Fredagen er kommet og undertegnede skal kose puta litt. Før det blir diesel drevet transport og familiehygge ut av den store byen. Finner 2 flights på SAS sitt *A søk som awardfares ikke finner. Hvorfor det? Hadde passet meg fint. Det kunne gitt meg mer tid både i Addis og Delhi. Og hvem vil ikke det? Uansett. Det er vel reisedag? Hvor er du på vei?
Morn fra sikkerhetssjekkkø på TRD. Reiser som statusløs og må si at jeg foretrekker fasttrack, selv om det bare er 14 minutter kø og jeg har god tid. En i reisefølget måtte snu og dra hjem for å hente passet, så dette er en god start på turen. Har ordnet med transfer med limo, vi er tross alt 14 stykk på tur. gleder meg til turen Ha en flott fredag!
God morgen fra den kommunale badekarskanten. Overgangen fra hotellets ditto var stor. Åtte dager all-inclusive viste seg å ikke være formbyggende. Reisen i dag går med rute XC40 på RV40. Kroppsarbeid venter. God helg!
Ulike point of sales? Awardfares bruker vel flysas.com / UK som backend, noe som ofte, men ikke alltid, har bedre tilgjengelighet enn de skandinaviske sidene.
God morgen fra Stavanger Her inntas dagens første kaffe og på TV’n ruller nyheter fra NRK. Dagens planer er noe ambisiøse, ikke for at det er så mye å gjøre, mest fordi jeg er lat. Da det ventes besøk fra Oslo i helgen skal det handles litt, så blir det indretjeneste med støvsuging og vask, og klær skal strykes. Så her har en litt å henge fingrene i. Ha en knakende god fredag
God morgen fra Norefjell Ski&Spa. Seterlivet og fjelluft er fantastisk. I dag skal vi til Madonnastien opp til den store Madonna statuen. Ha en strålende GBIT torsdag alle bonusnisser
God morgen! Trolla er levert i barnehagen og nå venter jeg bare på at klovnen skal fremlegge statsbudsjettet som sikkert gjør enda vanskeligere å bruke penger på reiser neste år. I dag blir en transportfri dag, ingen kjøretøy eller fartøy skal brukes på noen som helst måte .
God ettermiddag fra LH719 et sted over Kina. Godt ivaretatt på rad 1, selv om vi hadde sett frem til å ha minikabinen for oss selv. Unnskyldningen for tildeling av nye seter i gate var at alle setene våre var ødelagt, men ikke uventet er de tatt i bruk av crew her oppe i marsjhøyde. Har ikke Lufthansa crewrest-moduler på A350? Ellers noe vemodig i lys av ukens nyheter. Siste Asiatur med Star Gold i bagasjen?
God morgen fra kontoret i Sandefjord! Ingenting spennende som skjer på jobb idag, men i helgen er endelig F1 tilbake. Kona og eldstemann er borte så da blir det mye F1 og fotball på yngstemann og meg i helgen =) Ha en flott fredag!
Vet ikke. Men point of sales vil alltid være Sverige når vi ringer inn? Eller kan eventuelt agent justere dette?
Agent kan justere om du ønsker, det er default til landet agenten er. NOK/SEK/DKK/EUR, betalt i EUR ved engelsktalende agent på kveldstid. Men spørs om alle agenter kan kunsten og justere point of sales.
God morgen fra kontoret her på Skjervøy. Hadde planer å skifte fra sommerdekk til vinterdekk igår, men jeg manglet hjulvinne til å skru dekke av. Så da blir det enten å kjøpe idag eller satse på at det går fint inn til Tromsø denne helgen og håpe noen som bor der har. Eller jobber jeg litt med speidergruppe på Bardufoss. Har bestil fly til Oslo neste helg, blir SAS ned og Norwegian tilbake også bør det kanskje tenkes på å fly ned til Sandefjord i slutten av måneden for å være med på min bestemors 70 årsdag Det var alt for idag så ønsker jeg alle her en flott fradag
God morgen! Har fått unna litt forefallende allerede, så nå er det på tide med kaffekopp nr to for dagen. Etter lunsj bærer det av gårde mot hovedstaden, før toget skal frakte oss til OSL. Tromsø og Smak venter på oss! (Og snø/sludd/regn, i følge Yr..) Har bedt om å få oppgradering på The Edge, da det ikke har dukket opp noe i appen. De skulle "se hva de kunne få til". Så nå er jeg spent. Må kanskje se om jeg finner noen billetter jeg kan bruke opp noen poeng på også? Ha en finfin fredag!
God fredag! Lettet fra Haneda 0500 norsk tid Torsdag og landet på puta 0300 i natt - kontoret nå kl 0830. Skulle tro reiselysten var mettet for en stund, men her sitter jeg allerede med flere faner med awardhacks/star oppe.
God morgen ifra loungen i Delhi. Måtte sitte 3t i immigration for å få Asiana til å trykke billett videre. Heldigvis var flyet 4t forsinket fra WAW, ellers hadde vi blitt sittende 7t her. Sitter nå i påvente av at flyet til Seoul skal ta oss videre til høstferiedestinasjonen 2023, akkurat som det var i 2022.
Denne gangen viste det seg at når en søkte hele strekket med 2 flights fant agenten flightene. Mens når han søkte flight for flight, som jeg automatisk ber om. Fant han dem ikke. Uansett, er det nå mulig at det blir Air China også oppe i det hele.
God morgen fra hjemmekontoret! Her sitter man og trykker refresh på AmEx-appen med jevne og hyppige mellomrom. Gjorde en betaling i går som skulle få meg over CT-grensen, men den har fremdeles ikke dukket opp (hverken betalingen eller CT'en). Skulle så gjerne få benyttet (den siste?) CT-muligheten, mens det fremdeles finnes tilgjengelige *A-billetter... Ha en fredag fri for frustrasjoner!
God formiddag fra Porsgrunn. Bremsekaliper på arbeidsbilen låste seg da jeg var i rushtrafikken i går. Røyken stod ut av hjulbrønnen på høyre foran.. ikke gøy. Vært nede hos Ali på hjørnet. Han kunne fikse, og legge om til vinterdekk i samme slengen. Og for 1/3 pris av merkeverksted. Ellers har jeg "fanget" sjømat hos Meny. Og to flasker champis ligger klare i kjøleskapet. 48 dager til Maldivene. Var et lite sekund redd for at turen gikk i dass, etter Anko`s stunt med alliansebytte. Ha en røykfri dag