Forsvunnet bagasje fra booking

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kenny, 06. aug 2022.

1. kenny

kenny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Endret en flight jeg har i morgen BGO-OSL til annet tidspunkt. Noen som har opplevd at bagasje forsvinner fra bookingen etter endring? App angir kun bag under sete, nett angir ingenting.. C70C22C4-DAD9-4DFC-AC14-2BF83E553830.jpeg

16EB600E-3170-421A-9726-F80912A597B4.jpeg

2. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,006
    Bonuspoeng:
    93
    SAS IT på sitt beste.
    Er EBG og fikk opp det samme til tross for bookingklasse biz.
    Var ikke noe problem å sjekke inn bagasje.
    Spurte ikke hvorfor, men regner med jeg hadde fått sjekket inn 3-4 om jeg hadde hatt behov.

3. kenny

kenny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Regnet med noe sånt ja. Jeg hadde bagasje som vanlig før endring. Bagasje viser også på neste leg, OSL-BCN.

4. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,006
    Bonuspoeng:
    93
    Krysser fingrene for at det er en like enkel forklaring for deg
    Dette fra en kommende booking jeg har:
    ECAD0EA9-6E70-475C-B1D9-18B85D159FBE.jpeg

5. kenny

kenny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Finner det vel ut i morgen dersom jeg ikke får skrevet ut tag fra automaten…

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Når det gjelder andre selskap enn SAS er dette langt fra å stole på.
    Virker som det gikk helt bananas når de innførte disse light-ratene.

Jeg har hatt flere reiser i business med "kun bagasje under sete".
    Selv om det står noe annet på billetten, så ta info i appen med en solid klype salt, og deretter tilsett sunn fornuft.. og kanskje litt mer salt :D

tobeornot999, Wiolenze and kenny like this.
  7. Rohass

Rohass Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en full t/r business booking med SAS & Avianca fra Norge til Colombia i August. Er også SAS Diamant.

Må innrømme at jeg ikke sjekket bagasje detaljer særlig nøye før avreisen siden dette vanligvis er til gangs inkludert på alle måter i en slik situasjon.

Jeg kunne heller ikke sjekke inn på forhånd, men måtte gjøre dette på flyplassen, så jeg møtte opp veldig tidlig.

Men så ved innsjekk fikk jeg beskjed om at min billett ikke hadde bagasje inkludert.
    Dette utløste så litt stress & diskusjon siden klokka gikk.

Innsjekk representanten som argumenterte med 23 års erfaring fra jobben bestemte veldig enkelt at hverken business billett eller diamant status hadde noen innvirkning på det faktum at hennes pc sa ingen bagasje inkludert.
    Alle argumenter ble knallhardt avslått & 1.800 kr måtte betales før avreise. & igjen på retur om jeg ville sjekke inn koffert

En tlf. til SAS & 35 minutter på hold løste heldigvis saken 3 minutter før innsjekk fristen gikk ut, og feilen ble korrigert i systemet.

Nå var du jammen heldig var kommentaren fra kundeservice på innsjekk som åpenlyst slukøret måtte skrive ut en bagasje tag.

Bagasjen så jeg forresten ikke igjen før etter 19 dager & en uke etter hjemkomst så ville vel egentlig vært bedre tjent med å sette den igjen hjemme uansett

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Javisst, du var heldig som klarte å få det du skulle hatt.
    Snakk om en smålig kommentar, istedenfor å beklage på vegne av systemet og selskapet....

9. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg opplevde samme holdning for et par år siden på OSL ved innsjekking til HAM, om at jeg var heldig som fikk en av de fordelene jeg faktisk har krav på som EBD. Det gjaldt også innsjekket bagasje.

På den middelaldrende damens kommentar svarte jeg ganske spydig og sikkert litt høyere enn nødvendig at hun med en slik holdning burde vurdere en annen jobb, og at det kun var takket være de som faktisk valgte å fly med SAS at hun faktisk hadde en jobb å gå til.

Hun fikk et ganske stramt drag om munnen og det virket som at hun hadde veldig lyst til å svare, men hun holdt klokelig kjeft. Jeg nevnte hendelsen for damene i loungen og de var ganske sikre på hvem det var snakk om. :)

10. Rohass

Rohass Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Var litt anstrengt stemning og litt irritasjon idet jeg etter tlf til SAS ba de sjekke systemet igjen... Noe hun egentlig ikke ville gjøre ( siden hun jo litt høylytt sa hun var ferdig med saken & nå syntes jeg bare var vanskelig) Men vipps så sa systemet at bagasje var ok.. Må nevnes at dette ikke var SAS sitt eget service mannskap da.

Are liker dette

Del denne siden