Fredag og valgets kvaler

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 08. juli 2022.

1. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,744
    Bonuspoeng:
    113
    Idag står valget mellom badebassenget (men det er overskyet og fare for regn), akvarium (men det er 1.5-2 timer reiser hver vei) eller zoo (kanskje litt varmt?). Som dere ser et skikkelig luksusproblem.

I går ble det familiemiddag oppi det nest høyeste fjellet i Seoul. En skikkelig tradisjonell restaurant med kun én rett på menyen.

IMG20220702112844.jpg

IMG20220702112751.jpg

IMG20220702112736.jpg

Slike krukker ble brukt i gamle dager til å oppbevare mat i.
    IMG20220702112831.jpg
    IMG20220702113416.jpg IMG20220702113032.jpg IMG20220702113633.jpg

Last edited: 08. juli 2022
    paron, Flymunda, The_Dude and 23 others like this.
  2. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,744
    Bonuspoeng:
    113
  3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Balcova Termal Otel, like utenfor Izmir.

Enkelt og greit å komme seg hit, med direktefly fra OSL. Har akkurat sjekket inn og nå bli det et par timer på øret før frokost med mine foreldre, som har vært her i nesten 2 uker nå.

Ha en finfin dag!

Last edited: 08. juli 2022
    Flymunda, Calling, kjeeli and 15 others like this.
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,555
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret.
    Her var det ikke mange, la oss sette på kaffekannen!
    En uke til på jobb, så blir det del to av ferien. Blir det nc mon tro?

Ha en strålende fredag og god helg alle bonusnisser :)

Flymunda, Calling, kjeeli and 13 others like this.
  5. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,744
    Bonuspoeng:
    113
    Da ble det svømmebasseng, men for en skuffende opplevelse. Over 700kr for inngang og en Cabana med 3 solstoler og da fikk vi 40% rabatt på inngang fordi vi bor i leilighetskomplekset.

Og så har de en rar regel om at man må kjøpe inngang i en av to batcher, kl.10-15 eller 16-21. Ønsker man å være hele dagen må man betale for begge og gå ut en time mellom 15-16, altså over kr.1400 for oss tre :eek:

Vi kom kl.12:45, men guttungen ville bade så måtte pent punge ut, men hele dagen var uaktuelt :confused:

IMG20220708140443.jpg IMG20220708140449.jpg

Flymunda, Calling, kjeeli and 12 others like this.
  6. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra terrassen. Kaffe i hånden og noen infrarøde stråler, enkle valg en rolig morgenstund. Barnebarnet har pad-time, og det har vel vi også.

Og streiken? Så lenge partene bruker tiden på å fortelle media hvor håpløse de andre er kan det vel ikke bli noen løsning?

Ha en fin dag, og tal vel om alle!

Flymunda, Calling, kjeeli and 14 others like this.
  7. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    God fredag :)

litt kaffi må til, deretter skal det pakkes for 4 :eek:
    Muligens en må rydde huset og, så ikkje kattepasser naboen trur vi har små unger boende :rolleyes:

87256068-F2EF-4DCD-A1FD-9534D5FBBCBE.jpeg
    Hvor mange kan en gjeste med seg inn på Bergen Lounge ? :p

Flymunda, Calling, kjeeli and 15 others like this.
  8. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

T-0 avreise sommerbyen Risør.

Tar en husvask og litt finpakking, mens fruen blir ferdig med siste halve jobbdag.

Vellykket tur til EU og Systembolaget i går. Det andre Bolaget kan kysse seg..

Fikk hanka inn de siste fem flaskene Lanson Brut Black Label de hadde på ferja, "Supertilbud" og Colorclub rabatt gjorde at de endte på ca 250,- pr flaske.

Fikk nappa en stor Moet fra systemet også, den har ligget i kjøleskapet i garasjen på kjøl, og skal poppes straks vi er etablert i leiligheten.

Ha en boblende helg

mo.jpg

Flymunda, Calling, kjeeli and 14 others like this.
  9. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra FCT. Sov meg gjennom hele turen fra Kasakstan så da var det greit å komme seg hit for en frokost;

image.jpg

God helg folkens

Flymunda, Calling, The_Dude and 18 others like this.
  10. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,667
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Sala VIP på Malaga flyplass. Smertefri innsjekking på TP1133 til LIS og videre med TP764 til OSL. Security var svært godt bemannet, spaserte inn og ble førstemann i min sluse. Ingen antydning til kø - og jeg hadde tatt høyde for at det kunne være mye av det.
    Vel gjennom security tenkte jeg at det kunne bli lenge å spasere rundt i terminalen mens jeg ventet på boarding. Ingen Star Alliance lounge her, kun Brussels Airlines med contract lounge. Hentet opp Loungekey, og fant ut at Sala VIP ligger inne med adgang. Første gang jeg bruker denne, kjekt å få utnyttet en (for meg) ubrukt fordel med Saga.

