Freddie Awards 2014

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av tommy777, 23. april 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Folkens,

    Årets Freddie Awards avholdes 24. april. Freddies er loyailtetsprogrammenes Oscars, har eksistert i 26 år og drives av Randy Petersen og undertegnede.

    Over 4 millioner frekvente reisende stemte i årets Freddies.

    Hvem tror DU vil vinne i år og hvorfor?

    Her er fjorårets vinnere

    Americas
    Airline
    Best Customer ServiceSouthwest Airlines – Rapid Rewards
    Best Earning PromotionAmerican Airlines – AAdvantage
    Best Elite LevelAmerican Airlines – AAdvantage
    Best Redemption Ability AviancaTACA LifeMiles
    Program of the YearAmerican Airlines – AAdvantage

    Hotel
    Best Customer ServiceMarriott Hotels – Marriott Rewards
    Best Earning PromotionMarriott Hotels – Marriott Rewards
    Best Elite LevelHyatt – Gold Passport
    Best Redemption AbilityMarriott Hotels – Marriott Rewards
    Program of the YearMarriott Hotels – Marriott Rewards

    Best Affinity Credit Card Southwest Airlines – Rapid Rewards

    Europa

    Airline
    Best Customer ServiceSAS – EuroBonus
    Best Earning PromotionAir France/KLM – Flying Blue
    Best Elite LevelAir France/KLM – Flying Blue
    Best Redemption AbilityAir France/KLM – Flying Blue
    Program of the YearAir France/KLM – Flying Blue

    Hotel
    Best Customer ServiceIHG Priority Club Rewards
    Best Earning PromotionLe Club Accorhotels
    Best Elite Level Starwood – Starwood Preferred Guest
    Best Redemption Ability Starwood – Starwood Preferred Guest
    Program of the YearLe Club Accorhotels

    Best Affinity Credit CardFlying Blue American Express

    Asia/Midt;sten

    Airline
    Best Customer ServiceEmirates – Skywards
    Best Earning PromotionJet Airways – Jet Privilege
    Best Elite LevelVirgin Australia Velocity
    Best Redemption AbilityVirgin Australia Velocity
    Program of the YearVirgin Australia Velocity

    Hotel
    Best Customer Service Hyatt – Gold Passport
    Best Earning PromotionTaj Hotels & Resorts Innercircle
    Best Elite LevelHyatt – Gold Passport
    Best Redemption Ability Hyatt – Gold Passport
    Program of the Year IHG Priority Club Rewards

    Best Affinity Credit CardJetPrivilege HDFC Bank Credit Card

     
    jefi99 liker dette
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Freddie? Burde vel het "Tommy & Randy Awards" vel? :eek::cool::confused::rolleyes:o_O:D:p:D:p
     
    jefi99 liker dette
  3. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Liker navnet Freddie veldig godt...for det viser vel til den historiske Sir Freddie Laker?
     
    tommy777 liker dette
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt. Freddie Laker var en meget god venn av Randy. Å kalle den Randy Awards, er rimelig awkward.. "I won a Randy" vil være rimelig pinlig i UK
     
    milehigh, SASDC8 and GinTonic like this.
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hvem fortjener å vinne etter min mening og hvorfor, kun Americas siden det er der jeg bor. Husk at dette er for lojalitetsprogrammene og for der som skjedde i 2013

    Americas
    Airline
    Best Customer ServiceUnited Mileage Plus. Du kan gjøre alt på web og de har i motsetning til AAdvantage en waiver på ALLE gebyrer på det som må ordnes via telefon for top tier.
    Best Earning PromotionAmerican Airlines – AAdvantage Elite Rewards. Masse gode thresholds for ekstra upgrades, miles, status for gifting med mer.
    Best Elite LevelAmerican Airlines – AAdvantage. Fortsatt solide og tilbyr mest og beste ting for sine eliter. United har begynt å catche opp etter fiaskomergeren.
    Best Redemption Ability United Mileage Plus. Best tilgjengelighet på en haug Star Alliance partnere.
    Program of the YearAmerican Airlines – AAdvantage. Totalt sett best. Kanskje siste året siden mergeren kan bli veldig stygg. Vi får se.

    Hotel
    Best Customer ServiceSPG. Mest automatisering via web, hos Hyatt må du fortsatt ringe for masse ting. Kapable Platinum agenter og Ambassadors.
    Best Earning PromotionMarriott Hotels – Marriott Rewards Megabonus. Bo to netter, få en gratis. Hadde 3 promo som denne i fjor pluss en for RC, så 8 ekstra gratisnetter. Soleklart best verdi.
    Best Elite LevelSPG Platinum. Kongen på haugen for de som setter pris på oppgraderinger.
    Best Redemption AbilityHyatt GP og SPG er omtrent like. SPG vinner pga bedre hoteller og at de var først med no blackouts.
    Program of the YearSPG. Totalt sett det beste programmet for de som ønsker oppgraderinger, de beste eiendommene istedetfor gratis frokost...

