posten. Benken frå bilete fann eg på ein litt avsidesliggande gate, utan noko trafikk og med litt dempa belysning. Om det anbefalast? Tja.. Du får i alle fall anledning til å skaffe deg nokon timar søvn før loungen opnar, men det er inga hotellseng.

Listenger liker dette
  4. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville glemt hele 22.55, satt meg på banen inn til sentrum og sett på det hele som en mulighet :D Timene går fort i Nyhavn.

Listenger and Wiolenze like this.
  5. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    389
    Bonuspoeng:
    63
    Er du sikker på at din arbeidsgiver ikke dekker hotell?? Høres merkelig ut og totalt uakseptabelt i mine ører hvis de forlanger at du skal sitte oppe på flyplassen hele natta.

Nanping, OttoL and Stuttfeiten like this.
  6. Listenger

Listenger Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk et budsjett å reise på, noe jeg brukte på Plus istedenfor Go, og Radisson i Dublin istedenfor Ibis :oops:
    Også var det jeg som dreit meg ut med bestillinga da jeg ikke så to ganger over valgene mine :(

7. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Fylla i køben da.., 10 fisk for 100DKK.. og kvelden flyr!

C

8. Brunello

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Må vel være greit å komme svinsende inn på kontoret om morgenen, duftende av Elefantøl og fruentimmer? :D Myter må bygges og pleies. Om du ikke er gift, da. Da blir det seks timer på en skaisofa på Kastrup.

Baldrick and Nanping like this.
  9. Listenger

Listenger Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Singel som bare det :)
    Men å komme inn på kontoret på morrakvisten er meg uaktuelt, da det er lørdag når jeg lander i Norge :p

Brunello liker dette
  10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Endre flybilletten fra CPH til søndag og kos deg i København.

DanH, grisefod, Nanping and 9 others like this.
  11. Listenger

Listenger Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18

Ikke en dum ide du! Har jo tilgode å ha en sommerferie :p (Selv om den blir mer en weekendtur)

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Enhver fornuftig og rasjonell bonusfebersmittet person gjør dette.
    Jeg har f.eks. flydd OSL-IST-NAP-BRU-OSL med overnatting i IST og mange timer i BRU for gøy. De andre fløy med joggesko-comnection på FRA...

Eller LHR-GVA-OSL med LX C istedenfor direkte med SAS som de vantro gjorde.. :) og da med en natt i Frankrike på turen ;)

RoadKing and Listenger like this.
  13. Brunello

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, lukten av flyplass!!!

14. Listenger

Listenger Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18

Når det legges ut som dette her så glir tankene om å finne den mest vanskelige routingen man kan finne for å oppleve mest mulig iløpet av en weekend :D Går jo nok av fly fra DUB til syd-Europa..... :rolleyes:

Are liker dette
  15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Turkish, LOT og Brussels selger i alle fall enveisbilletter til ok priser.
    airBaltic også, dog ikke i Star.
    LOT går via Tallinn til Oslo, og Tallinn er en hyggelig og rimelig by :)

RoadKing liker dette
  16. Listenger

Listenger Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Sånn oppsumert og mental forberedelse for en av verdens kjipeste routinger hjem... Avsluttet møtet på en evig tidlig note, typ 5timer før estimert tid da irene har rød dag på mandag og ville utnytte sin langweekend.

Så for meg å surre i 5timer uten mål og mening i Dublin for så å dra på flyplassen og ta kveldsflyet til CPH og ta en allnighter der med påfølgende grytidlig avgang til Oslo lørdags morgen.

Men, sånn endte det ikke. En kompis ringte for å høre om jeg skulle være med på brettspillkveld med fri flyt av voksenbrus, så jeg endte med å ringe inn til SAS CC, kom igjennom etter 4min, hørte om det fantes noe alternativ ut fra DUB til OSL. Søte svenske jenta svarer lystrig at det var en direkte flight om ca to timer. Hørte om jeg kunne gjøre en sykt god byttedeal med å gi dem den kjipe routingen mot en direkteflight. Ho skulle se på det, nynna mens ho holdt på, og etter 1min så fikk jeg svar "vil du dra tidlig?"... Ja takk svarte jeg, og vipps så måtte jeg plutselig på flyplassen. All kudos til SAS CC! Jeg kommer da hjem 14t før planlagt tid, får tid til å drikke brus med vennegjengen, og atpåtil informerer ho svenske engelen med at jeg får et større kontantbeløp tilbakeført. Vinn vinn supervinn!

Poker anyone?

Eddie47, DanH, Upsaker and 10 others like this.
  17. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Det er noget svenske piger kan... Du snakker lidt med dem, de gør glad og vips står du med en masse penge... eller... :oops:

Del denne siden