Ha en fortreffelig dag ved bassenget, i luften eller avslutning på arbeidsuken!

Flymunda, Calling, The_Dude and 14 others like this.
  11. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    Endelig fredag og siste arbeidsdag før sommeren her i Oslo!

80 kilo bagasje samt litt håndbagasje pakket i går, kun en eller to kofferter til så er vi i mål for sommerens flytting! I kveld bærer det opp til OSL og natt på Radisson BLU før KLM skal ta oss ut i verden i morgen

geddi, Berlioz, Flymunda and 14 others like this.
  12. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra CPH, nettopp ankommet med DY. Var egentlig booket på SK, men det var jo kansellert, så de som booket, booket meg over her, ingen status, ingen FT ingen lounge og det blir en del timer her ila dagen da jeg er her kun for et møte utenfor byen.

Forøvrig, bedre vær i gamlelandet enn i kongens by.

Berlioz, Flymunda, Wiolenze and 14 others like this.
  13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,518
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Nederland!

i dag går turen til Venlo, et sted jeg ikke aner hva det har å tilby på tross av at jeg vokste opp maks 40km derfra. Det er en liten by sør-øst i NL, veldig nær grensen til Tyskland.
    Grunnen er rett og slett at det et kundesenter der som nå kan utlevere jakka til kjæresten som hadde glemt den igjen på et tog. Jakken er funnet (veldig bra lost & found system har de hos Arriva!j og kan hentes. Så da blir det en liten utflukt i tillegg for å finne ut mer om stedet.

Ha en flott dag!

Berlioz, Flymunda, Calling and 13 others like this.
  14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,147
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kaffe og veranda. Her helt uten infrarøde stråler annet en litt morgensol.

Litt mer jobb i dag før helgen skal bringe en del av et flyttelass til Innlandet.

Men mye viktigere og litt mer personlig. I kveld har jeg tenkt til å ta tilbake byen. Ut og få en dårlig øl på London. Ikke fordi jeg vil, men fordi det er viktig, for meg.

EndreD, Flymunda, Calling and 9 others like this.
  15. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Sunnfjord. Heime med ein sjuk fireåring i dag. I går såg eg litt rundt på jobben sitt interne internett og der stod det jammen at eg får @oleredv som kollega i oktober. Det vert stas. Då vert det mykje bonusprat rundt kaffimaskina. Lurer på om vi kan få kantina til å opne for betaling med AmEx.

Berlioz, Flymunda, Calling and 9 others like this.
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra hjemmekontoret.
    Tror jeg snart har ryddet unna siste rest av ting som MÅTTE gjøres før sommerferien starter. Krysser fingrene for at det ikke kommer inn noe mer..

Sommerferien starter om 4 timer, kanskje før. :cool:

EndreD, Berlioz, Flymunda and 6 others like this.
  17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!
    Her har eksforloveden våkna opp med feber og 2 streker under svaret. Vel, da er det bare meg igjen i familien… Litt forefallende arbeid i hjemmet før helgejobben truer. Kanskje det blir litt planlegging av Miami, Key West og Orlando i høstferien? Har ennå håp om at EB vil sende oss over dammen…

EndreD, Berlioz, Flymunda and 8 others like this.
  18. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,841
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag frå eit kontor i Sunnfjord. Som @Sunnfjordingen seier så blir det jobbskifte til hausten, blir trivelig å få ein skikkelig bonusnisse som kollega!

Nest siste veke på jobb før ferie er snart unnagjort. Reisemssig er det lite som er flyrelatert før i august, men då skal det takast igjen til gangs. Håpar vi har eit fungerande bolag å støtte oss på då!

EndreD, Berlioz, Flymunda and 6 others like this.
  19. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,004
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag fra SAS-loungen på Gardermoen. Flyet mitt fra Oslo til Kristiansand ble kansellert, men jeg fikk heldigvis lov til å komme inn i loungen selv om jeg har booket meg om til Norwegian. Godt å få slappet litt av etter en lang hjemreise fra Tel Aviv med mellomlanding i Athen. Snart hjemme, 24 timer etter at jeg dro til flyplassen i Israel.

EndreD, Berlioz, Flymunda and 8 others like this.
  20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra kontoret i Sandefjord!
    Siste dag før ferien starter. Men om det blir Kreta eller ikke på mandag, ja det er uvisst. Kjenner jeg blir litt forbanna av å ikke kunne glede meg til ferietur :mad:
    Har fulgt med på alternative flyvninger, men de blir færre og færre. Ser ut som vi iallfall mister en av ti dager. Og ikke kan jeg gjøre noe før SAS høyst sannsynlig kansellerer på søndag morgen. Ikke annet enn å sitte klar på telefon fra kl. 08 ..

Ja, ja. Ha en flott fredag eller dere som kommer dere i luften =)

EndreD, Flymunda, Calling and 4 others like this.

Del denne siden