Fredag med kaldstart

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Berlioz, 12. febr 2021.

1. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.
    Vi stiller med 17 blå. Fjernstyringen sier 24 ditto på hytta. Selvfølgelig drar vi dit.
    Ha en frisk, og frisk, fredag!

Calling, Avixlo, Wiolenze and 13 others like this.
  2. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontor i Trondheim Town. Byen frister med temperaturer ned mot det absolutte nullpunkt her også, så da er det like greit å holde seg hjemme mens man drømmer bedre tider, varmere klima og lavere smittetall.

Ønsker alle en fin fredag og en velsignet helg når den tid kommer.

Avixlo, Arvid1410, RoadKing and 9 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra sentrale Viken.
    Her er det 3 pax i en maskin som har plass til 50. Jeg har bulkhead sete, 1A. Ledig ved siden av meg, kanskje det er en EBD perk?

Setet kan friste med 27 tommers skjerm, men IFE er litt lite spennende. Setet er ikke lie flat, men mer rett opp og ned. Kan derimot snurres på, det er jo litt gøy.

Dårlig med servering, jeg må selv gå og hente kaffe/varm sjokolade på en automat. Må ha med egen kopp, til og med. Et fruktfat er satt ut ved galley. Lunsj serveres i underetasjen(!).

Siden det er fredag i dag, så er ankomst beregnet til å være kl 14, mot vanlig tid kl 16. Alle vil hjem til helgen!

Nyt fredagen, folkens!

Insomnia4u, kjeeli, Calling and 16 others like this.
  4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    "Bare" 11 kalde her på Grorud. Jeg mener å huske at det sto i en eller annen nettavis for noen dager siden at det skulle bli mildere, men makan til bløff er det sjelden man ser.

I går kom kansellering fra Norwegian for utreisen til Budapest i påsken, men hjemreisen står fremdeles. Hva skal jeg med den når jeg ikke kommer meg dit? Ikke at jeg vil dit nå heller, de har et smittenivå på 1.400 - 1.900 pr dag for tiden, og trenden er stigende.

Så da er det faktisk ikke noen planlagt reise utenfor landets grenser før Hamburg i slutten av mai.

Dere må få dette under kontroll, jeg akter ikke å droppe turen til Trondheim i mars. Så dette må du fikse Martin. :D

Calling, Avixlo, lMartin and 11 others like this.
  5. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,502
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Grenland. Svinekaldt med tosifra blå. Har tatt avspasering i dag, for å være hjemme og fyre. Fått straffa SAS mc litt. Kjøpt gavekort hos Choice med 20% avslag. Skal betale for 5 års serviceavtale hos BMW. Poltur venter + en tur på Storcash for å hamstre biff,kylling og glasscola (zero). Tar en full shine i heimen, med støvsuging og vasking. Og svipper innom Mestergrønn som ligger vegg i vegg med polet. Greit å score noen poeng som ikke er EB poeng også:D
    God helg til alle.

Avixlo, Emma, Arvid1410 and 10 others like this.
  6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,517
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et varmt hjemmekontor der utetemperaturen får være irrelevant.
    Med alle skrekkeksempler på strømprisene er jeg enda mere glad for å ha bundet på lokkeprisen 4,9 øre. Må bare være veldig påpasselig når bindetiden er over, for da regner jeg med at de ønsker å ta igjen tapet og automatisk flytte meg til spotpris med 5kr påslag eller noe :p

Ellers har vi nå bestemt oss for å bare holde oss i ro hjemme denne helgen, planen var Bergen (Mordor 2), evt Molde (med mål barbesøk, men man kan jo ikke benytte seg av en bar som før med de nye skjenkereglene med spiseplikt) eller som alternativ rett og slett Trondheim (som nå er blitt Mordor 3).
    Nei, det blir en god biff, polvarer og sofa på oss.
    Gleder meg til at ikke bare verden åpner seg opp igjen, men først nærområdet og resten av Norge...

Ha en flott helg!

Avixlo, Arvid1410, RoadKing and 9 others like this.
  7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,616
    Bonuspoeng:
    183
    God Fredag fra Skien.

Doble MC poeng benyttes til å handle morsdag og valentinesgaver, fornøyde kvinnfolk og poeng til meg er win win.

Forøvrig er dette en merkedag for min del - 1 år siden jeg sist satt på ett fly ut fra OSL/CPH/Europa

Dette skulle bli første turen med A350, destinasjon ORD, dessverre ble gleden kortvarig og bildene under var stort sett det eneste jeg rakk og knipse, etter et par mislykkede forsøk på å starte opp kjærra ble det konstatert motorfeil, og vi ble flyttet over til en A330.
    Rimelig nedtur når familien på 4 hadde mini kabin for seg selv.

Ankom ORD litt over 3 timer forsinket og klagde min nød til SAS, endte med 4x3 000kr i kompensasjon, det gjorde feriebudsjettet litt romsligere om ikke annet

20200212_152735.jpg
    20200212_155425.jpg

Last edited: 12. febr 2021
    Insomnia4u, kjeeli, Avixlo and 13 others like this.
  8. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    Kalde dager her , men det ser ut til at det går nedover :)
    Hyggelig å se en hilsen fra @lMartin igjen......det var "ett tag sen".....
    Idag er planen følgende etter jobb( dessverre seinvakt men...) : spise middag,hvile 30-45 minutter, åpne en flaske som sprudler,gå ned i kjelleren å montere frittstående hjørnehyller mens jeg drikker fra nevnte flaske som sprudler, opp i stua for å se Mesternes Mester med kidsa for deretter å gå ned i kjelleren igjen ( enten med samme flaske, eller evt en ny :D:D ) .

