Folkens, Årets Freddie Awards avholdes 24. april. Freddies er loyailtetsprogrammenes Oscars, har eksistert i 26 år og drives av Randy Petersen og undertegnede. Over 4 millioner frekvente reisende stemte i årets Freddies. Hvem tror DU vil vinne i år og hvorfor? Her er fjorårets vinnere Americas Airline Best Customer Service — Southwest Airlines – Rapid Rewards Best Earning Promotion — American Airlines – AAdvantage Best Elite Level — American Airlines – AAdvantage Best Redemption Ability — AviancaTACA LifeMiles Program of the Year — American Airlines – AAdvantage Hotel Best Customer Service — Marriott Hotels – Marriott Rewards Best Earning Promotion — Marriott Hotels – Marriott Rewards Best Elite Level — Hyatt – Gold Passport Best Redemption Ability — Marriott Hotels – Marriott Rewards Program of the Year — Marriott Hotels – Marriott Rewards Best Affinity Credit Card — Southwest Airlines – Rapid Rewards Europa Airline Best Customer Service — SAS – EuroBonus Best Earning Promotion — Air France/KLM – Flying Blue Best Elite Level — Air France/KLM – Flying Blue Best Redemption Ability — Air France/KLM – Flying Blue Program of the Year — Air France/KLM – Flying Blue Hotel Best Customer Service — IHG Priority Club Rewards Best Earning Promotion — Le Club Accorhotels Best Elite Level — Starwood – Starwood Preferred Guest Best Redemption Ability — Starwood – Starwood Preferred Guest Program of the Year — Le Club Accorhotels Best Affinity Credit Card — Flying Blue American Express Asia/Midt;sten Airline Best Customer Service — Emirates – Skywards Best Earning Promotion — Jet Airways – Jet Privilege Best Elite Level — Virgin Australia Velocity Best Redemption Ability — Virgin Australia Velocity Program of the Year — Virgin Australia Velocity Hotel Best Customer Service — Hyatt – Gold Passport Best Earning Promotion — Taj Hotels & Resorts Innercircle Best Elite Level — Hyatt – Gold Passport Best Redemption Ability — Hyatt – Gold Passport Program of the Year — IHG Priority Club Rewards Best Affinity Credit Card — JetPrivilege HDFC Bank Credit Card
Korrekt. Freddie Laker var en meget god venn av Randy. Å kalle den Randy Awards, er rimelig awkward.. "I won a Randy" vil være rimelig pinlig i UK
Hvem fortjener å vinne etter min mening og hvorfor, kun Americas siden det er der jeg bor. Husk at dette er for lojalitetsprogrammene og for der som skjedde i 2013 Americas Airline Best Customer Service — United Mileage Plus. Du kan gjøre alt på web og de har i motsetning til AAdvantage en waiver på ALLE gebyrer på det som må ordnes via telefon for top tier. Best Earning Promotion — American Airlines – AAdvantage Elite Rewards. Masse gode thresholds for ekstra upgrades, miles, status for gifting med mer. Best Elite Level — American Airlines – AAdvantage. Fortsatt solide og tilbyr mest og beste ting for sine eliter. United har begynt å catche opp etter fiaskomergeren. Best Redemption Ability — United Mileage Plus. Best tilgjengelighet på en haug Star Alliance partnere. Program of the Year — American Airlines – AAdvantage. Totalt sett best. Kanskje siste året siden mergeren kan bli veldig stygg. Vi får se. Hotel Best Customer Service — SPG. Mest automatisering via web, hos Hyatt må du fortsatt ringe for masse ting. Kapable Platinum agenter og Ambassadors. Best Earning Promotion — Marriott Hotels – Marriott Rewards Megabonus. Bo to netter, få en gratis. Hadde 3 promo som denne i fjor pluss en for RC, så 8 ekstra gratisnetter. Soleklart best verdi. Best Elite Level — SPG Platinum. Kongen på haugen for de som setter pris på oppgraderinger. Best Redemption Ability — Hyatt GP og SPG er omtrent like. SPG vinner pga bedre hoteller og at de var først med no blackouts. Program of the Year — SPG. Totalt sett det beste programmet for de som ønsker oppgraderinger, de beste eiendommene istedetfor gratis frokost... Best Affinity Credit Card — Chase Sapphire Preferred.
Tommy: Dere har ikke vurdert å heller ha en jury for disse prisene, også kun ha en pris der alle kan stemme? For sånn som det er nå så har deltakene selskaper stor fordel av stor medlemmsamasse som stemmer på sitt eget program.
Ja, det er ganske ubegripelig for meg at Flying Blue vinner prisen for beste bonusprogram i Europa. I mine øyne havner de ganske så langt nede i bunnen av lista. At SAS vinner prisen for Best Customer Service er vel nesten for en vits å regne? Er dette belønningen for å innføre BOB på alle ruter?? Så jeg må si meg helt enig med Dash om at en kvalifisert jury hadde gjort jobben med å finne de rette vinnerene på en bedre måte, for folks lojalitet til sitt eget selskap skinner gjennom og deres kunnskap om andre programmer er sansynligvis også manglende i forhold til å kunne gjøre et objektivt valg.
Har fremdeles ikke fått noe svar på hvem det var som vant turen til Seattle og Freddie Awards. Hadde jo regnet med det kom til å bli annonsert.....???
Drar opp denne igjen jeg.... Hvem var det som vant tur til Seattle...(if any...) ? Jeg synes ikke det bør annonseres en konkuranse, som legges frem med brask og bram, for deretter og bare synke hen i intet. Siden denne sto i regi av Bonusfeber, ville jeg finne det HELT naturlig å annonsere den heldige vinneren ( if any...) her på Bonusfeber. Dersom det IKKE er funnet en vinner....vel....
Litt mer komplisert enn som så, Frode... Det var rundt 8K personer som meldte seg på i konkurransen, men som du sikkert vet, var det veldig kort tidsfrist, så første vinneren kunne ikke dra, så SAS og vi ga 140K poeng, eller hva en tur til Seattle hadde kostet. Vinneren ville være anonym. Så trakk vi igjen en vinner siden vi gjerne ville ha noen med til Seattle og noe å skrive om. Det ble Odd Ivar Jørgensen som er på forumet her. Han kunne heller ikke, men fikk en iPad istedenfor. Da var vi 6 dager fra Freddies skulle gå av stabelen, så vi valgte derfor å droppe å slå på stortromma. Endte ikke slik vi ønsket, selv om vi fikk en haug nye medlemmer og enda flere i vår database. For neste Freddies planlegger vi en lignende konkurranse, men det blir litt annerledes og litt mer leadtime
Nope, folkens. Det var ikke slik det gikk til. Jeg satt ikke i førersetet på denne greia, men godt plassert allikevel. Prosessen var helt ryddig og det ble trukket vinnere som ikke kunne reise pga kort varsel etc. Vi kunne sikkert gjort dette bedre, men det var nå sånn det var, og det var ikke noe snusk. De som vant men ikke kunne reise fikk allikevel en påskjønnelse men det føltes helt sikkert tustete å gjøre en sabla annonsering om det. Om du ønsker mer info så send meg gjerne en PM EDIT: Se der, kom Tommy meg i forkjøpet
Så flott med tilbakemeldinger. Kunne kanskje vært laget en liten notis om det iallefall... Meeeen.... jeg er happy og glad på de som vant sine vegne Case closed!
Kanskje ha med en klasul om at vinner for neste konk vil annonseres på siden? Så slipper vi anonyme vinnere neste gang Er som kjent ikke så lett å lage en sak på anonyme vinnere