    Best Affinity Credit Card Chase Sapphire Preferred.
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Randy Awards: For beste hønsehus :D:p:cool:

    Kunne blitt et flott forretningskonsept det, Tommy!! :)
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  8. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Tommy: Dere har ikke vurdert å heller ha en jury for disse prisene, også kun ha en pris der alle kan stemme? For sånn som det er nå så har deltakene selskaper stor fordel av stor medlemmsamasse som stemmer på sitt eget program.
     
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er ganske ubegripelig for meg at Flying Blue vinner prisen for beste bonusprogram i Europa. I mine øyne havner de ganske så langt nede i bunnen av lista.
    At SAS vinner prisen for Best Customer Service er vel nesten for en vits å regne? Er dette belønningen for å innføre BOB på alle ruter??

    Så jeg må si meg helt enig med Dash om at en kvalifisert jury hadde gjort jobben med å finne de rette vinnerene på en bedre måte, for folks lojalitet til sitt eget selskap skinner gjennom og deres kunnskap om andre programmer er sansynligvis også manglende i forhold til å kunne gjøre et objektivt valg.
     
  10. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Folk hadde vel god tid til å stemme der de satt i køen på 05400 .... :p
     
    Dash and Bizflyer like this.
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jury og personers mulighet til å stemme i en god miks hadde vel kanskje vært en god løsning?
     
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Har fremdeles ikke fått noe svar på hvem det var som vant turen til Seattle og Freddie Awards. Hadde jo regnet med det kom til å bli annonsert.....???
     
  13. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Drar opp denne igjen jeg.... Hvem var det som vant tur til Seattle...(if any...) ? Jeg synes ikke det bør annonseres en konkuranse, som legges frem med brask og bram, for deretter og bare synke hen i intet. Siden denne sto i regi av Bonusfeber, ville jeg finne det HELT naturlig å annonsere den heldige vinneren ( if any...) her på Bonusfeber. Dersom det IKKE er funnet en vinner....vel.... :rolleyes:
     
  14. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg var blant vinnerene, deltok under hele arrangementet - fikk ogsaa turen og returen dekket.:cool:
     
  15. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Du bor vel i Seattle, så kanskje valget var enkelt da.....billigere å trekke en vinner derfra :p
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Litt mer komplisert enn som så, Frode...

    Det var rundt 8K personer som meldte seg på i konkurransen, men som du sikkert vet, var det veldig kort tidsfrist, så første vinneren kunne ikke dra, så SAS og vi ga 140K poeng, eller hva en tur til Seattle hadde kostet. Vinneren ville være anonym.

    Så trakk vi igjen en vinner siden vi gjerne ville ha noen med til Seattle og noe å skrive om. Det ble Odd Ivar Jørgensen som er på forumet her. Han kunne heller ikke, men fikk en iPad istedenfor. Da var vi 6 dager fra Freddies skulle gå av stabelen, så vi valgte derfor å droppe å slå på stortromma. Endte ikke slik vi ønsket, selv om vi fikk en haug nye medlemmer og enda flere i vår database.

    For neste Freddies planlegger vi en lignende konkurranse, men det blir litt annerledes og litt mer leadtime
     
    Islending and LN-FHU like this.
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nope, folkens. Det var ikke slik det gikk til. Jeg satt ikke i førersetet på denne greia, men godt plassert allikevel.

    Prosessen var helt ryddig og det ble trukket vinnere som ikke kunne reise pga kort varsel etc. Vi kunne sikkert gjort dette bedre, men det var nå sånn det var, og det var ikke noe snusk. De som vant men ikke kunne reise fikk allikevel en påskjønnelse men det føltes helt sikkert tustete å gjøre en sabla annonsering om det. Om du ønsker mer info så send meg gjerne en PM

    EDIT: Se der, kom Tommy meg i forkjøpet
     
    tommy777 liker dette
  18. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Nei jeg bor ikke i Seattle
     
  19. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Så flott med tilbakemeldinger. Kunne kanskje vært laget en liten notis om det iallefall... Meeeen.... jeg er happy og glad på de som vant sine vegne :):):) Case closed!:)
     
    tommy777 liker dette
  20. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje ha med en klasul om at vinner for neste konk vil annonseres på siden? Så slipper vi anonyme vinnere neste gang :) Er som kjent ikke så lett å lage en sak på anonyme vinnere :)
     

Del denne siden