Ha en flyktig fredag :):):p:p:D:D

Avixlo, MadsVaHa, Arvid1410 and 8 others like this.
  9. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag frå kulden i Sunnfjord. Her skal det handlast inn ny bilstol til eldstemann på dagen for doble poeng, samt bursdagsgåve til moderen. Tradisjonen tru er innkjøpet utsett so lenge at det ikkje let seg gjere å kjøpe på ViaTrumf. Berre vel 5 månadar att til vi skal ut og fly på sommarferie.

LN-FHU, Avixlo, Arvid1410 and 5 others like this.
  10. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Romsdalen

Etter en dag med arvingen hjemme med feber (bare litt, så hun ikke kunne i barnehage, men 110% energinivå), så er hverdagen normal igjen. Arving levert til karneval i barnehagen og far med kaffekopp foran skjermen.
    Mor i huset vasker hus og håper at far drar på med morsdag/valentinesgave :D Har vel fått med seg at det er doble poeng og at kjøpelysten er stor.

Ønsker alle en strålende fredag og håp om tidlig helg :)

LN-FHU, Avixlo, holmen and 5 others like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Til Trondheim eller Bergen?

12. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Satsar på at @drsyk ordnar meg vaksine so det vert utanlandstur ;)

LN-FHU and Arvid1410 like this.
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag, her er det i dag litt skyer og som vanlig har temperaturen steget kraftig når solen har begynt å få tak. Varsel om varmere tider, det ser man også på langtidsvarselet :)
    Kvelden er sikret med overnattingsbesøk av barnebarn. Børning står på timeplanen, så får vi se om det slår an.

kjeeli, LN-FHU, Avixlo and 5 others like this.
  14. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,130
    Bonuspoeng:
    93
    God lunsj fra hjemmekontoret! Tjuvstarter helgen med litt utlegg på SAS MC. Det som er så fint med å alltid utsette ting er at man kan vente med å handle inn møbler til det er poengkampanje. Må jo bygge opp en liten beholdning så man får brukt opp CT før den går ut...

RoadKing, LN-FHU, Avixlo and 5 others like this.
  15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Oslobyen. Litt mindre vinterkulde i dag, ser det ut til.

Flybussen har stengt ned alle busslinjer. De har hittil ikke ville refundere kjøpte billetter i app som straks går ut på dato.

men med ny e-post kom nytt svar. 1 års forlengelse, gir muligens muligheter for bruk :)

RoadKing, LN-FHU, Avixlo and 4 others like this.
  16. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Jessheim!

Akkurat ferdig med lunsjen og koser meg med en kopp kaffe. Begynner å bli litt småstressa med tanke på en CT som helst skal brukes til en bestilling før 28.02, men klarer liksom ikke å motivere meg for å lete etter reiser som sannsynligvis ikke blir noe av :eek:. Det er i alle fall ikke mer motiverende når man leser om utfordringene på CT telefonen for tiden...

Doble poeng på SAS MC i helga ser jeg ja. Meldte meg på kampanjen, men merker at SAS MC er blitt kort #3 ettersom jeg anser at det er viktigere å få omsetning på Amex og SAGA MC. Ikke har jeg noen spesielt å bruke penger på akkurat nå heller, et par blomsterkvaster til morsdag og Valentines blir liksom ikke noe fres av.

Jaja, kveldens planer inkluderer å se et opptak av gårsdagens digitale vinkurs på DN, så da har man i alle fall mye godt i glasset å se frem til :)

Ha en strålende en!

kjeeli, RoadKing, LN-FHU and 4 others like this.
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,721
    Bonuspoeng:
    293
    God fredag fra hjemmekontoret i Oslo. I natt drømte jeg at jeg var ute på langtur med fly. Det er vel et tegn på stort savn tenker jeg. Faktisk så var det på et tidspunkt sånn at business (eller var det first?)-kabinen ombord så ut som en restaurant.. Fullt av runde bord med duk og greier. Så tydeligvis er det så lenge siden sist at jeg har glemt hvordan fly fungerer... Kan vi få vaksinert verden snart?

Akkurat nå sitter jeg og vurderer hvor lenge til jeg må jobbe før jeg kan ta noen timer med avspasering. God helg alle sammen!

18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    «Utekontoret» på solkysten ..
    0BD38E79-5FEB-47D4-AB1F-C75145F28290.jpeg

19. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Havstrilelandet (for anledningen i strålende vintervær.
    Har kommet meg vel i hus, og holder varmen med å se på siste strømregning.:mad::(
    Skal kikke litt nærmere på "strømportalen" og se om Fjordkrafts trumf-avtale overlever helga.
    Teamsmøte til kl 14, og så blir det litt raskt husarbeid før man benker seg foran TV og skiskytingen.
    Senere i kveld blir det feiring av junior . IMG_20210212_112509_resized_20210212_112543681.jpg

kjeeli, RoadKing, LN-FHU and 6 others like this.
  20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Filmen eller live action? :cool:

Del denne siden